Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Ύπνος και σεξ: Πώς συνδέονται και πότε αυξάνεται ο κίνδυνος σεξουαλικής δυσλειτουργίας

CC0 / Unsplash / Μια ημίγυμνη γυναίκα
Μια ημίγυμνη γυναίκα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 04.05.2021
Βρείτε μας
Η συνεχής επανάληψη ενός κακού ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε μια μη ικανοποιητική σεξουαλική ζωή για πολλές γυναίκες, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Στην πραγματικότητα, γυναίκες που είχαν κακό ή άστατο ύπνο, είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν ζητήματα όπως έλλειψη σεξουαλικού ενδιαφέροντος ή ευχαρίστησης από τις γυναίκες που είχαν καλύτερο ύπνο, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Menopause: The Journal of The North American Menopause Society.
Ο κακός ύπνος μετρήθηκε με βάση τον Δείκτη Ποιότητας ύπνου του Πίτσμπουργκ, ο οποίος εξετάζει το αν μπορεί κάποια γυναίκα να πέσει για ύπνο και να συνεχίσει τον ύπνο της αδιάκοπα, τη χρήση χαλαρωτικών φαρμάκων και υπνωτικών, την υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας και πολλά άλλα.

Αντίθετα, η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η καλή ποιότητα ύπνου συνδέεται με τη μεγαλύτερη σεξουαλική δραστηριότητα, αποτέλεσμα που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η διευθύντρια της Mayo Clinic, δρ. Stephanie Faubion, «δεν εκπλήσσει κανέναν, έτσι;».
«Εάν βάλεις την επιλογή του ύπνου και την επιλογή του σεξ σε μια κουρασμένη γυναίκα, θα επιλέγει τον ύπνο κάθε φορά» δήλωσε η Faubion, η οποία είναι επίσης και διευθύντρια της Βορειοαμερικανικής Εταιρείας εμμηνόπαυσης.
Αυτά τα αποτελέσματα, είπε, πρέπει να είναι ένα κίνητρο αφύπνισης για τους γιατρούς, ώστε να αρχίσουν να ρωτούν τους ασθενείς τους για τον ύπνο τους και τη σεξουαλική τους δραστηριότητα.
Νεαρά παιδιά παίζουν με κινητά τηλέφωνα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.04.2021
Σχολικό φυλλάδιο μαθαίνει μαθητές γυμνασίου πώς να κάνουν πρωκτικό σεξ και fisting - Φωτογραφίες

Ο ύπνος και το σεξ είναι αλληλένδετα

Σεξουαλική δυσλειτουργία λόγω κακού ύπνου βιώνουν και οι άνδρες. Μια μελέτη, το 2009, διαπίστωσε ότι η αποφρακτική άπνοια ύπνου, μια δυνητικά σοβαρή διαταραχή του ύπνου, κατά την οποία η αναπνοή σταματά και ξεκινά επανειλημμένα, συνδέθηκε με τη στυτική δυσλειτουργία και πολλές άλλες σεξουαλικές δυσκολίες στους άνδρες. Ο διαταραγμένος ύπνος οδηγεί επίσης σε υψηλότερο κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας.
Η αποφρακτική άπνοια συνδέεται και με τη σεξουαλική δυσλειτουργία των γυναικών. Η αϋπνία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στις γυναίκες και μπορεί επίσης να είναι παράγοντας κινδύνου για σεξουαλικά προβλήματα.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν διάφοροι λόγοι, που δείχνουν ότι το καλό σεξ βοηθά για να κάνει κανείς καλύτερο ύπνο. Οι οργασμοί δεν είναι μόνο χαλαρωτικοί, αλλά οδηγούν και σε αύξηση ορισμένων ορμονών που βοηθούν τον ύπνο τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες μετά το σεξ.
Στις γυναίκες, για παράδειγμα, τα επίπεδα οιστρογόνων αυξάνονται μετά τον οργασμό και αυτό μπορεί να ενισχύσει τους κύκλους REM και να οδηγήσει σε έναν καλύτερο ύπνο τη νύχτα. Στους άνδρες, ο οργασμός αυξάνει την παραγωγή μιας ορμόνης που ονομάζεται προλακτίνη και έχει ως αποτέλεσμα έναν πολύ βαθύ ύπνο που χρειάζεται το σώμα για να ξεκουραστεί.

Πώς αντιμετωπίζεται

«Πρώτον, μην διστάσετε να συζητήσετε τόσο για τον ύπνο όσο και για τις σεξουαλικές ανησυχίες σας με τον γιατρό σας» εξήγησε η Faubion.
Ενώ οι περισσότερες γυναίκες θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν ότι πάσχουν από μια διαταραχή διάθεσης όπως η κατάθλιψη ή το άγχος, μπορεί να μην συνειδητοποιήσουν ότι έχουν άλλα θέματα όπως η άπνοια ή μια ανεξέλεγκτη ώθηση να κινούν τα πόδια τους που ονομάζεται σύνδρομο ανήσυχων ποδιών.
«Οι σύντροφοι των γυναικών μπορούν να τις βοηθήσουν να μάθουν αν ροχαλίζουν, αν βήχουν ή αν κλωτσούν το σύντροφό τους κατά την διάρκεια της νύχτας» δήλωσε η Faubrion.
Οι γυναίκες μπορούν επίσης να ακολουθήσουν τις συμβουλές κάποιων ειδικών, ώστε να βελτιώσουν τον ύπνο τους, όπως:
Άσκηση, αν είναι δυνατόν. Προσπαθήστε να ασκηθείτε, καθώς είναι κάτι που θα μειώσει τις χημικές ουσίες του στρες και θα προωθήσει τον καλύτερο ύπνο. Προσπαθήστε να το κάνετε έξω στο φως του ήλιου, καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να επαναφέρετε το βιολογικό ρολόι του σώματός σας.
Ρυθμίστε την κρεβατοκάμαρά σας για βέλτιστο ύπνο. Ένα από τα πρώτα καθήκοντα είναι να ρυθμίσετε τον χώρο του ύπνου σας και να δημιουργήσετε μια χαλαρωτική κατάσταση. Το στάδιο ύπνου REM είναι ένα ελαφρύτερο επίπεδο ανάπαυσης που μπορεί να διαταραχθεί πιο εύκολα, οπότε προσπαθήστε να έχετε χαλαρωτικούς ήχους, λίγο φως και χαμηλότερες θερμοκρασίες στην κρεβατοκάμαρα.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά