Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Τι ισχύει με τον δακτύλιο σήμερα στην Αθήνα

© Φωτογραφία : George Vitsaras / SOOCΈλεγχος κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας επιβολής απαγόρευσης κυκλοφορίας
Έλεγχος κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας επιβολής απαγόρευσης κυκλοφορίας - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.04.2021
Βρείτε μας
Αλλαγές στο μέτρο του δακτυλίου στην Αθήνα έφερε ο κορονοϊός.
Ο δακτύλιος στην Αθήνα δεν τέθηκε σε ισχύ την περίοδο 2020-2021 καθώς σε εφαρμογή παραμένουν τα μέτρα περιορισμού λόγω κορονοϊού.
Αρχής γενομένης από την άνοιξη του 2020, η λειτουργία του δακτυλίου τέθηκε σε αναστολή λόγω του 1ου lockdown. Ακολούθησαν παρατάσεις του μέτρου της αναστολής μέχρι και τη 17η Ιουλίου 2020, οπότε και έληγε κανονικά λόγω καλοκαιριού.
Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2020 δεν εκδόθηκε ΚΥΑ για την εφαρμογή σε ισχύ του μέτρου του δακτυλίου όπως παραδοσιακά γίνεται. Ως εκ τούτου μέχρι και σήμερα, ο δακτύλιος δεν εφαρμόζεται στο κέντρο της Αθήνας.
Φάλαινα χτυπάει με σκάφος κι άντρας πέφτει στη θάλασσα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.04.2021
Τεράστια φάλαινα τράκαρε με σκάφος και παραλίγο να καταπιεί άντρα που έπεσε στη θάλασσα - Βίντεο

Πώς λειτουργεί ο δακτύλιος

Με τον δακτύλιο κανονικά ρυθμίζεται η κίνηση στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας, ώστε η κυκλοφορία των οχημάτων να πραγματοποιείται απρόσκοπτα και όσο το δυνατόν χωρίς προβλήματα.
Όπως είναι γνωστό από Δευτέρα έως Πέμπτη (07:00-20:00) και Παρασκευή (07:00-15:00) επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους.
Επίσης, το ποια οχήματα κυκλοφορούν, ορίζεται από το τελευταίο νούμερο που έχουν στην πινακίδα τους, δηλαδή:
Κατά τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό).
Κατά τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Αξίζει να σημειωθεί πως οι λεωφόροι και οδοί για τις οποίες ισχύει συνήθως ο δακτύλιος είναι οι ακόλουθες:
Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.
Φυσικά, το μέτρο δεν ισχύει τα Σαββατοκύριακα, τις επίσημες αργίες και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τροχαίο δυστύχημα στα Τέμπη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.04.2021
Ελλάδα
Τραγωδία στα Τέμπη: 18 χρόνια από την ημέρα που 21 μαθητές άφησαν την τελευταία τους πνοή στον δρόμο

Τα αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον δακτύλιο

Ωστόσο, υπάρχουν οχήματα, που εξαιρούνται από το μέτρο του δακτυλίου και κυκλοφορούν ελεύθερα στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, τα οποία είναι:
Τα «πράσινα» οχήματα.
Τα οχήματα Κρατικών Υπηρεσιών, Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών.
Τα οχήματα ιατρών, τα οποία φέρουν το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου με μόνο επιβάτη τον ίδιο, όπως θα αποδεικνύεται από την ιατρική ταυτότητα για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
Τα οχήματα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού και ξένων επισκεπτών της χώρας για τις πρώτες σαράντα ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα, όπως και αυτοκίνητα μισθωμένα από ξένους επισκέπτες της χώρας και Έλληνες μόνιμους κατοίκους του εξωτερικού για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Τα αναπηρικά αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
Τα επιβατηγά οχήματα, τα οποία είναι ειδικά διασκευασμένα ή αυτόματα για τη μεταφορά πολιτικών αναπήρων, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
Τα οχήματα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς).
Τα οχήματα των μόνιμων κατοίκων της περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου, για χρονικό διάστημα μιας ώρας πριν από την έναρξη της εργασίας τους μόνο για την έξοδό τους από την περιοχή του δακτυλίου και για χρονικό διάστημα δύο ωρών από τη λήξη του ωραρίου τους για την επιστροφή τους στον τόπο κατοικίας τους.

Επέστρεψε η Ελεγχόμενη Στάθμευση στην Αθήνα

Παράλληλα, από τη Δευτέρα 12 Απριλίου επέστρεψε το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην Αθήνα με τους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας να ενημερώνουν τους πολίτες ήδη είτε προφορικά είτε με ενημερωτικά έντυπα.
Ήδη πραγματοποιούνται έλεγχοι για παράνομη στάθμευση και στις θέσεις που έχουν χωροθετηθεί για τη στάθμευση των οχημάτων επισκεπτών ενώ πια επιτρέπεται μόνο κατόπιν καταβολής αντίστοιχου τέλους, το οποίο θα είναι ανάλογο της διάρκειας της στάθμευσης.
Η Ελεγχόμενη Στάθμευση ισχύει στις θέσεις επισκεπτών τις εργάσιμες ημέρες από τις 09:00 ως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 09:00 ως τις 16:00, ενώ στις θέσεις των κατοίκων και στις ειδικές θέσεις, το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης ισχύει όλο το 24ωρο και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, χωρίς χρονικό περιορισμό για όλες τις ημέρες και ώρες.
Ο Δημήτρης Μάρκος στην εκπομπή The 2Night Show (ΑΝΤ1), 31 Μαρτίου 2021 - Sputnik Ελλάδα, 1920, 01.04.2021
Δημήτρης Μάρκος: Με πήρε ο ύπνος στο τιμόνι, έζησα από θαύμα
Τα οχήματα με αναπηρικό σήμα μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα στις θέσεις επισκεπτών, χωρίς την καταβολή τέλους, επίσης όλες τις ημέρες και ώρες.
Για τα οχήματα επισκεπτών, η μέγιστη διάρκεια επιτρεπόμενης στάθμευσης είναι 3 ώρες και τα τέλη στάθμευσης ανέρχονται σε 50 λεπτά για στάθμευση μισής ώρας και αυξάνονται κατά 50 λεπτά ανά μισή ώρα, μέχρι τη δεύτερη ώρα όπου φτάνει τα 2 ευρώ, ενώ για στάθμευση δυόμισι ωρών ο χρήστης πρέπει να καταβάλλει 4 ευρώ και τριών ωρών 6 ευρώ.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά