Προβλέψεις για αύξηση του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα, παρά την επιβράδυνση που καταγράφεται στην Ευρώπη προέβλεψε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας, με ανάκαμψη των ιδιωτικών επενδύσεων και της κατανάλωσης.
Μιλώντας σε εκδήλωση της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, για την «Ημέρα Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης 2019», ανέφερε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στην Ευρώπη πέφτει μία εκατοστιαία μονάδα γεγονός που επηρεάζει τις εξαγωγές.
Πρόσθεσε ότι «οι προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδας είναι για 1,9% φέτος, όσο περίπου και πέρυσι, αλλά και για 2,4% του χρόνου».
Εκτίμησε ότι πρόκειται για σημαντική απόδοση δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι σχεδόν η μοναδική χώρα της Ευρωζώνης που ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης αυξάνει αντί να μειώνεται.
«Τα εσωτερικά στοιχεία της οικονομίας και κυρίως οι ιδιωτικές επενδύσεις δείχνουν ότι ανακάμπτουν και αναμένουμε ρυθμό διπλάσιο από το 2018 και το 2019 το 2020» δήλωσε ο κ. Στουρνάρας που τόνισε ότι και η ιδιωτική ωστόσο κατανάλωση, σιγά-σιγά αρχίζει και αυτή και βελτιώνεται.
Όπως εξήγησε «αυτό που καθοδηγεί την εσωτερική οικονομία είναι οι καλύτερες προσδοκίες».
«Κόκκινα» δάνεια
Παρατήρησε ότι στο εννεάμηνο υπάρχει σημαντική βελτίωση όσον αφορά το ρυθμό μεταβολής των κόκκινων δανείων και το 2020 υπάρχει προσδοκία για σημαντική μείωση.
Αναγνώρισε ότι τα προβλήματα παραμένουν και τα κόκκινα δάνεια θα είναι μια μεγάλη δυσμενής κληρονομιά του παρελθόντος.
Δήλωσε επίσης, ότι η κυβέρνηση, για το θέμα των κόκκινων δανείων ανέσυρε το ιταλικό σχέδιο και αφού έγιναν οι απαραίτητες τροποποιήσεις και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα γίνει νόμος και θα περάσει από τη Βουλή τον Δεκέμβριο.
Τόνισε επίσης, ότι δεν έχουμε ξεφύγει από τον κίνδυνο της ύφεσης, καθώς η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ συνεχίζει και δημιουργεί προβλήματα, επιβραδύνοντας την παγκόσμια οικονομία.
«Παραμένει ισχυρή η ελληνική ναυτιλία»
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία ο κ. Στουρνάρας ανέφερε ότι «σε μία περίοδο που η ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου έχει μειωθεί σημαντικά, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία σύμφωνα με τους ορισμούς της Eurostat, παραμένει και ισχυρή και επεκτείνεται».
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο εμπορικός στόλος επεκτείνεται με ρυθμό που έφθασε το 2,5% το 2018 και ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 3.000 πλοίων στα τέλη του 2018.
«Η δυναμικότητα της ελληνικής ναυτιλίας υπερβαίνει για πρώτη φορά φέτος το όριο των 200 εκατομμυρίων τόνων». Σημαντικό είπε ότι είναι επίσης, να τονιστεί η νεαρή ηλικία του στόλου, όπου πάνω από το ήμισυ αφορά σε πλοία κάτω των 10 ετών.