Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Διστάζουν αλλά θέλουν διασκέδαση οι Έλληνες – Πού θα… φάνε τα λεφτά τους με την άρση του lockdown

© Φωτογραφία : Alexandros Michailidis / SOOCLockdown στην Αθήνα
Lockdown στην Αθήνα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.04.2021
Βρείτε μας
Στην εστίαση, τις συναυλίες και τα ταξίδια θέλουν να ξοδέψουν τα λεφτά τους οι περισσότεροι Έλληνες με το άνοιγμα της οικονομίας και την άρση του lockdown. Πάντως, πολλοί διστάζουν να αφήσουν τη μάσκα και τα μέτρα προστασίας.
Μπορεί αρκετοί καταναλωτές να περιμένουν πώς και πώς το άνοιγμα της εστίασης, ως ένα ορόσημο για την αντίστροφη μέτρηση της επιστροφής στην κανονικότητα, αυτή η κανονικότητα όμως θα έχει πολλά στοιχεία από την καθημερινότητα όπως διαμορφώθηκε λόγω πανδημίας κορονοϊού.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι μισοί καταναλωτές θα διατηρήσουν τις συνήθειες υγιεινής και ασφάλειας και μετά το 2021. Μόλις το 6% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 23% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 52% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.
Self Test - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.04.2021
Ελλάδα
Υποχρεωτικά self test σε σούπερ μάρκετ, λιανεμπόριο, εστίαση, κομμωτήρια και μεταφορές
Ένα μικρότερο, αλλά υπαρκτό ποσοστό, περίπου 3 στους 10 θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.
Επίσης, τα αντισηπτικά έχουν διεισδύσει για τα καλά στην καθημερινότητα με το 25% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να τα κουβαλάει μαζί του.

Πού θα τρέξουμε με την επανεκκίνηση

Στη συνέχεια η έρευνα καταγράφει τις συνήθειες που κυρίως είχαν παύσει λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και εξετάζεται το πώς αναμένεται να επανεκκινήσουν.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες παράδοσης στο σπίτι είτε για έτοιμο φαγητό είτε για καφέ, φαίνεται ότι πρακτικά δεν επηρεάζονται πλέον από την πανδημία, με το 53% να αγοράζει ήδη καφέ απ’ έξω και το 56% να παραγγέλνει έτοιμο φαγητό, με τα ποσοστά που δεν υιοθετούν και δεν θα υιοθετήσουν ποτέ αυτές τις συνήθειες να είναι 31% και 29% αντίστοιχα.
Όσον αφορά την αγορά της εστίασης που είναι κλειστή, το 34% ή 1 στους 3 θα ξεκινήσει άμεσα (μέσα στο επόμενο 2μηνο) τη συνήθεια του φαγητού σε εστιατόριο-ταβέρνα, ενώ 30% αργότερα μες στο στον χρόνο. Ένας στους 3 (33%) όμως δεν θα επιστρέψει στην οργανωμένη εστίαση μέσα στο 2021.
Για το λιανεμπόριο το οποίο άνοιξε στις 5 Απριλίου με αυστηρά μέτρα, το 21% αγοράζει ήδη προϊόντα στα καταστήματα (κυρίως στις περιοχές που τα καταστήματα είναι ανοιχτά), αλλά η πλειοψηφία του κοινού σε ποσοστό 41% θα τα επισκεφθεί άμεσα (μέσα στο πρώτο δίμηνο) και το 24% αργότερα μέσα στο 2021.

Πού θα …φάμε τα λεφτά μας

Παρότι η πρόθεση για επίσκεψη της αγοράς της εστίασης το επόμενο δίμηνο έχει μικρότερη πληθυσμιακή διείσδυση συγκριτικά με τη διείσδυση του λιανεμπορίου, είναι αυτή που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πρόθεση ποσοστιαίας αύξησης της δαπάνης.
© Φωτογραφία : ΙΕΛΚΑΔαπάνες καταναλωτών το επόμενο δίμηνο
Δαπάνες καταναλωτών το επόμενο δίμηνο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.04.2021
Δαπάνες καταναλωτών το επόμενο δίμηνο
Η αιτία είναι ότι συγκριτικά ξεκινάει με πολύ χαμηλότερη βάση η δαπάνη, ενώ αντίθετα η δαπάνη του λιανεμπορίου διατηρείται σε έναν βαθμό λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Παρ' όλα αυτά, ενδεικτικό της διάθεσης του κοινού για αγορές είναι ότι όλες ανεξαιρέτως οι κατηγορίες που εξετάζονται παρουσιάζουν αυξητική τάση. Συγκεκριμένα:
Τη μεγαλύτερη προσδοκώμενη αύξηση της δαπάνης παρουσιάζουν οι δαπάνες που έχουν να κάνουν με την διασκέδαση. Η εστίαση κατά 50%, οι αγορές διασκέδασης (π.χ. συναυλίες) κατά 42% και τα ταξίδια κατά 39%.
Ακολουθούν οι αγορές του λιανεμπορίου με τις αγορές ρούχων και παπουτσιών με αύξηση 35%, τις αγορές ειδών οικιακής βελτίωσης κατά 26%, τις αγορές παιχνιδιών και ειδών δώρου κατά 21%, τις αγορές τροφίμων και ποτών κατά 13%, τις αγορές ειδών γραφείου κατά 9% και τις αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατά 7%. Είναι χαρακτηριστική η διαφορά ανάμεσα στους κλάδους που εξυπηρετούνται επαρκών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (είδη γραφείου, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά ειδή) ή είναι ανοιχτοί (αγορά τροφίμων) και στους κλάδους που δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Θα πάμε διακοπές;

Στα ευρήματα της έρευνας καταγράφονται και οι προβλέψεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές.
Έτσι, ένας στους τρεις καταναλωτές (30%) δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο, το 20% ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Το 24% δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό 27% (1 στους 3) δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει.
Η πλειοψηφία σε ποσοστό 31% εκτιμά ότι θα έχει τη δυνατότητα να κάνει διακοπές τον Αύγουστο, το 20% νωρίτερα από τον Ιούλιο και το 14% αργότερα μετά το καλοκαίρι μέσα στο 2020. Το 19% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει φέτος να κάνει διακοπές, ενώ ένα 11% θεωρεί ότι δεν μπορέσει κάνει διακοπές ούτε το 2022.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала