Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Μπορεί ένα 4χρονο παιδί να μάθει να μιλάει Αγγλικά; Νηπιαγωγός μας "βάζει" στην τάξη και απαντά

παιδί - Sputnik Ελλάδα, 1920, 05.06.2021
Βρείτε μας
Αγγλικά, υποχρεωτικά, από τα 4 έτη; Η προαναγγελία της υπουργού Παιδείας που προκαλεί ερωτήματα. Τα "γκρίζα" σημεία της πρότασης σκιαγαρφεί το Sputnik, συνομιλώντας με μία νηπιαγωγό, η οποία εξηγεί γιατί χρειάζεται δεύτερη σκέψη.
Την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, ήδη από το νηπιαγωγείο, υπενθύμισε η υπουργός Παιδείας σε πρόσφατη δήλωσή της. Nηπιαγωγός μίλησε στο Sputnik και εξέφρασε τις επιφυλάξεις της.
Πριν από λίγες μέρες, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μίλησε σε ραδιοφωνικό σταθμό για τις αλλαγές στη φιλοσοφία της παιδείας της χώρας. Οι αλλαγές αυτές θα ξεκινούν μάλιστα από τα στάδια της προσχολικής εκπαίδευσης. Αναφορικά με αυτόν τον τομέα της παιδείας, η υπουργός ανακοίνωσε πως το νηπιαγωγείο πλέον θα ξεκινάει από τεσσάρων ετών σε όλη τη χώρα.
Μάλιστα, η κυρία Κεραμέως συνέχισε και μίλησε για δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας. Με την επαναφορά της στο προσκήνιο, η τελευταία δήλωση εάν και δεν αποτελεί κάτι καινούργιο, εγείρει αρκετά ερωτήματα.
Νίκη Κεραμέως - Sputnik Ελλάδα, 1920, 01.06.2021
Ελλάδα
Κεραμέως: Όλα τα παιδιά 4 ετών δεκτά στα νηπιαγωγεία από Σεπτέμβριο – Θα κάνουν και αγγλικά
Στο Sputnik μίλησε η νηπιαγωγός Βέτα Κορωναίου, ξεκαθάρισε την κατάσταση και εξέφρασε κάποιες ανησυχίες της αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρόταση της υπουργού Παιδείας.
«Το πρόγραμμα σπουδών στο νηπιαγωγείο είναι έτσι δομημένο, ώστε να μην υπάρχουν μαθήματα όπως στο σχολείο» δήλωσε και εξηγεί πως η προσέγγιση της μάθησης στη βαθμίδα εκπαίδευσης του νηπιαγωγείου είναι ολιστική και εμπειρική μέσα από θέματα διαφόρων ενοτήτων όπως τα μαθηματικά, το περιβάλλον και τους υπολογιστές. Είναι δηλαδή ένας τρόπος μάθησης διαφορετικός και πιο βιωματικός.
«Η γνώση ξεκινάει πάντα από τις δυνατότητες, τις ανάγκες, τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών» συνεχίζει και υπογραμμίζει πως ο παραπάνω τρόπος μάθησης και εκπαίδευσης των παιδιών «δεν γίνεται να συγκλίνει με την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας ακόμα και ως παιχνίδι».
Το παραπάνω δικαιολογεί με το γεγονός πως η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας διαφοροποιείται από την οπτική την ολιστικής και εμπειρικής μάθησης που εφαρμόζεται στη συγκεκριμένη βαθμίδα εκπαίδευσης.

Προβλήματα στην ελληνική γλώσσα τα τελευταία χρόνια

«Δεν είμαστε αφοριστικοί, πρέπει να λάβει όμως υπ’ όψιν το υπουργείο ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα που αφορούν τη γλώσσα στην προσχολική εκπαίδευση» συμπληρώνει και αναλύει πως τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται στα παιδιά ολοένα και εντονότερα προβλήματα στην εκμάθηση της γλώσσας.
Αιτία για το παραπάνω, σύμφωνα με την κυρία Κορωναίου, αποτελούν παράγοντες, όπως οικογενειακά θέματα και λίγος διαθέσιμος χρόνος από τους γονείς για τα παιδιά, λόγω υποχρεώσεων.
«Τα παιδιά εξ’ αιτίας αυτών βιώνουν άγχος» συνεχίζει και τονίζει πως αυτό το άγχος δημιουργεί προβλήματα στα παιδιά.
«Τα παιδιά, τα τελευταία χρόνια, είναι πιο ανώριμα από άλλες χρονιές» συνεχίζει η νηπιαγωγός αναφέροντας πως και οι πρωτόγνωρες συνθήκες της παγκόσμιας πανδημίας έχουν συνεισφέρει σε αυτήν την κατάσταση.
Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, σύμφωνα με την κ. Κορωναίου έχουν ως αποτέλεσμα τα παιδιά να πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο «με αρκετά έντονα ζητήματα λόγου».
«Η μεγάλη πλειοψηφία πηγαίνει και σε κέντρα για λογοθεραπεία» επισημαίνει, τονίζοντας πως το παραπάνω αποτελεί γενική διαπίστωση νηπιαγωγών τάξης - και όχι προσωπική της εμπειρία.
Προκύπτει, λοιπόν, το ερώτημα του πώς τα παιδιά θα προχωρήσουν στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, όταν παρουσιάζουν προβλήματα στην εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας.
Υποψήφιοι στις Πανελλήνιες Εξετάσεις - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.07.2020
Ελλάδα
Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για την ιδιωτική παιδεία
Ένας ακόμα προβληματισμός που εκφράζει η κυρία Κορωναίου είναι το γεγονός πως δεν δημοσιεύθηκαν πουθενά τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου σε συγκεκριμένα νηπιαγωγεία, με βάση τα οποία συστάθηκε η συγκεκριμένη πρόταση της υπουργού Παιδείας.
«Εγώ δεν είδα πουθενά ανακοινωμένα αποτελέσματα κάπου» επισημαίνει ακόμη και θέτει το ερώτημα πως δεν έχει γνωστοποιηθεί ο στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος.
«Ήταν να έρθουν σε επαφή τα παιδιά με την αγγλική γλώσσα; Tι ήταν; Αυτά τα αποτελέσματα δεν έχουν έρθει στα χέρια μας και δεν έχουμε ακούσει τίποτα».
Έναν χρόνο, δηλαδή, μετά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, δεν φαίνεται να υπάρχει ενημέρωση των εκπαιδευτικών για το αποτέλεσμά του.

Ανησυχία για τη συνύπαρξη νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών στην ίδια τάξη

Τέλος, τίθεται ακόμα και το ζήτημα της στελέχωσης του προγράμματος. «Τα αγγλικά θα τα αναλάβουν καθηγητές αγγλικών και όχι οι νηπιαγωγοί» δηλώνει εξηγώντας πως τα ζητήματα που προκύπτουν είναι δύο.
Αρχικά, η κ. Κορωναίου επισημαίνει πως δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό για τη στελέχωση ενός τέτοιου προγράμματος και την κάλυψή του πανελλαδικά.
«Δεν θέλω να υποβαθμίσω κανέναν αλλά οι καθηγητές αγγλικών δεν έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση» αναφέρει, τονίζοντας πως η έλλειψη εξειδίκευσης των παραπάνω καθηγητών σε ζητήματα προσχολικής ηλικίας θα έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία διαχείρισης προβλημάτων που δεν θα αφορούν τα αγγλικά, αλλά θα συμβαίνουν την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το εμβόλιο της Moderna - Sputnik Ελλάδα, 1920, 31.05.2021
Ελλάδα
Λινού στο Sputnik: Πρέπει να γίνουν επειγόντως εμβόλια σε παιδιά 12-15 ετών και αυτός είναι ο λόγος
Τέλος, η ταυτόχρονη παρουσία των νηπιαγωγών και των καθηγητών στην τάξη δεν θα λύσει τα παραπάνω προβλήματα, αλλά είναι αρκετά πιθανό να περιπλέξει ακόμη περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία.
«Υπάρχουν ειδικοί εκπαιδευτικοί που μπορούν και θα έπρεπε να έχουν λόγο και άποψη» καταλήγει, θεωρώντας την παραπάνω πρόταση άστοχη, ακόμη και εάν η εκμάθηση των αγγλικών γίνει με παιγνιώδη τρόπο και τονίζει πως το υπουργείο πρέπει να μιλήσει με τους νηπιαγωγούς.
Έτσι, θα υπάρξει η δυνατότητα να παρουσιαστεί η πραγματική εικόνα στη βαθμίδα της προσχολικής εκπαίδευσης. Επίσης, ένας διάλογος μεταξύ της υπουργού και των νηπιαγωγών θα έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη αναγνώρισή των αναγκών των παιδιών.
Τέλος, θεωρεί πως το γυμνάσιο και το λύκειο «μπορούν να μάθουν από το πόσο σωστό είναι το νηπιαγωγείο» και να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή και στις υπόλοιπες βαθμίδες της παιδείας.
Επιστροφή μαθητών στα σχολεία - Sputnik Ελλάδα, 1920, 04.06.2021
Ελλάδα
Πότε θα κλείσουν τα σχολεία για καλοκαίρι: Μέχρι πότε παρατάθηκαν τα μαθήματα - Όλες οι ημερομηνίες
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά