Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Εθνική Πινακοθήκη: "Έτσι έκλεψα τους πίνακες Πικάσο και Μοντριάν" - Όλα όσα είπε ο 49χρονος

© Φωτογραφία : Υπουργείο ΠολιτισμούΗ Εθνική Πινακοθήκη
Η Εθνική Πινακοθήκη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 29.06.2021
Βρείτε μας
Για σχεδόν έξι μήνες έκανε επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και παρατηρούσε τα πάντα. Πώς κατάφερε να αρπάξει τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, ανεκτίμητης αξίας, ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής. Όσα περιγράφει ο ίδιος στην απολογία του.
Λεπτομέρειες για το πώς σχεδίασε και εκτέλεσε την κλοπή των δύο πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν, στην Εθνική Πινακοθήκη, αποκαλύπτει ο 49χρονος που ομολόγησε το έγκλημα, στην προανακριτική του απολογία, η οποία βλέπει το «φως» της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ίδιος, περιγράφοντας το πώς κατάφερε να αρπάξει τους πίνακες ανεκτίμητης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, και όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, ο 49χρονος παρατηρούσε τα πάντα για σχεδόν έξι μήνες, πραγματοποιώντας τακτικές επισκέψεις. Ο ίδιος, αφού έκλεψε τους πίνακες, έφυγε από το σημείο με ταξί.
Οι κλεμμένοι πίνακες από την Εθνική Πινακοθήκη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 29.06.2021
Ελλάδα
Ο ελαιοχρωματιστής της λεπτομέρειας που "άρπαξε θησαυρούς" από την πινακοθήκη και έφυγε με... Μετρό
Σημειώνεται ότι οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα, μέσα σε ρεματιά. Πρόκειται για το έργο του Πάμπλο Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι» που φιλοτεχνήθηκε το 1939 και τον «Ανεμόμυλο» του Ολλανδού ζωγράφου, Πιτ Μοντριάν. Ο 49χρονος συνελήφθη από τις Αρχές και ομολόγησε το έγκλημα, δηλώνοντας στην απολογία του, ότι δεν είχε συνεργό στο έγκλημα.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, είχε πανικοβληθεί από δηλώσεις που διάβασε για την υπόθεση της κλοπής και για αυτό έκρυψε τα έργα στο ρέμα, καθώς στην αρχή τούς είχε κρύψει στο σπίτι του. Δήλωσε, παράλληλα, ότι δεν είχε πρόθεση να πουλήσει τους πίνακες.
«Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα, κατάλαβα ότι βρέθηκαν, ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω. Έχω μετανιώσει σκληρά. Δηλώνω την πλήρη μεταμέλειά μου» είπε, εν τω μεταξύ, για τη στιγμή που εντοπίστηκαν οι πίνακες, δηλώνοντας μετανιωμένος.
Παρακάτω, παρατίθενται όσα δήλωσε ο ίδιος για το διάστημα που σχεδίαζε την κλοπή και τη νύχτα που έβαλε σε εφαρμογή το σχέδιό του.
O πίνακας του Πάμπλο Πικάσο Γυναικείο κεφάλι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 29.06.2021
Ελλάδα
Πώς εντοπίστηκαν οι δύο πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν που εκλάπησαν από την Εθνική Πινακοθήκη

«Για περίπου 6 μήνες έκανα επισκέψεις, καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας»

«Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και τον χώρο ώσπου πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου» αναφέρει μεταξύ άλλων ο ίδιος, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έρχονται στη δημοσιότητα.
«Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησής μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου, τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη» σημειώνει ακόμη.
«Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή» προσθέτει.
Ο 49χρονος δηλώνει ότι με αυτόν τον τρόπο, απέκτησε πολύ καλή γνώση των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και για τις συνήθειες και βάρδιες των φυλάκων.
Αποφάσισε να κάνει την κλοπή χωρίς να έχει αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνε, ενώ και «η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία», όπως σημειώνει.

«Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και έναν μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι» λέει ακόμη.

«Άνοιξα την μπαλκονόπορτα, η οποία ήταν ξεκλείδωτη»

Σχετικά με το πώς πραγματοποίησε το σχέδιό του, ο ίδιος αναφέρει ότι μπήκε στον χώρο από μπαλκονόπορτα, η οποία ήταν ξεκλείδωτη.
«Στάθηκα στον εσωτερικό διάδρομο και έστησα αυτί στη γυψοσανίδα. Μετά από λίγο άκουσα τον φύλακα. Έμεινε εκεί κάποια δευτερόλεπτα τον άκουσα να μουρμουρίζει κάτι. Θεώρησα ότι είχε αρχίσει να εκνευρίζεται και έβριζε μόνος του γιατί δεν μπορούσε να βρει τι συμβαίνει αφού δεν έβλεπε την μπαλκονόπορτα» λέει.
Και συνεχίζει:
«Αποφάσισα ότι εκνευρίζοντας τον φύλακα είναι ο καλύτερος τρόπος να πραγματοποιήσω την κλοπή κάνοντάς τον να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Έτσι επανέλαβα την ίδια διαδικασία αρκετές φορές. Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη τη στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντάς την ανοιχτή».
«Στον χώρο ήταν κάπως σκοτεινά, αλλά είχε επαρκή φωτισμό ώστε να βλέπω τι κάνω. Ακούμπησα τα χέρια μου στο έδαφος... εντόπισα το σημείο της ένωσης γυψοσανίδων ασκώντας πίεση. Άνοιξε η γυψοσανίδα και έπεσαν μικροί πίνακες που είχε πάνω της. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι ο φύλακας δεν θα έρθει... Μπήκα μπουσουλώντας στον κυρίως χώρο τράβηξα τον σάκο...Το μέρος που μπήκα ήταν μια αίθουσα που σχεδόν απέναντι είχε σκάλες».
«Πήγα περπατώντας μέχρι τις σκάλες και άρχισα να τις ανεβαίνω μπουσουλώντας. Μπήκα μπουσουλώντας στην αίθουσα και άρχισα να κουνάω τα χέρια μου ώστε να καταλάβω αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού».
«Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό, υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη... Χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλω τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο. Δεν θυμάμαι πώς τις έβγαλα...».
«Έβαλα στον σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει "κλέφτης - κλέφτης σταμάτα". Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πω τίποτα, κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες».
«Βγήκα στην λεωφόρο Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας, άκουγα τον συναγερμό της Πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών. Μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο...Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη, γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολλή ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου. Δεν είχε πολλή αστυνομία...Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια».
O πίνακας του Πάμπλο Πικάσο Γυναικείο κεφάλι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 29.06.2021
Ελλάδα
Πινακοθήκη: Τα ύποπτα ταξίδια του 49χρονου στο εξωτερικό - Το έσκασε με... μετρό μετά την κλοπή
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
АҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάԱրմենիաՀայերենΑρμενικάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά