Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Ξηροί καρποί: Τα οφέλη αλλά οι κρυμμένοι κίνδυνοι - Διατροφολόγος εξηγεί όλα όσα πρέπει να ξέρουμε

© Φωτογραφία : CC0Ξηροί καρποί
Ξηροί καρποί - Sputnik Ελλάδα, 1920, 02.05.2021
Βρείτε μας
Για ποιους λόγους θα πρέπει να εντάξουμε τους ξηρούς καρπούς πιο ενεργά στις καταναλωτικές μας συνήθειες αλλά και τι κίνδυνοι υπάρχουν.
Οι ξηροί καρποί αποτελούν αναμφίβολα ένα αναντικατάστατο θρεπτικό στοιχείο που ο κάθε άνθρωπος χρειάζεται στην καθημερινότητά του.
Χωριάτικη σαλάτα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.03.2021
Ελλάδα
«Απειλείται» η χωριάτικη σαλάτα; Κατά πόσο είναι επικίνδυνο να συνδυάζουμε αγγούρι και ντομάτα
Ποια είναι τα οφέλη τους και αλλά και οι κίνδυνοι που μπορούν να προκαλέσουν όμως στον οργανισμό μας;

Είδη ξηρών καρπών

Οι ξηροί καρποί είναι ο καρπός ορισμένων φυτών με βρώσιμο πυρήνα και σκληρό κέλυφος.
Οι πιο δημοφιλείς τύποι ξηρών καρπών είναι οι ακόλουθοι:
αράπικο φιστίκι
βραζιλιάνικο φιστίκι
καρύδι
κουκουνάρι
κάσιους
μακαδάμια
αμύγδαλο
φουντούκι
πεκάν
φιστίκι Αιγίνης

Τα οφέλη των ξηρών καρπών

«Οι ξηροί καρποί αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών, βιταμίνης Ε, μαγνησίου, ψευδαργύρου, χαλκού, σεληνίου, καλίου, φωσφόρου, βιταμίνης Β2, βιοτίνης, καθώς και σιδήρου» όπως δήλωσε η διατροφολόγος Γκαλίνα Αγκένκοβα.
Παράλληλα, λόγω των βιταμινών και των ανόργανων συστατικών τους, ενισχύουν τον ιστό των οστών, ενώ χάρη στην περιεκτικότητα σε Ω3, μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και φλεγμονών στο σώμα.
Μάλιστα, τα φουντούκια μειώνουν το επίπεδο της «κακής χοληστερόλης», τα φιστίκια Βραζιλίας βοηθούν στην αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες ενώ έχουν και θετική επίδραση στο νευρικό σύστημα.
Κορίτσι τρώει μήλο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.08.2020
Μπορούν τα μήλα να βλάψουν την υγεία μας; - Διατροφολόγος εξηγεί
Επίσης, η υψηλή περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε βιταμίνη Β1, κάνει λόγο και στη λειτουργία του εγκεφάλου.
Για παράδειγμα, τα καρύδια, βελτιώνουν τη μνήμη, τη συγκέντρωση και άλλες βασικές γνωστικές λειτουργίες, ενώ μειώνουν και το άγχος.
Η βιταμίνη Ε, που είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, προστατεύει τα νευρικά κύτταρα από βλάβες και μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Οι κίνδυνοι

Ωστόσο, αν καταναλώσετε υπερβολικά πολλούς ξηρούς καρπούς, υπάρχουν και κίνδυνοι.
Μερικές από τις παρενέργειες που ενδέχεται να παρουσιάσετε είναι οι εξής:
πόνος στο ήπαρ
υπερβολική ενέργεια
πονοκέφαλοι
δυσφορία σε στομάχι και έντερο
«Οι ξηροί καρποί έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, οπότε θα πρέπει να τα τρώτε με μέτρο. Η μέση μερίδα των ξηρών καρπών την ημέρα για έναν ενήλικα είναι όσο χωράει μια χούφτα σας. Περίπου 30 γραμμάρια δηλαδή» πρόσθεσε η διατροφολόγος.
Προειδοποίησε μάλιστα πως ειδικά όσοι κάνουν δίαιτα δεν θα πρέπει να υπερβούν αυτό το όριο.
Παράλληλα, εφιστά την προσοχή απέναντι στα φιστίκια, ειδικά όσα χρησιμοποιούνται στο φυστικοβούτυρο, καθώς συχνά μολύνονται με τον μύκητα «aspergillus», ο οποίος έχει καρκινογόνο δράση.
Μήλο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.03.2021
Ελλάδα
Ποιες ώρες της ημέρας πρέπει να αποφεύγουμε τα φρούτα - Διατροφολόγος εξηγεί
«Οι ξηροί καρποί που μεγαλώνουν στο έδαφος, ευνοούν την ανάπτυξη μούχλας. Λόγω αυτού, είναι σε θέση να μολύνουν τα ηπατικά κύτταρα και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη επικίνδυνων ασθενειών, όπως είναι η κίρρωση» σημειώνει με έμφαση η ειδικός.
«Η μέγιστη ημερήσια κατανάλωση ξηρών καρπών θα πρέπει να περιορίζεται στα 100 γραμμάρια» εξήγησε ενώ συμπλήρωσε πως τα παιδιά κάτω των τριών ετών δεν πρέπει να τρώνε καθόλου ξηρούς καρπούς, καθώς υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης αλλεργιών.
Ταυτόχρονα, τα παιδιά άνω των τριών ετών μπορούν να καταναλώνουν άφοβα 50 γραμμάρια ξηρών καρπών μία με δύο φορές την εβδομάδα χωρίς να βλάπτουν την υγεία τους
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά