Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Κονιόρδου: «Δεν ήξερα τι έκανε ο Λιγνάδης - Το φωτεινό παράδειγμα της Μπεκατώρου να μην πάει χαμένο»

© Φωτογραφία : Menelaos Myrillas / SOOCΗ Λυδία Κονιόρδου
Η Λυδία Κονιόρδου - Sputnik Ελλάδα, 1920, 08.03.2021
Βρείτε μας
«Κάτι αλλάζει» λέει η πρώην υπουργός Πολιτισμού και σπουδαία τραγωδός, Λυδία Κονιόρδου, που στοχοποιήθηκε αναπάντεχα από την νυν υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, με αφορμή το εν εξελίξει ελληνικό Μetoo, αλλά και τις νεότερες γενιές στο θέατρο, που δεν ανέχονται αυτά που η δική της, μεταξύ άλλων, γενιά αποδεχόταν.
«Η υπουργός Πολιτισμού δεν κρίνεται για το ότι δεν ήξερε. Αυτό είναι ανθρώπινο. Κρίνεται για το ότι ολιγώρησε επί μέρες και έπεσε σε αντιφάσεις απ’ την στιγμή που έμαθε. Το λάθος δεν ήταν μόνο στο επικοινωνιακό επίπεδο. Αυτό είναι μια βολική απάντηση» τονίζει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Sputnik η πρώην υπουργός Πολιτισμού και μεγάλη τραγωδός Λυδία Κονιόρδου, που εν μέσω της πολιτικής κρίσης που προκάλεσε η υπόθεση Λιγνάδη το όνομά της συνδέθηκε μαζί του, σαν να γνώριζε και να μην μίλησε. 
Στην κουβέντα που κάναμε, χωρίς να υψώσει τόνους και να κατηγορήσει την νυν υπουργό κα Μενδώνη, επειδή την στοχοποίησε αναπάντεχα, η κα Κονιόρδου μας μίλησε για το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών που έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αλλά και για τη νέα γενιά στο θέατρο, που «δείχνει μηδενική ανοχή σε τέτοια φαινόμενα. Κάτι αλλάζει. Συμπεριφορές που οι παλιότερες γενιές ανέχονταν στο θέατρο, σήμερα οι νέοι αρνούνται να τις δεχτούν και πολύ καλά κάνουν».

Η συνέντευξη της Λυδίας Κονιόρδου

-Κυρία Κονιόρδου, πρόσφατα το όνομά σας ήρθε στην επικαιρότητα με τον λάθος τρόπο. Αντιδράσατε έντονα στη στοχοποίησή σας από μέρους της υπουργού Πολιτισμού, αφού υπονόησε ότι όντας συνάδελφος του κ. Λιγνάδη, που συμπρωταγωνιστήσατε επιπλέον και πρόσφατα μαζί του στην παράσταση των «Περσών», δεν μπορεί παρά να γνωρίζατε τι έκανε! Γιατί πραγματοποίησε αυτή την επίθεση εναντίον σας η κα Μενδώνη;
Θέλω να διευκρινίσω τη θέση μου όσον αφορά στην ατυχή αναφορά στο όνομά μου από την υπουργό Πολιτισμού. Από τότε που βρέθηκα στο χώρο του θεάτρου, ήδη από τα χρόνια της δραματικής σχολής, κατάλαβα, συχνά με τραυματικό τρόπο, τον έντονο ανταγωνισμό, την επιπολαιότητα στην αναπαραγωγή ανεπιβεβαίωτων φημών, κουτσομπολιών, τα fake news της εποχής εκείνης. Ο Ευριπίδης μέσα από την Μήδεια τονίζει πως οι φήμες μπορούν να καταστρέψουν τις ζωές των ανθρώπων. Έτσι από άποψη, από στάση ζωής, έμεινα έξω από ό,τι δηλητηρίαζε την σχέση μου με το θέατρο, εφ’ όσον δεν μπορούσε να αποδειχθεί, ή δεν είχα εγώ η ίδια πληροφόρηση από το θύμα ή τον αυτόπτη μάρτυρα.
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 06.03.2021
Πάνος Κοκκινόπουλος: Ο Λιγνάδης ξεκίνησε απεργία πείνας για να μεταφερθεί σε φυλακές ανηλίκων
-Επομένως; Δεν ξέρατε τίποτα; Σοκαριστήκατε από τις αποκαλύψεις για τον κ. Λιγνάδη;
Επομένως, φυσικά και δεν ήξερα τι έκανε, ούτε μπορούσα να φανταστώ ό,τι βγήκε στο φως με τις καταγγελίες, όπως φαντάζομαι και οι υπόλοιποι συνάδελφοι και συνεργάτες στην παράσταση των «Περσών». Με το Εθνικό Θέατρο άλλωστε έχω μια σταθερή αδιάλλειπτη συνεργασία από την εμπνευσμένη θητεία του Νίκου Κούρκουλου και μετά. Υπηρέτησα το Εθνικό Θέατρο στην διάρκεια της θητείας όλων των καλλιτεχνικών διευθυντών του, σε όλες του τις σκηνές και στη δραματική σχολή. Η πρόσφατη συνεργασία ήταν απλώς μια επιστροφή στο καλλιτεχνικό μου σπίτι.
-H κα Μενδώνη ήξερε, συγκάλυψε, δεν ήξερε; Για τι ακριβώς κρίνεται, για τι ακριβώς ευθύνεται σε σχέση με την υπόθεση Λιγνάδη και γιατί της ζητήθηκε από μεγάλη μερίδα του καλλιτεχνικού αλλά και του πολιτικού κόσμου να παραιτηθεί; Έπρεπε να παραιτηθεί η κα Μενδώνη; Έπρεπε να αναλάβει το πολιτικό κόστος;
Η υπουργός δεν κρίνεται για το ότι δεν ήξερε. Αυτό είναι ανθρώπινο. Κρίνεται για το ότι ολιγώρησε επί μέρες και έπεσε σε αντιφάσεις απ’ την στιγμή που έμαθε. Το λάθος δεν ήταν μόνο στο επικοινωνιακό επίπεδο. Αυτό είναι μια βολική απάντηση.
Δημήτρης Λιγνάδης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 03.03.2021
Ελλάδα
Δημήτρης Λιγνάδης: Έρχονται νέες σοκαριστικές καταγγελίες από 17χρονους για σεξουαλική κακοποίηση
-Μια υπουργός πολιτισμού που στοχοποίησε επίσης, πέραν συγκεκριμένων προσώπων, συλλήβδην τους ηθοποιούς, εξισώνοντας την υποκριτική τέχνη με την εξαπάτηση. Προσβληθήκατε;
Το γεγονός ότι προσέβαλε τους ανθρώπους του θεάτρου συγχέοντας την εξαπάτηση με την αρχαία τέχνη της υποκριτικής θα προτιμούσα να μην το χαρακτηρίσω.
-Στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης που προκάλεσαν οι αποκαλύψεις για τον κ. Λιγνάδη τέθηκε ξανά το ζήτημα του τρόπου ανάθεσης θέσεων σε μεγάλους θεσμούς. Τι πρέπει να γίνει, τι έπρεπε να έχει γίνει για θέσεις όπως αυτή του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου;
Είναι πια ώρα να προωθηθούν δημόσιοι διαγωνισμοί για τις θέσεις ευθύνης σε εποπτευόμενους φορείς και να γυρίσουμε σελίδα επιτέλους σε παλιότερες πρακτικές μετά από την πρόσφατη εμπειρία. Ο χώρος των καλλιτεχνών περιμένει από το υπουργείο να σκύψει στα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει, ξέρετε. Ο χώρος της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης επίσης περιμένει θεσμικές κατευθύνσεις από τους υπεύθυνους. Αντ’ αυτού αντιμετωπίζει σιωπή, έλλειψη ενδιαφέροντος και ουσιαστικού διαλόγου στην κραυγή αγωνίας σπουδαστών και σχολών σε ένα τοπίο έτσι κι αλλιώς θολό και διαταραγμένο, με τα αδιαβάθμητα πτυχία που εκκρεμούν.
Η Λίνα Μενδώνη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 01.03.2021
Μενδώνη: Ο Λιγνάδης ήταν δική μου επιλογή - Όποιος γνώριζε, γιατί δεν με πήρε έστω ένα τηλέφωνο;
-Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) το στηρίζετε; Ενεργεί μέχρι στιγμής σωστά;
Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Έχει συσπειρώσει τους ηθοποιούς, έχει δείξει μια πολύ σωστή στάση, συνεργάζεται με την δικαιοσύνη και προστατεύει τα μέλη του. Θέτει πολύ σωστά το θέμα των συλλογικών συμβάσεων που είχαν αφεθεί στην τύχη τους εδώ και δεκαετίες, πριν την διάλυσή τους. 
-Τι ακριβώς συνέβη στη δραματική σχολή του Εθνικού θεάτρου, όπου διδάσκετε, και ο κ. Λιβαθινός βρέθηκε εκτός αυτής; Δεν έγινε πολύ ξεκάθαρο.
Στη δραματική σχολή του Εθνικού υπήρξε μια εξέλιξη στην περίπτωση του κ. Στάθη Λιβαθινού. Μας λύπησε το γεγονός ότι δεν στάθηκε δυνατή η γεφύρωση της αντίθεσης με τους σπουδαστές. Με καλύπτει η απάντηση της δραματικής σχολής, του ΔΣ του Εθνικού, όπως και η απάντηση του ίδιου του καθηγητή.
Εθνικό Θέατρο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.02.2021
Ελλάδα
Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου για υπόθεση Λιγνάδη: Αμέριστη συμπαράσταση σε ΣΕΗ και Μπιμπίλα
-Έχει δημιουργηθεί η γενικότερη πάντως αίσθηση, μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις, ότι στο χώρο του θεάτρου γίνονται σόδομα και γόμορρα. Είναι μια λανθασμένη εικόνα;
Κοιτάξτε. Αυτό που ξέσπασε δεν περιορίζεται στο χώρο του αθλητισμού ή του θεάτρου. Είναι ένα φαινόμενο που διατρέχει και διαβρώνει όλη την κοινωνία. Επομένως, έχουμε έναν μεγάλο αγώνα μπροστά μας, έτσι ώστε το φωτεινό παράδειγμα της Μπεκατώρου που άνοιξε επιτέλους το δρόμο να μην πάει χαμένο. Λέει ο Μπρεχτ: «αλίμονο στην κοινωνία που έχει ανάγκη από ήρωες». Αυτό που προσωπικά μου δίνει ελπίδα και κουράγιο είναι ότι βλέπω τη νέα γενιά να δείχνει μηδενική ανοχή σε τέτοια φαινόμενα. Κάτι αλλάζει. Συμπεριφορές που οι παλιότερες γενιές ανέχονταν στο θέατρο, σήμερα οι νέοι αρνούνται να τις δεχτούν και κάνουν πολύ καλά. Ο χώρος της τέχνης είναι ένας χώρος ελευθερίας, ελεύθερης έκφρασης της ιδιαιτερότητας και πολυμορφίας, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί άλλοθι και να δίνει το δικαίωμα να βιάζονται ψυχές. Ζούμε μια πολύ σημαντική στιγμή σήμερα που εκδηλώθηκε στον τόπο μας το κίνημα Μetoo, η μηδενική ανοχή στην κατάχρηση εξουσίας εις βάρος των αδύνατων, στην έμφυλη βία και σε κάθε ανάλογη παραβατικότητα, ιδιαίτερα σε ότι αφορά ανήλικους και παιδιά. Προσωπικά στηρίζω και στέκω αλληλέγγυα στα θύματα που σπάζουν τη σιωπή τους. Θαυμάζω το θάρρος τους, και είμαι κάθετα αντίθετη στην όποια προσπάθεια σπίλωσής τους. Οι θύτες έχουν απέναντί τους μια κοινωνία ολόκληρη και μια δικαιοσύνη που αποδίδεται και τιμωρεί. Το θέμα της κακοποίησης έχει πολύ βαθιά αίτια. Αλλά μόνο η δικαιοσύνη μπορεί να αποφανθεί αν οι καταγγελίες είναι βάσιμες ή όχι. Αυτό δεν μπορεί να γίνεται με τηλεδίκες, δημόσια διαπόμπευση ή λιντσαρίσματα. Έχουμε πρόσφατα και το τραγικό γεγονός εις βάρος του Ζακ Κωστόπουλου.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά