Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Πώς φτιάχνεται ένα χειροποίητο μπουζούκι: Το εργαστήριο που πήρε δουλειές για Νικολόπουλο, Νταλάρα

© Sputnik / Κώστας ΔαβελάςΟ οργανοποιός Παναγιώτης Βαρλάς
Ο οργανοποιός Παναγιώτης Βαρλάς - Sputnik Ελλάδα, 1920, 25.07.2021
Βρείτε μας
Ο οργανοποιός Παναγιώτης Βαρλάς μάς ξεναγεί στο εργαστήριό του στα Εξάρχεια και μοιράζεται την ιστορία του.
Στην οδό Κωλέττη στα Εξάρχεια βρίσκεται ένα παλιό οργανοποιείο που κατασκευάζει χειροποίητα μουσικά όργανα και είναι γνωστό για τα μπουζούκια του.
Ο ιδιοκτήτης ονομάζεται Παναγιώτης Βαρλάς. Ξεκίνησε να ασχολείται με την κατασκευή οργάνων από πάρα πολύ μικρός αφού χειροποίητα μουσικά όργανα έφτιαχνε και ο πατέρας του.
Πέρασε από εργαστήρια άλλων πριν ανοίξει το δικό του σε ηλικία μόλις 19 ετών. Από το 1983 μέχρι σήμερα κάνει αυτή τη δουλειά.
© Sputnik / Κώστας ΔαβελάςΟ οργανοποιός Παναγιώτης Βαρλάς
Ο οργανοποιός Παναγιώτης Βαρλάς - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.07.2021
Ο οργανοποιός Παναγιώτης Βαρλάς
«Κοντεύω μισό αιώνα σε αυτή τη δουλειά. Αν δεν σου αρέσει, δεν βγαίνει και την κάνω γιατί αγάπησα τον ήχο του μπουζουκιού. Είναι ο καλύτερος φίλος σου, είτε έχεις στεναχώρια είτε έχεις χαρά» εξηγεί.
Στο εργαστήριο του δουλεύει κυρίως με παραγγελίες, αλλά ορισμένες φορές αναλαμβάνει να επισκευάσει και όργανα.
Ο κ. Βαρλάς έχει φτιάξει μπουζούκια για αρκετούς γνωστούς καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων για τον Μαρούδα, τον Γενίτσαρη, τον Νικολόπουλο, τον Μαυρόπουλο, τον Χιονά, τον Ρώτα.
«Όταν ξεκίνησα ήταν πολύ δύσκολο να με εμπιστευτούν οι μπουζουξήδες, έπρεπε να με μάθουν από στόμα σε στόμα» θυμάται σήμερα ο κ. Βαρλάς.
Ψάθες Οικογένειας Βενιζέλου - Sputnik Ελλάδα, 1920, 27.06.2021
Ελλάδα
Μία ζωή στη... ψάθα που κουβαλά ελληνική ιστορία 171 χρόνων: Φιλόλογος ξαναδίνει ζωή σε έπιπλα

Τα υλικά κατασκευής των οργάνων

Για την κατασκευή των οργάνων χρησιμοποιεί ξύλα που θα αγοράσει είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό, αλλά ακόμη και ξύλα που ενδεχομένως βρει στον δρόμο - ακόμη και από παλιά έπιπλα! Όπως άλλωστε παραδέχεται, έχει «τρέλα με τα ξύλα»!
«Από τον ήχο φαίνεται ένα όργανο αν είναι καλό» τονίζει.
© Sputnik / Κώστας ΔαβελάςΟργανοποιείο στα Εξάρχεια
Οργανοποιείο στα Εξάρχεια  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.07.2021
Οργανοποιείο στα Εξάρχεια
Πόσο χρόνο χρειάζεται όμως για να φτιάξει ένα όργανο;
«Το πρώτο μπουζούκι που έφτιαξα στον Νικολόπουλο το τελείωσα σε δύο μέρες. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που έχω χρειαστεί είναι για ένα όργανο του Νικολόπουλου και ένα του Νταλάρα. Έχουν περάσει 30 χρόνια και είναι ακόμα μισοφτιαγμένα» παραδέχεται, εξηγώντας πως δεν έχει χρονικό περιορισμό κι ως εκ τούτου θα τα ολοκληρώσει όταν έρθει η σειρά τους.
Ένα όργανο, σύμφωνα με τον ειδικό, όσο πιο αργά φτιάχνεται τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα.
© Sputnik / Κώστας ΔαβελάςΟργανοποιείο στα Εξάρχεια
Οργανοποιείο στα Εξάρχεια  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.07.2021
Οργανοποιείο στα Εξάρχεια

Οι τιμές των μπουζουκιών

Μιλώντας τώρα για το πού κυμαίνονται οι τιμές, μας πληροφορεί ότι τα πιο φθηνά μουσικά όργανα στο εργαστήριό του ξεκινούν από 2.000 ευρώ και ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε πελάτη ανεβαίνει η τιμή.

Ο γιός στο τιμόνι της επιχείρησης

Ο κ. Βαρλάς έχει έναν γιό, ο οποίος ακολουθεί την τέχνη του πατέρα του και έχει αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης.
«Ο γιός μου σχεδόν γεννήθηκε μέσα στο εργαστήριο, του είχα φτιάξει πάρκο εδώ όταν ήταν μικρός και πλέον αυτός τραβάει το κουπί της επιχείρησης» λέει ο πατέρας πριν πάρει τον λόγο ο γιος του, Νίκος Βαρλάς:
«Πρέπει να έχεις τέχνη και μεράκι να κάνεις αυτή τη δουλειά και ελπίζω να φτάσω τον πατέρα μου και να τον ξεπεράσω».
© Sputnik / Κώστας ΔαβελάςΟργανοποιείο στα Εξάρχεια
Οργανοποιείο στα Εξάρχεια  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.07.2021
Οργανοποιείο στα Εξάρχεια
Ο ίδιος από μικρός πήγαινε στο εργαστήριο και όταν έφτασε η ώρα να αποφασίσει αν θα δώσει Πανελλήνιες ή αν θα συνεχίσει τη δουλειά του πατέρα του, σκέφτηκε την παροιμία «μάθε τέχνη κι άσε την». Έτσι, όπως λέει, «πήρα αυτή την απόφαση, νομίζω πως είναι η σωστή».
Καταλήγοντας, σημειώνει ότι έχει «ένα μεγάλο όνομα πίσω του και πρέπει να το κάνω όσο καλύτερα μπορώ», ενώ τονίζει ότι θέλει να συνεχίσει να φτιάχνει χειροποίητα όργανα κι όχι να το βιομηχανοποιήσει.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
ԱրմենիաՀայերենΑρμενικάАҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά