Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Μεγάλος Περίπατος: «Πρώτοι εμείς το θέλουμε ωραίο» λέει ο συγκοινωνιολόγος του αμφιλεγόμενου έργου

© Φωτογραφία : Nikos Libertas/SOOCΠεζοδρόμηση και δημιουργία ποδηλατόδρομου στην Πανεπιστημίου στα πλαίσια του πλάνου αναμόρφωσης του κέντρου της πόλης «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας»
Πεζοδρόμηση και δημιουργία ποδηλατόδρομου στην Πανεπιστημίου στα πλαίσια του πλάνου αναμόρφωσης του κέντρου της πόλης «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» - Sputnik Ελλάδα
Βρείτε μας
Ο συγκοινωνιολόγος που έκανε την μελέτη του «Μεγάλου Περίπατου» μιλά στο Sputnik για την επίμαχη δήλωση του Κώστα Μπακογιάννη αλλά και για τις αλλαγές που έρχονται στην Πανεπιστημίου τους επόμενους μήνες.

Η ανάρτηση του δημάρχου της Αθήνας στον λογαριασμό του στο facebook, την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου για τον πολυσυζητημένο «Μεγάλο Περίπατο» ήρθε να βάλει μπουρλότο σε ένα ήδη στραβό κλίμα που υπάρχει από την day one λειτουργίας του έργου.

Σύμφωνα με τον Κώστα Μπακογιάννη λοιπόν, ο «Μεγάλος Περίπατος»… «βγήκε και δεν βγήκε», ενώ πρόκειται για «μια προσαρμογή, μία προσομοίωση» που όμως θα μονιμοποιηθεί και θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην Πανεπιστημίου όταν και θα ξεκινήσουν τα μόνιμα έργα, το 2021. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, ο δήμος Αθηναίων δημοπρατεί έργα συνολικού κόστους 192 εκατ. ευρώ.

Πίσω στη σφοδρή κριτική που δέχθηκε ο «Μεγάλος Περίπατος», οι αφορμές που δόθηκαν για κριτική και παράπονα, δεν ήταν και λίγες -δρόμοι που «βάφτηκαν» πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι (για να ξεβάψουν σχεδόν πλήρως μετά από δύο μήνες), εξωτικές ουασινγκτόνιες που ξεράθηκαν γρήγορα όπως κι άλλα φυτά μέσα σε ειδικές ζαρντινιέρες μεγάλου κόστους για να καταλήξουμε στο επίσης ξεραμένο γκαζόν του νέου σιντριβανιού στην Ομόνοια, με τους υπευθύνους του Δήμου να αποδίδουν το πρόβλημα σε επίθεση από κάμπιες. Σημειώνεται ότι η Α' φάση του έργου κόστισε σχεδόν 2 εκατ. ευρώ.

Ο Κώστας Μπακογιάννης - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Μπακογιάννης για Μεγάλο Περίπατο: Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες

Παρ’ όλ' αυτά, το ότι το έργο θα είχε δοκιμαστική περίοδο μέχρι τον Νοέμβριο και μετά κι ανάλογα και με τα δεδομένα θα παίρνονταν οι αποφάσεις, είναι επίσης μια πραγματικότητα.

Το Sputnik μίλησε με τον συγκοινωνιολόγο Γιώργο Γιαννή, τον καθηγητή που πραγματοποίησε τη μελέτη για τον «Μεγάλο Περίπατο» και ζήτησε την άποψή του για όλα τα παραπάνω. Ιδού τι μας είπε, καταρχάς για την έντονη κριτική που συγκεντρώνει το έργο:

«Είναι φυσιολογικό να υπάρχει ζωντανή διαβούλευση σε ένα έργο εν εξελίξει. Είναι επιτυχία η συζήτηση και κάθε φορά σε τέτοιου είδους μεγάλα έργα, προκύπτει συζήτηση και ειδικά με τις δυνάμεις της αδράνειας. Γενικώς στην κοινωνία μας αυτοί που γκρινιάζουν ακούγονται περισσότερο από αυτούς που είναι ευχαριστημένοι. Εμείς καταγράφουμε αντιδράσεις κι αναπροσαρμοζόμαστε. Είναι μια μεγάλη παρέμβαση στην πόλη κι είναι λογικό σε έναν βαθμό να "περάσει" μέσα από αυτή τη γκρίνια, παράπονο, όπως θέλετε πείτε το. Έτσι αλλάζουν όμως οι πόλεις».

Η (μετρήσιμη) αλλαγή κινητικότητας στην Πανεπιστημίου

«Ο Μεγάλος Περίπατος είναι μια μεγάλη συγκοινωνιακή παρέμβαση για την αλλαγή των συνηθειών κινητικότητας, η οποία σε δοκιμαστική φάση εξελίσσεται πολύ καλά κι εντός των προβλέψεων. Κυκλοφοριακά έχει λειτουργήσει πολύ καλά με εξαίρεση τις πρώτες δυο τρεις εβδομάδες της προσαρμογής.

Έβαλαν τις ζαρντινιέρες μπροστά σε στάση λεωφορείων - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Πανεπιστημίου: Έβαλαν τις ζαρντινιέρες μπροστά σε στάση λεωφορείων - Προβλήματα και γκρίνια - Βίντεο

Η Πανεπιστήμιου έχει ήδη μεγάλες αλλαγές στη κατεύθυνση της πιο βιώσιμης κινητικότητας. Υπάρχει μείωση της τάξης του 10% στη χρήση Ι.Χ. Το 5% απορροφήθηκε από τα ταξί και το υπόλοιπο 5% από τις μοτοσικλέτες. Από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο βλέπουμε επίσης και μάλιστα τις ώρες αιχμής, τριπλασιασμό της χρήσης των ποδηλάτων. Από εκεί που δεν υπήρχε σχεδόν κανένα τώρα βλέπουμε ποδήλατα μέσα στην πόλη. Παράλληλα, υπάρχει μεγάλη αύξηση, με αυξομειώσεις βέβαια, στην κίνηση των πεζών.

Εξαλείφθηκε επίσης η παράνομη στάθμευση τόσο των ταξί όσο και άλλων οχημάτων επί της Πανεπιστήμιου. Πια, οι επιβάτες των λεωφορείων και σε Πανεπιστήμιου και σε Σύνταγμα δεν χρειάζεται να περάσουν ανάμεσα από παρκαρισμένα ταξί για να ανέβουν στο λεωφορείο.

Η αλήθεια είναι ότι τον Ιούνιο, στις πύλες εισόδου του "Μεγάλου Περίπατου" δημιουργήθηκαν ουρές από ΙΧ, κυρίως στους άξονες Συγγρού-Αμαλίας αλλά και στη Βασιλίσσης Σοφίας. Όσοι έρχονταν από τα προάστια βρήκαν ουρές. Δεδομένου μάλιστα ότι ο κόσμος προτιμούσε τα ΙΧ λόγω κορονοϊού το πρόβλημα οξύνθηκε. Έγιναν όμως προσαρμογές και ήδη από όταν άνοιξαν τα σχολεία, στις 7 Σεπτεμβρίου, η κυκλοφορία στην είσοδο ομαλοποιήθηκε.

Οι προσαρμογές δεν έχουν ολοκληρωθεί. Οι συγκοινωνιολόγοι είμαστε αισιόδοξοι ότι η κυκλοφορία σταδιακά θα γίνεται ολοένα και καλύτερη γιατί οι Αθηναίοι θα αλλάξουν συνήθειες. Ειδικά όταν λειτουργήσουν κανονικά οι λεωφορειολωρίδες θα κινούνται πιο γρήγορα και τα λεωφορεία».

Τα δικαιολογημένα παράπονα του κοινού και η συνέχιση του έργου

«To πεζοδρόμιο στη δοκιμαστική του μορφή ήταν απλώς… βαμμένη άσφαλτος. Δεν γινόταν όμως αλλιώς.  Η αλήθεια είναι ότι αυτή η εικόνα δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες κι έφερε μια απογοήτευση. Όλοι ήθελαν να βλέπουν ένα ωραίο πεζοδρόμιο. Παρότι αυτό δεν είναι το κομμάτι της δικής μου δουλειάς θεωρώ ότι είναι αδύνατον να φτιάξεις ένα υπέροχο πεζοδρόμιο μέσα σε έναν μήνα.

Ο Κώστας Μπακογιάννης περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Μπακογιάννης: Οι ζαρντινιέρες είναι και πάλι καθαρές - Τι είπε για τους δράστες

Το έργο θα συνεχιστεί. Δημιουργήθηκε μια παρεξήγηση με τη δήλωση του κου Μπακογιάννη ότι θα ξηλωθεί η βαμμένη άσφαλτος. Εννοούσε ότι θα ξηλωθεί για να κατασκευαστεί ένα πάρα πολύ ωραίο πεζοδρόμιο. Οι αλλαγές θα γίνουν εκεί όπου πρέπει να γίνουν. Θα γίνει σωστή κι όμορφη αισθητικά η περιοχή για πεζούς και ποδηλάτες, κάτι που δεν μπορούσε να συμβεί στη δοκιμαστική εκδοχή της».

Τι θα συμβεί με την Πανεπιστημίου τους επόμενους μήνες

«Ο Μεγάλος Περίπατος έχει κι άλλα βήματα να κάνει - αισθητικά, αρχιτεκτονικά και κυκλοφοριακά. Η κατασκευή τού κυρίως έργου με τα φροντισμένα πεζοδρόμια κι όλες τις κατασκευές που προβλέπονται προγραμματίζονται για τους επόμενους μήνες. Πρέπει να σεβαστούμε τη νομοθεσία και να περιμένουμε να γίνουν όλα αυτά με οργανωμένο τρόπο. Αυτή τη στιγμή κατατίθενται οι οριστικές μελέτες, γίνεται η διαβούλευση κι όταν εγκριθούν θα ξεκινήσει η κατασκευή του κυρίως έργου.

Κυκλοφοριακά θα γίνουν κι άλλες βελτιώσεις. Θα ελευθερωθεί το εμπορικό τρίγωνο αλλά κι η Πλάκα από ΙΧ και μοτοσυκλέτες. Έχουμε κι εμείς αγωνία δεν σας το κρύβουμε. Αυτοί που σχεδίασαν και τρέχουν το έργο είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε να το δούμε ωραίο».

Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά