Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
 - Sputnik Ελλάδα, 1920
Αθλητικά
Αθλητικές ειδήσεις για ποδόσφαιρο, μπάσκετ και όλα τα σπορ. Οι κορυφαίες ελληνικές και διεθνείς αθλητικές στιγμές με επικαιρότητα και σχολιασμό.

Οδηγός της F1 τυλίχθηκε στις φλόγες και επέζησε: Το ατύχημα που του σημάδεψε τη ζωή - Βίντεο

© AFP 2021 / GABRIEL DUVALΟ Νίκι Λάουντα και ο Άλεν Προστ
Ο Νίκι Λάουντα και ο Άλεν Προστ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 20.05.2021
Βρείτε μας
Ο Νίκι Λάουντα πέθανε σαν σήμερα (20 Μαΐου) πριν δύο χρόνια, αλλά η μνήμη του θα είναι αιώνια στη Formula 1.
Ο Νίκι Λάουντα τα έβαλε με όλους και με όλα για να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα. Αυτό ήταν να γίνει οδηγός της Formula 1.
Οικονομικό πρόβλημα δεν είχε από τότε που γεννήθηκε, δηλαδή στις 22 Φεβρουαρίου 1949 στη Βιέννη της Αυστρίας, αφού προερχόταν από μια πλούσια οικογένεια παραγωγής χαρτιού.
Οι βιομήχανοι συγγενείς του, του τα παρείχαν όλα, αλλά ο Νίκι Λάουντα ήθελε να γίνει οδηγός αγώνων παρά την αποδοκιμασία της οικογένειάς του.
Ο Τζόνι Ντάμφρις - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.03.2021
Αθλητικά
Πέθανε ο τελευταίος playboy της Formula 1 - Ο αριστοκράτης με την τεράστια κληρονομιά και ο Σένα

Ο πλούσιος γόνος που πήρε τραπεζικό δάνειο

Χωρίς την οικονομική τους βοήθεια αγόρασε ένα αυτοκίνητο Mini και μπήκε στη Formula Vee, αλλά ανέβηκε γρήγορα.
Πήρε ένα τραπεζικό δάνειο αξίας 30.000 λιρών και εξασφάλισε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής, για να αγοράσει τη θέση του ως οδηγός της Formula 2 το 1971.

Έγραψε ιστορία στη Formula 1

Αναδείχθηκε τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (το 1975 , το 1977 και το 1984) και είναι ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία της F1 που ήταν πρωταθλητής τόσο με τη Ferrari, όσο και με τη McLaren, τους δύο πιο επιτυχημένους κατασκευαστές του αθλήματος.
Η σύγκρουση του Ντέιλ Έρνχαρντ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.02.2021
Αθλητικά
Ο αγώνας πατέρα - γιου και ο θάνατος στην τελική στροφή - Η τραγωδία που άλλαξε τα μηχανοκίνητα σπορ

Το ατύχημα που τον σημάδευσε

Τον Νίκι Λάουντα τον θυμούνται όλοι και για το σοβαρό ατύχημα που είχε το 1976 στο γερμανικό Grand Prix στο Νίρμπουργκρινγκ όπου λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του. Η Ferrari του ξέσπασε σε φλόγες κατά τη διάρκεια του αγώνα και ήρθε πολύ κοντά στον θάνατο μετά την εισπνοή καυτών τοξικών αναθυμιάσεων και σοβαρών εγκαυμάτων στο πρόσωπο.
Συγκεκριμένα, την 1η Αυγούστου του 1976, κατά τη διάρκεια του δεύτερου γύρου συμμετείχε σε ένα ατύχημα όπου το μονοθέσιο του τυλίχθηκε στις φλόγες και έκανε επαφή με αυτό του Brett Lunger. Σε αντίθεση με τον Λούνγκερ, ο Λάουντα παγιδεύτηκε στα συντρίμμια. Αργότερα έπεσε σε κώμα, αλλά τελικά επέζησε.

Κάηκε το πρόσωπό του

Ο Λάουντα υπέστη εκτεταμένες ουλές από τα εγκαύματα στο κεφάλι του, χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος του δεξιού αυτιού του, καθώς και τα μαλλιά στη δεξιά πλευρά του κεφαλιού, τα φρύδια και τα βλέφαρά του.
Επέλεξε να περιορίσει την επανορθωτική χειρουργική επέμβαση στην αντικατάσταση των βλεφάρων για να τα κάνει να λειτουργούν σωστά. Μετά το ατύχημα φορούσε πάντα σκουφάκι για να καλύψει τις ουλές στο κεφάλι του.
Εκτός του ότι επιβίωσε, ανέκαμψε επαρκώς για να αγωνιστεί ξανά μόλις έξι εβδομάδες αργότερα στο Ιταλικό Grand Prix.
Σύγκρουση του Νέλσον Πικέ το 1985 στο Μονακό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.09.2020
Αθλητικά
Όταν οδηγός της Formula 1 τράκαρε με 110 χλμ./ώρα επειδή το ζήτησε το αφεντικό του - Βίντεο

Είχε ζητήσει μποϊκοτάζ του αγώνα λόγω ασφαλείας

Αξιοσημείωτο είναι πως μια εβδομάδα πριν από το γερμανικό γκραν πρι όπου και υπέστη το ατύχημα, ο Νίκι Λάουντα παρότρυνε τους συναδέλφους οδηγούς του να μποϊκοτάρουν τον αγώνα, κυρίως λόγω των ρυθμίσεων ασφαλείας, αναφέροντας την έλλειψη πόρων των διοργανωτών, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης πυροσβεστών, εξοπλισμού πυρκαγιάς και ασφάλειας και οχημάτων ασφαλείας.

Το ατύχημα που έγινε ταινία

Η Formula 1 ήταν αρκετά επικίνδυνη εκείνη την εποχή, αλλά η πλειοψηφία των οδηγών καταψήφισε το μποϊκοτάζ και ο αγώνας έγινε.
Το φρικιαστικό του ατύχημα, αποτέλεσε έμπνευση για να γυριστεί η ταινία "Rush" το 2013.

Η αεροπορική του εταιρεία

Ο Λάουντα ήταν επιτυχημένος και εκτός πίστας, αφού είχε ιδρύσει την αεροπορική εταιρεία Lauda Air και πούλησε τις μετοχές της στην Austrian Airlines το 1999.
Πάντως, στις 26 Μάη 1989, η πτήση NG004 της Lauda Air δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό της και το Boeing 767-3Z9ER που απογειώθηκε από την Μπανγκόνγκ με προορισμό τη Βιέννη είχε απολογισμό 223 νεκρούς.
Στα τέλη του 2003, ξεκίνησε μια νέα αεροπορική εταιρεία, τη Niki, παρόμοια με τη Lauda Air, η Niki συγχωνεύτηκε με τον κύριο συνεργάτη της Air Berlin το 2011. Ο Λάουντα κατείχε άδεια εμπορικού πιλότου και κατά καιρούς ενεργούσε ως πιλότος στις πτήσεις της αεροπορικής του εταιρείας.
Στις 20 Μαΐου 2019, ο Νίκι Λάουντα πέθανε στον ύπνο του, σε ηλικία 70 ετών, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Ζυρίχης, όπου είχε υποβληθεί σε θεραπεία αιμοκάθαρσης για νεφρικά προβλήματα.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала