Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Φως στο μυστήριο θάνατο του Καραβάτζιο 400 χρόνια μετά

© AFP 2021 / PACO SERINELLI Γυναίκα κοιτάζει πίνακα του Ιταλού ζωγράφου Καραβάτζιο σε έκθεση στο Μιλάνο
Γυναίκα κοιτάζει πίνακα του Ιταλού ζωγράφου Καραβάτζιο σε έκθεση στο Μιλάνο - Sputnik Ελλάδα
Γάλλοι επιστήμονες μελέτησαν δόντι από τον σκελετό του διάσημου Ιταλού ζωγράφου και κατέληξαν ότι ο θάνατός του δεν οφείλεται σε δηλητηρίαση, σύφιλη ή δολοφονία, αλλά σε «χρυσίζων σταφυλόκοκκο».

Τέσσερις αιώνες μετά το μυστηριώδη θάνατο του Καραβάτζιο σε ηλικία 38 ετών, επιστήμονες ισχυρίζονται ότι βρήκαν την πραγματική αιτία του θανάτου του διάσημου Ιταλού ζωγράφου.

Ο πρόωρος θάνατός του εμβληματικού ζωγράφου της μπαρόκ, συνοδεύτηκε με πλήθος θεωριών συνομωσίας, όπως ότι δηλητηριάστηκε με μόλυβδο, ότι έπαθε σύφιλη ακόμη και ότι δολοφονήθηκε.

Ομάδα Γάλλων επιστημόνων από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Μασσαλίας, ισχυρίζεται τώρα ότι τελικά ταυτοποίησε τον δολοφονό: πρόκειται για λοίμωξη από «χρυσίζων σταφυλόκοκκο» τον πιο επικίνδυνο από όλα τα είδη του συγκεκριμένη βακτηριδίου.

​Η επιστημονική ομάδα συνεργάστηκε με Ιταλούς ανθρωπολόγους και μικροβιολόγους που αφαίρεσαν ένα από τα δόντια του σκελετού του Καραβάτζιο. Στη συνέχεια εξέτασαν τον οδοντικό του πολτό, που είναι πλούσιος σε αιμοφόρα αγγεία, συνδυάζοντας τρεις διαφορετικές μεθόδους ανίχνευσής DNA.

«Ο δολοφόνος ταυτοποιήθηκε, είναι ο χρυσίζων σταφυλόκοκκος» αναφέρει στην ανακοίνωσή του το Πανεπιστήμιο.

​Τα αποτελέσματα της έρευνας θα δημοσιευτούν έως το τέλος του έτους στο επιστημονικό περιοδικό «Lancet Infectious Diseases», σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζιο, πέθανε στην Τοσκάνη το 1610. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 1606, κατά τη διάρκεια λογομαχίας, o Καραβάτζο σκότωσε με μαχαίρι ένα νεαρό και τα κίνητρα εικάζεται πως ήταν είτε οικονομικά, είτε πολιτικά ή ερωτικά.

Το γεγονός ότι ο ίδιος ο Καραβάζιο είχε βάψει τα χέρια του με αίμα, συνέβαλε καθοριστικά στην ίντριγκα και το μυστήριο γύρω από το δικό του θάνατο.

Προηγούμενες μελέτες για τα αίτια του θανάτου του έδειχναν κυρίως προς την κατεύθυνση της δηλητηρίασης.

Συγκεκριμένα, το 2010 επιστήμονες εντόπισαν μεγάλη περιεκτικότητα μόλυβδου στα κόκκαλα του Καραβάτζιο. Με δεδομένο ότι ο μόλυβδος, είναι ουσία που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον εκείνη την εποχή στις λαδομπογιές, όλα έδειχναν ότι πέθανε «για την τέχνη του».

Οι επιστήμονες πάντως, παραδέχονταν από τότε, ότι η δηλητηρίαση από μόλυβδο δεν θα αρκούσε από μόνη της για να σκοτώσει τον καλλιτέχνη, αλλά σίγουρα ήταν ένας καθοριστικός παράγοντας για την κατάληξή του.

Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική