Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

O καθημερινός Γολγοθάς των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ: Όταν βγαίνει η στολή είναι σαν να χεις κάνει μπάνιο

© AP Photo / Thanassis StavrakisΤραυματιοφορέας με στολή κορονοϊού σε ασθενοφόρο
Τραυματιοφορέας με στολή κορονοϊού σε ασθενοφόρο - Sputnik Ελλάδα
Βρείτε μας
Τι λέει για τον φόρτο της εργασίας αυτή τη στιγμή στο ΕΚΑΒ της Αττικής ο πρόεδρος των εργαζομένων; Υπάρχουν διαφορές στις διακομιδές ασθενών με COVID-19; Είναι πιο επικίνδυνες;

Υπάρχει, πολλά χρόνια τώρα, μια αντίληψη που θέλει τις διακομιδές βαριά τραυματισμένων ασθενών και ειδικά των διασωληνωμένων ως ένα «στοίχημα» που πολλές φορές «χάνεται στη διαδρομή». Μια διαδρομή που στην Ελλάδα συχνά κατηγορείται ότι είναι -με μοιραίο τρόπο- χρονοβόρα. Στο ίδιο πάντα πνεύμα, έχει ακουστεί ότι οι διακομιδές των διασωληνωμένων ασθενών με κορονοϊό είναι πολύ επικίνδυνες.

Κατά πόσο ισχύουν όλα αυτά; Και τι κατάσταση επικρατεί, αυτή τη στιγμή, στην πρωτεύουσα με τις μεταφορές ασθενών με το ΕΚΑΒ;

«Οι διακομιδές διασωληνωμένων είναι δύσκολες και χρονοβόρες είτε αφορούν COVID-19 είτε άλλο νόσημα» περιγράφει ο πρόεδρος εργαζομένων ΕΚΑΒ Αττικής, Γιώργος Μαθιόπουλος και συμπληρώνει: «Θέλουν ειδική προετοιμασία, εκπαιδευμένους διασώστες και παρόντες τους γιατρούς των νοσοκομείων. Επίσης, αν πρόκειται για μεταφορά ασθενών με κορονοϊό, μετά τη μεταφορά, το όχημα πρέπει να επιστρέψει στα κεντρικά για απολύμανση πριν ξαναβγεί έξω».

Έναρξη άφιξης διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο Μακεδονία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Φταίει ο τουρισμός για το δεύτερο κύμα της πανδημίας; Δύο επιστήμονες παίρνουν θέση στο Sputnik

Όπως μας λέει, αυτή τη στιγμή, σε όλη την Αττική, τρέχουν 55 ασθενοφόρα. Απ' αυτά, οι ειδικές κινητές μονάδες με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό που χρειάζεται για διακομιδή διασωληνωμένων ασθενών και βαριά επειγόντων περιστατικών είναι οκτώ με 10, ανάλογα με τις βάρδιες (πρωί-απόγευμα-νύχτα).

«Την ημέρα μεταφέρουμε περίπου 100 πιθανά κρούσματα κορονοϊού από τα σπίτια τούς ή από το ένα νοσοκομείο στο άλλο. Από αυτά, το 80% βγαίνουν θετικά» περιγράφει ο κ. Μαθιόπουλος.

«Οι διακομιδές ασθενών με κορονοϊό δεν διαφέρουν από τις υπόλοιπες»

Μια σημαντική θετική είδηση, σύμφωνα με τον κ. Μαθιόπουλο, είναι ότι οι διασώστες βλέπουν τα τροχαία να μειώνονται από την εποχή του κορονοϊού και μετά, γιατί πολύ απλά λιγότερα οχήματα κυκλοφορούν στον δρόμο τις περιόδους των lockdown.

Όσο για το πόσο επικίνδυνη είναι μια μεταφορά ενός διασωληνωμένου ασθενή με κορονοϊό, o κ. Μαθιόπουλος ξεκαθαρίζει ότι αυτή η διακομιδή δεν έχει κάτι το «ξεχωριστό».

«Υπάρχουν εξίσου σοβαρές διασωληνώσεις με αυτές των ασθενών με κορονοϊό: Οι εγκεφαλικές αιμορραγίες, τα τροχαία, τα καρδιολογικά περιστατικά, οι οξείες αναπνευστικές ανεπάρκειες. Όλα τα παραπάνω είναι το ίδιο σοβαρά κι έχουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας στη διακομιδή. Ούτως ή άλλως, για να μεταφερθεί ένας ασθενής διασωληνωμένος από το ένα νοσοκομείο στο άλλο, πρώτα θα έχουν φροντίσει να τον σταθεροποιήσουν ο θεράπων γιατρός του κι ο αναισθησιολόγος για να γίνει με ασφάλεια η διακομιδή» εξηγεί.

SMS μετακίνησης: Οι κωδικοί εξόδου για το 13033  - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Άρση lockdown: Πότε θα βγαίνουμε από το σπίτι χωρίς SMS στο 13033

Αναμονή μέχρι και πέντε ώρες για το ασθενοφόρο

Και πόσο μπορεί να περιμένει το ΕΚΑΒ ένας ασθενής;

«Αν έχουμε 10 αιτήματα μέσα σε μια ημέρα, τα διεκπεραιώνουμε με σειρά κρισιμότητας. Ναι, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί το ΕΚΑΒ να κάνει και 4 και 5 ώρες να διεκπεραιωθεί το αίτημα από το ένα νοσοκομείο στο άλλο, αν υπάρχουν πολλαπλά αιτήματα την ίδια στιγμή. Να πούμε βέβαια ότι ο άνθρωπος που περιμένει το ΕΚΑΒ είναι διασωληνωμένος εκεί όπου βρίσκεται» αποκαλύπτει ο Γιώργος Μαθιόπουλος.

Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμα και μέσα στην καρδιά του δεύτερου κύματος της πανδημίας, σε ό,τι αφορά τις ΜΕΘ, η κατάσταση είναι καλύτερη από τα προηγούμενα χρόνια.

Όπως λέει χαρακτηριστικά: «Τα προηγούμενα χρόνια, στις μεγάλες εξάρσεις της γρίπης, είχαμε μέχρι και 90 αιτήματα για διακομιδές ασθενών μέσα σε μια ημέρα - περιστατικά από H1N1 μέχρι τροχαία. Μερικά από αυτά περιμέναν μέχρι και εβδομάδα λόγω έλλειψης κλινών ΜΕΘ. Τώρα, τους τελευταίους μήνες, με το άνοιγμα περισσοτέρων κλινών ΜΕΘ, η αναμονή των ασθενών έχει βελτιωθεί».

Οι προκλήσεις κατά τη μεταφορά ασθενών με κορονοϊό

Πότε όμως άρχισε να παίρνει «φωτιά» το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ, στο δεύτερο κύμα της πανδημίας;

«Τις προηγούμενες 10 με 15 ημέρες είδαμε μια ξαφνική αύξηση σε μεταφορές ασθενών με κορονοϊό. Αυτή την εβδομάδα, οι μεταφορές αυτών των ασθενών σταθεροποιήθηκαν» μας λέει ο κ. Μαθιόπουλος.

Όπως και να έχει, η μεταφορά των ασθενών με κορονοϊό έχει τις δικές της προκλήσεις:

«Όταν βγάζουν τις ειδικές στολές για τον κορονοϊό, οι συνάδελφοι είναι πολύ καταπονημένοι. Η θερμοκρασία ανεβαίνει πάρα πολύ μέσα στην ειδική στολή. Οι κινήσεις περιορίζονται. H μεταφορά ενός ασθενή, φορώντας αυτή τη στολή, είναι ακόμα πιο δύσκολη. Μια τέτοια διακομιδή μπορεί να κρατήσει και δύο ώρες. Όταν βγάζουν τη στολή, οι συνάδελφοι είναι σαν να έχουν κάνει μπάνιο».

Γιατροί και νοσηλευτές στο ΑΧΕΠΑ - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Mαρτυρία από ΑΧΕΠΑ: «Η συνάδελφος το καταλάβαινε ότι χάνει τη μάχη - Έχουμε βουλιάξει στη λύπη»

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Μαθιόπουλο, από τον περασμένο Μάρτιο, στην Αθήνα, το ΕΚΑΒ έχει ενισχυθεί με 500 επικουρικούς διασώστες.

Παρ' όλ' αυτά, γραφειοκρατικά ζητήματα καθυστερούν την πληρωμή του μισθού τους. «Υπάρχει ένα θέμα με τις πληρωμές του επικουρικού προσωπικού. Αυτή τη στιγμή είναι έναν με δύο μήνες απλήρωτοι γιατί υπάρχει πρόβλημα με το ΕΣΠΑ μέσα από το οποίο πληρώνονται» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος και προσθέτει:

«Πρέπει να λυθεί άμεσα αυτό το πρόβλημα για τους διασώστες που δουλεύουν μέσα στην έξαρση του δεύτερου κύματος της πανδημίας. Την ίδια στιγμή, οι διασώστες που δουλεύουν στο Δημόσιο δεν είναι ενταγμένοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, ενώ ο ΕΦΚΑ το αναγνωρίζει αυτό το δικαίωμα στον ιδιωτικό τομέα. Το άγχος των ανθρώπων που δουλεύουν μέσα στα οχήματα ειδικά, όταν μεταφέρουν διασωληνωμένους είναι πολύ μεγάλο και η δουλειά βαριά και δύσκολη. Είναι δεδομένο αυτό. Πάντως, αυτή τη στιγμή, τα βλέμματα όλων μας είναι στραμμένα στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία όπου έχουν ενισχυθεί με διασώστες από την Αθηνά. Πέντε συνάδελφοί μας πήγαν στην συμπρωτεύουσα να συνδράμουν και άλλοι πέντε στη Λάρισα».

Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
ԱրմենիաՀայերենΑρμενικάАҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά