Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Επιστήμονες έφτιαξαν μπλε παγωτό με φυσικό χρώμα από... κόκκινο λάχανο

© Φωτογραφία : CC0Μπλε παγωτό
Μπλε παγωτό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 20.04.2021
Ο χρωματισμός των τροφών μας με φυσικό τρόπο και όχι με χημικά δεν βελτιώνει μόνο τη διάθεση αλλά και την υγεία μας.
Καθώς ο κόσμος συνεχίζει να στρέφεται προς φυτικές βαφές παρά τον τεχνητό χημικό χρωματισμό, φαίνεται πως επιστήμονες βρήκαν τον τρόπο για να φτιάχνουν μπλε παγωτά με... φυτική βαφή.
Πιο συγκεκριμένα ερευνητές με επικεφαλής έναν μεταπτυχιακό φοιτητή από το UC Davis ίσως βρήκαν τη λύση σε ένα απλό λαχανικό, το κόκκινο λάχανο. Σε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Science Advances, οι ερευνητές δείχνουν πώς το κόκκινο λάχανο μπορεί να είναι η απάντηση στη δημιουργία μπλε κυανών χρωμάτων με φυσικό τρόπο.
Διάφορα ροφήματα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 25.03.2021
Καφές ή coca-cola; Ειδικός αποκαλύπτει τι είναι πιο ανθυγιεινό
Η Πάμελα Ντένις από το Ινστιτούτο Καινοτομίας Τροφίμων και Υγείας του UC Davis συνεργάστηκε με μια ομάδα που περιελάμβανε επιστήμονες από το Mars Wrigley. Μαζί, έστρεψαν την προσοχή τους στο κόκκινο λάχανο, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη για τη δημιουργία φυσικών κόκκινων και μοβ χρωστικών τροφίμων.
Αυτές οι βαφές ονομάζονται ανθοκυανίνες και οι ερευνητές έχουν εργαστεί για πάνω από μια δεκαετία για να απομονώσουν τις μπλε ουσίες από το λάχανο. Το πρόβλημα είναι ότι η συγκεκριμένη ουσία διατίθεται μόνο σε πολύ μικρές ποσότητες.
«Τα μπλε χρώματα είναι πραγματικά αρκετά σπάνια στη φύση» εξηγεί η Ντένις.
Και εδώ έρχεται να συμβάλλει το έργο της Ντένις. Μαζί με τον καθηγητή Τζάστιν Σίγκελ του Τμήματος Χημείας και Καινοτομίας του Πανεπιστημίου Davis του UC και δύο άλλους μεταπτυχιακούς φοιτητές, η Ντένις βρήκε ένα ένζυμο που βοήθησε στην αύξηση του όγκου των μπλε ανθοκυανινών που παράγονται από το κόκκινο λάχανο. Έτσι η ποσότητα του μπλε χρώματος δεν ήταν πλέον πρόβλημα.
Μήλο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.03.2021
Ελλάδα
Ποιες ώρες της ημέρας πρέπει να αποφεύγουμε τα φρούτα - Διατροφολόγος εξηγεί
«Το μπλε χρώμα χρησιμοποιείται σε περισσότερα προϊόντα από ότι συνειδητοποιούν οι καταναλωτές» λέει η Ρεμπέκα Ρόμπινς επιστήμονας στο Mars Wrigley, η οποία συμμετείχε στην έρευνα.
Για παράδειγμα, η απόχρωση του πράσινου εξαρτάται από το μπλε. Πολλές από τις φυσικές βαφές που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη δημιουργία του πράσινου έχουν βαριές μοβ αποχρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, οι επιστήμονες κατάφεραν να αλλάξουν το χρώμα του παγωτού με φυσικό τρόπο. Ωστόσο, αντιμετωπίζει ορισμένα εμπόδια προτού φτάσει στο τραπέζι μας καθώς θα πρέπει πρώτα να ελεγχθεί η ασφάλειά του.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική