Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Κεραμέως: Αυτοί είναι οι τέσσερις άξονες του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία

© Φωτογραφία : SOOC / Sotiris DimitropoulosΝίκη Κεραμέως
Νίκη Κεραμέως - Sputnik Ελλάδα, 1920, 27.06.2021
Βρείτε μας
Αύριο η παρουσίαση του "Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών". Τι θα αλλάξει σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως.
Αύριο αναμένεται η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως.
«Κεντρικός πυλώνας του νομοσχεδίου αποτελεί το δίπολο Αυτονομία-Αξιολόγηση» λέει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υπουργός Παιδείας.
Οι τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους κινείται το νομοσχέδιο, σύμφωνα με την ίδια, είναι:

Μεγαλύτεροι βαθμοί αυτονομίας στο σχολείο

«Ένα πιο ελεύθερο σχολείο, που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια, είναι ένα καλύτερο σχολείο, που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών», εξηγεί η Νίκη Κεραμέως.

Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών - αξιολόγηση, βελτίωση

«Η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, άρρηκτα συνδεδεμένο με την επιμόρφωση και τη διαρκή βελτίωση. Στο πλαίσιο της αυξημένης ελευθερίας, ενισχύονται οι μηχανισμοί λογοδοσίας, διαφάνειας και αξιολόγησης, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» εκτιμά η υπουργός Παιδείας.

Δομές εκπαίδευσης - αξιολόγηση στελεχών

«Ενισχύεται η ουσιαστική συμβολή των στελεχών στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών στα σχολεία, στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και στην επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» λέει η κα Κεραμέως.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση

Το νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση τη δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, τονίζει η υπουργός και συμπληρώνει πως: «Αναβαθμίζεται η ποιότητα του κλήρου μέσω της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και εξορθολογίζονται οι ανώτατες εκκλησιαστικές ακαδημίες».
Οι ρυθμίσεις, σύμφωνα με την κα Κεραμέως, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν:
1. Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο). «Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη».
2. Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης. «Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών».
3. Ενδυνάμωση των δομών συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή). «Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε».
4. Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο. «Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς- Αποκεντρώνουμε το σύστημα».
5. Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. «Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης».
6. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση. «Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς και ενισχύουμε το σχολείο».
7. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης. «Αξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης με σκοπό τη συνεχή βελτίωση».
ΟΛΜΕ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.06.2021
Ελλάδα
Παράνομη η στάση εργασίας της ΟΛΜΕ: Δεκτή η αγωγή της Κεραμέως - Κανονικά οι εξετάσεις

Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί, όπως επισημαίνει η Νίκη Κεραμέως και συμπληρώνει:
«Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, διάχυση καλών πρακτικών και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης όπου αυτή απαιτείται».
Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτούν οι ικανότητες, ο τρόπος που λειτουργούν, διευκρινίζει.
Επίσης, προσθέτει ότι «η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών - ένα μηχανισμό λογοδοσίας».

Είδος και πεδία αξιολόγησης

Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες επιμόρφωσης και αυτοβελτίωσης του εκπαιδευτικού, με στόχο τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη - όχι την τιμωρία, εξηγεί η υπουργός.
Για τον λόγο αυτό, όπως είπε, η αξιολόγηση είναι περιγραφική (4βαθμη περιγραφική κλίμακα) και όχι ποσοτική.
Προβλέπονται τρία πεδία αξιολόγησης:
«Γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία»,
«Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία» και
«Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία».

Συνέπειες και κίνητρα

Η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, δηλώνει και προσθέτει:
«Ευθύνη για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εξειδικευμένης επιμόρφωσης έχει ο επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης (παιδαγωγικό στέλεχος εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης)».
Στην πλειοψηφία των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων κύριος στόχος της αξιολόγησης είναι η παροχή ανατροφοδότησης. Η παροχή επιπλέον κινήτρων (π.χ. bonus) και η επιβολή κυρώσεων δεν αποτελούν τον κανόνα στις χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την κα Κεραμέως.
Επίσης, εξήγησε τη λογική της ευρύτερης μεταρρύθμισης: «Ως προς την αυτονομία των σχολικών μονάδων, η Ελλάδα είναι η χώρα στην ΕΕ με το χαμηλότερο ποσοστό αποφάσεων και αρμοδιοτήτων στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. Πάνω από το 80% των αποφάσεων για εκπαιδευτικά ζητήματα λαμβάνονται σε κεντρικό επίπεδο, ενώ κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ το ποσοστό αυτό είναι μόνο 35%».
«Δίνουμε λοιπόν μεγαλύτερη αυτονομία στις σχολικές μονάδες, ώστε να απελευθερώσουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών και των στελεχών που βρίσκονται κοντά στους μαθητές και τα σχολεία και να τους επιτρέψουμε να ανταποκριθούν με το βέλτιστο τρόπο στις ιδιαίτερες ανάγκες τους, τις οποίες γνωρίζουν καλύτερα από όλους».

Τι αλλάζει ως προς τις ενδιάμεσες δοκιμασίες αξιολόγησης

Όπως δηλώνει η υπουργός Παιδείας, δίνεται η αυτονομία στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων.
Υπάρχει η πρόβλεψη για μία υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης σε κάθε μάθημα, ωστόσο, ο κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιλέξει τη μορφή της, δηλαδή αν αυτή η αξιολόγηση θα γίνεται με ωριαίο διαγώνισμα, με κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, με ομαδική εργασία, ή ακόμα και μέσω μεθόδων όπως η ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom), όπου ο ίδιος ο μαθητής καλείται να παρουσιάσει το μάθημα της ημέρας, συμπληρώνει.
Παράλληλα, σημειώνει πως παρέχεται στον εκπαιδευτικό η ελευθερία να λαμβάνει αποφάσεις για τυχόν άλλες δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου, χωρίς να υπερρυθμίζονται μέσω νόμου λεπτομέρειες όπως η ακριβής διάρκεια των ολιγόλεπτων τεστ, όπως γίνεται σήμερα.
Με αυτόν τον τρόπο «δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών τους. Δίνουμε τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύσσουν και άλλες δεξιότητες πέραν αυτών που ενισχύονται μέσω των γραπτών διαγωνισμάτων, όπως η παρουσίαση και η επικοινωνία των αποτελεσμάτων μιας εργασίας, η σύνθεση και η κριτική ανάλυση πληροφοριών και επιχειρημάτων από διαφορετικές πηγές, αλλά και η συνεργατικότητα και η ομαδική δουλειά. Δίνουμε στους εκπαιδευτικούς την ελευθερία να εισάγουν διαφορετικές και καινοτόμες μεθόδους αξιολόγησης, κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους μαθητές».
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Internacional
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά