Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Έρευνα: Οι «πρωινοί τύποι» ίσως έχουν μεγαλύτερο γενετικό κίνδυνο για την ανάπτυξη Αλτσχάιμερ

CC0 / / Περιορίζεται ο θόρυβος και αυξάνονται οι πιθανότητες για έναν ποιοτικό ύπνο
Περιορίζεται ο θόρυβος και αυξάνονται οι πιθανότητες για έναν ποιοτικό ύπνο - Sputnik Ελλάδα
Νέα επιστημονική μελέτη υποδεικνύει πως όσοι χαρακτηρίζονται ως «πρωινοί τύποι» ίσως έχουν μεγαλύτερο γενετικό κίνδυνο για την ανάπτυξη Αλτσχάιμερ.

Οι «πρωινοί τύποι» αλλά και εκείνοι που κοιμούνται για μικρές χρονικές περιόδους, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν τη νόσο Αλτσχάιμερ, δηλαδή μια ασθένεια που επηρεάζει τη μνήμη και άλλες ψυχικές λειτουργίες.

Καραβάκι φτιαγμένο από χαρτονομίσματα του ευρώ - Sputnik Ελλάδα
Ειδικός απαντά στο ερώτημα αν τα χρήματα φέρνουν την ευτυχία

Η μελέτη, που διεξήχθη από επιστήμονες στο Imperial College του Ηνωμένου Βασιλείου και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Neurology», ανέλυσε τη σχέση μεταξύ διαφόρων μορφών ύπνου, συμπτωμάτων μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής και της νόσου Αλτσχάιμερ, αξιολογώντας έρευνες συσχέτισης σε ολόκληρο το γονιδίωμα.

Ο Αμπάς Ντεγκάν του Imperial College ανέφερε σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου:

«Γνωρίζουμε ότι τα άτομα με Αλτσχάιμερ συχνά αναφέρουν κατάθλιψη και διάφορα προβλήματα ύπνου, όπως αϋπνία. Θέλαμε να μάθουμε αν υπάρχουν αιτιώδεις σχέσεις μεταξύ διαφορετικών μορφών ύπνου και κατάθλιψης και του Αλτσχάιμερ».

Οι επιστήμονες εξέτασαν δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από το International Genomics of Alzheimer's Project, στο οποίο συμμετείχαν περίπου 64.000 άτομα, καθώς και από την Κοινοπραξία Ψυχιατρικής Γονιδιωματικής, στην οποία έλαβαν μέρος περίπου 19.000 άνθρωποι.

Αναλύοντας τις βάσεις δεδομένων, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα διαταραγμένα πρότυπα ύπνου συνδέονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα με διπλάσιο γενετικό κίνδυνο για τη νόσο Αλτσχάιμερ είχαν 1% περισσότερες πιθανότητες να χαρακτηριστούν ως «πρωινοί τύποι» σε σύγκριση με εκείνα με χαμηλότερο γενετικό κίνδυνο.

Οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι η μελέτη δείχνει μόνο μια πιθανή σχέση μεταξύ των προτύπων ύπνου και του Alzheimer, παρά μια άμεση αλυσίδα αιτίας και αποτελέσματος.

Δεν βρέθηκε, επίσης, αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής και του Αλτσχάιμερ.

Ένας άλλος περιορισμός της μελέτης ήταν ότι τα περισσότερα από τα υποκείμενα, των οποίων τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν, ήταν ευρωπαϊκής καταγωγής επομένως τα ίδια αποτελέσματα ενδέχεται να μην ισχύουν σε άτομα διαφορετικών εθνοτήτων.

Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
Νότιος Καύκασος
ԱրմենիաՀայերենΑρμενικάАҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική