Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Κόσμος - Sputnik Ελλάδα
Κόσμος
Διεθνείς ειδήσεις από όλο τον κόσμο. Άρθρα και αναλύσεις για όλα όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο.

Σιβηρία: Επιστήμονες "ανέστησαν" μικροσκοπικό ζώο που ήταν "καταψυγμένο" εδώ και 24.000 χρόνια

© Φωτογραφία : Vimeo / Yakov YurovitskiyΠεριοχή Αλτάι στη Σιβηρία
Περιοχή Αλτάι στη Σιβηρία - Sputnik Ελλάδα, 1920, 08.06.2021
Η υπερθέρμανση του πλανήτη "ξεπαγώνει" οργανισμούς, που ήταν σε αδράνεια για πάρα πολλά χρόνια μέσα στην ιστορία.
Μικροβιολόγοι που εργάζονται σε ένα από τα κορυφαία ινστιτούτα έρευνας της Μόσχας, ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να «αναζωογονήσουν» προϊστορικά ασπόνδυλα, μη ορατά από το γυμνό μάτι, μετά από 24.000 χρόνια όπου βρίσκονταν σε κατάσταση «αδράνειας», στον βορρά της Ρωσίας.
Όπως αναφέρει το RT, η ερευνητική ομάδα που δημοσίευσε την σχετική μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Cell την Δευτέρα (07/06), εξηγεί με ποιον τρόπο κατάφεραν να «ξυπνήσουν» μικροοργανισμούς, γνωστούς ως «βδελοειδείς τροχοφόρα» που βρίσκονταν παγωμένοι και σε «ύπνωση».
Οι υπολογισμοί των ειδικών αναφέρουν ότι τα υδρόβια ζώα είναι ηλικίας 24.000 ετών.
Οι Ρώσοι ερευνητές, όχι μόνο κατάφεραν να «αναστήσουν» τους συγκεκριμένους οργανισμούς που είναι γνωστοί για την ικανότητά τους να επιβιώνουν σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά έδειξαν ότι μπορούν να αναπαραχθούν ανεξαρτήτως «φύλου» χωρίς να τους «απασχολεί» να βρουν ταίρι.
Τα δείγματα προήλθαν από τον ποταμό Αλαζέια, στην περιοχή Γιακούτια της Ανατολικής Σιβηρίας. Έρευνες δείχνουν ότι δεν μπόρεσαν να μετακινηθούν μέσω του παγωμένου εδάφους και ουσιαστικά «παγιδεύτηκαν» για χιλιάδες χρόνια.
Ένας από τους ερευνητές, ο Στας Μαλαβίν, τόνισε πως «είναι ένα ζώο με νευρικό σύστημα, εγκέφαλο, τα πάντα. Είμαστε αρκετά σίγουροι, πως πρόκειται για ένα νέο είδος για την επιστήμη» ενώ επισήμανε τις ομοιότητές του με οργανισμούς που είναι ακόμα ζωντανοί στις μέρες μας.
Ψάρι και πατατάκια - Sputnik Ελλάδα, 1920, 07.06.2021
Κόσμος
Κόστισε ο κούκος αηδόνι: 83χρονος πήρε φαΐ στο Λονδίνο και ο λογαριασμός τον έστειλε για θεραπεία
Το 2018, μία ομάδα στο ίδιο ερευνητικό ινστιτούτο, αποκάλυψε ότι κατάφεραν να «ξυπνήσουν» προϊστορικά σκουλήκια ηλικίας 42.000 ετών, που είχαν επίσης αδρανοποιηθεί στα εδάφη της Σιβηρίας.
Μάλιστα, πολλοί χρήστες του διαδικτύου, με αφορμή την είδηση, ξεκίνησαν να κάνουν συγκρίσεις με το «Τζουράσικ Παρκ», όταν επανέφεραν δεινόσαυρους στη ζωή από μία σταγόνα αίματος σε διατηρημένο προϊστορικό κουνούπι.
Ειδικοί έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους γύρω από την υπερθέρμανση του πλανήτη που προκαλεί το μόνιμο πάγωμα να «ξεπαγώνει», φέρνοντας στην επιφάνεια μικροοργανισμούς που ήταν αδρανή για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα στην ανθρώπινη ιστορία.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社简化中文Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社繁體中文Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική