Διψήφια αύξηση κατέγραψαν οι εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας το 2018 που αυξήθηκαν κατά 15,8% στα 33,021 δισ. ευρώ από 28,510 δισ. ευρώ το 2017.
Η αύξηση αποδίδεται στις ανοδικές τάσεις που καταγράφονται στις ελληνικές εξαγωγές προς όλους τους σημαντικούς πελάτες ελληνικών προϊόντων — και προς την ΕΕ και προς τις Τρίτες Χώρες.
Οι εξαγωγές προς την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14%, ενώ μεγαλύτερη είναι η αύξηση προς Τρίτες Χώρες (17,9%). Οι εξαγωγές που κατευθύνονται προς χώρες της ΕΕ είναι πλέον το 52,2% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, έναντι 47,8% που κατευθύνονται προς Τρίτες Χώρες.
Στον αντίποδα, οι εξαγωγές προς τις Τρίτες Χώρες το 2018 σημείωσαν άνοδο και καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο επί των συνολικών εξαγωγών 47,8% από 46,9% στο αντίστοιχο δωδεκάμηνο του 2017.
Οι εισαγωγές στο διάστημα Ιανουαρίου — Δεκεμβρίου 2018 αυξήθηκαν κατά 4,63 δισ. ευρώ ή κατά 9,4%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 53,75 δισ. ευρώ έναντι 49,13 δισ. ευρώ κατά το 2017. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αυξήθηκαν στα 37,76 δισ. ευρώ από 36,91 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 849,1 εκατ. ευρώ ή κατά 2,3%.
Σημαντικότερος προορισμός των ελληνικών εξαγωγών παραμένει η Ιταλία, ενώ στη δεύτερη θέση παραμένει η Γερμανία όπως και το 2017. Ακολουθεί η Τουρκία και στη συνέχεια η Κύπρος στις ίδιες θέσεις με το περσινό έτος.
Ο Λίβανος ανέβηκε κατά μία θέση στη σχετική κατάταξη (5η), ενώ η Βουλγαρία υποχώρησε στην 6η θέση (από την 5η). Στην 7η και 8η θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες κατά το 2017 είχαν αντίστροφη σειρά. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών, συμπληρώνουν —με άνοδο κατά δύο θέσεις η καθεμία από το 2017, η Αίγυπτος (9η θέση από 11η) και η Ισπανία (10η από 12η).
Πλην της πρώτης δεκάδας των χωρών-πελατών των ελληνικών προϊόντων για το 2018, αξίζει να σημειωθεί, η άνοδος στην κατάταξη της Κίνας (13η θέση από 17η) και της Σλοβενίας κατά δέκα θέσεις (20η θέση από 30η) σε σχέση με το 2017.