Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα»: Γιατί ξεκινά η ανέλκυση του βυθισμένου πλοίου

© AP Photo / DIMITRI MESSINISΝαυάγιο του Εξπρές Σάμινα
Ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα - Sputnik Ελλάδα
Βρείτε μας
Το Υπουργείο Ναυτιλίας προχωράει στην ανέλκυση του «Εξπρές Σάμινα», 20 χρόνια μετά το θανατηφόρο ναυάγιο στα ανοικτά της Πάρου. Ποιος ο λόγος.

Στην ανέλκυση του «Εξπρές Σάμινα», 20 χρόνια μετά το ναυάγιο στα ανοικτά της Πάρου, προχωράει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο λόγος της κίνησης αυτής συνδέεται με τη θαλάσσια ρύπανση, καθώς στην επιφάνεια της θάλασσας εμφανίστηκαν πετρελαιοκηλίδες. Παράλληλα, στα βράχια των κοντινών ακτών εντοπίστηκαν ίχνη πίσσας.

Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η ρύπανση συνδέεται με τα δεκάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία βρίσκονται στα πάρκινγκ του βυθισμένου πλοίου.

Ατμοσφαιρική ρύπανση - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Έρευνα: Πάνω από 8.500 θάνατοι κάθε χρόνο από ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ελλάδα

Το Λιμενικό Σώμα της Πάρου, σε μία πρώτη απόφαση, απαγόρευσε τις καταδύσεις αναψυχής στην περιοχή, καθώς και κάθε αλιευτική δραστηριότητα.

Από την πλευρά της, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έδωσε εντολή για τη σύνταξη δικογραφίας εις βάρος όσων θεωρούνται υπαίτιοι για τη ρύπανση.

Το «Εξπρές Σάμινα» ναυάγησε στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, κατόπιν πρόσκρουσης του πλοίου στις νησίδες Πόρτες. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους συνολικά 81 άτομα.

Το πλοίο είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά με 533 άτομα, εκτελώντας το δρομολόγιο Πάρος-Ικαρία-Σάμος-Φούρνοι.

Το 2006, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 15 ετών τον πλοίαρχο, καθώς το ναυτικό δυστύχημα κρίθηκε ως συνέπεια ανθρώπινου λάθους. Το 2010, ο Άρειος Πάγος μείωσε την ποινή σε πέντε έτη και έξι μήνες.

Καταδικαστική ήταν η ετυμηγορία του δικαστηρίου και για τους υποπλοίαρχο, ύπαρχο, πρώτο μηχανικό, ασυρματιστή και επικεφαλής της πλοιοκτήτριας εταιρείας Μinoan Flying Dolphins.

Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά