Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Κόσμος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.03.2021
Κόσμος
Διεθνείς ειδήσεις από όλο τον κόσμο. Άρθρα και αναλύσεις για όλα όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο.

Ελπιδοφόρα εξέλιξη: Επιστήμονες βρήκαν αντίσωμα που πιστεύουν ότι προστατεύει από πολλές μεταλλάξεις

CC BY 2.0 / NIAID / Novel Coronavirus SARS-CoV-2Έγχρωμη ηλεκτρονική μικρογραφία ενός ανθρώπινου κυττάρου (πράσινο) που έχει μολυνθεί με τον κορονοϊό (COVID-19) (μοβ)
Έγχρωμη ηλεκτρονική μικρογραφία ενός ανθρώπινου κυττάρου (πράσινο) που έχει μολυνθεί με τον κορονοϊό (COVID-19) (μοβ) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.08.2021
Ένα ακόμα "όπλο" απέναντι στον κορονοϊό και στις μεταλλάξεις του ίσως είναι ένα αντίσωμα, το οποίο βρήκαν ερευνητές και θεωρούν ότι προστατεύει από πολλές παραλλαγές του SARS-CoV-2, που προκαλεί τη νόσο COVID-19.
Ερευνητές στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ουάσινγκτον στο Σεντ Λούις των ΗΠΑ εντόπισαν ένα αντίσωμα που, όπως υποστηρίζουν, είναι ιδιαίτερα προστατευτικό έναντι ευρέος φάσματος μεταλλάξεων του SARS-CoV-2, που προκαλεί τη νόσο COVID-19.
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.08.2021
Κόσμος
ΠΟΥ: Γιατί πρέπει να καθυστερήσει τρίτη δόση – Ισχυρότερες μεταλλάξεις αν δεν αυξηθεί ο εμβολιασμός
Ο ιός χρησιμοποιεί την πρωτεΐνη ακίδας για να προσκολληθεί και να εισβάλει στα κύτταρα της αναπνευστικής οδού του σώματος.
Έτσι, τα αντισώματα που εμποδίζουν την προσκόλληση της ακίδας στα κύτταρα, εξουδετερώνουν τον ιό.
Με στόχο να βρουν εξουδετερωτικά αντισώματα που λειτουργούν ενάντια στις διαφορετικές μεταλλάξεις, οι ερευνητές άρχισαν να ανοσοποιούν ποντίκια με ένα βασικό μέρος της πρωτεΐνης ακίδας, και να εξάγουν από αυτά κάποια κύτταρα που παράγουν αντισώματα και έτσι έλαβαν 43 αντισώματα που αναγνωρίζουν τα μέρη της προαναφερθείσας πρωτεΐνης.
Στη συνέχεια, οι επιστήμονες δοκίμασαν τα 43 αντισώματα για την ικανότητά τους να εμποδίζουν το αρχικό στέλεχος του κορονοϊού SARS-CoV-2 να μολύνει τα κύτταρα του οργανισμού.
Εννέα από τα ισχυρότερα εξουδετερωτικά αντισώματα δοκιμάστηκαν σε ποντίκια για να διαπιστωθεί εάν μπορούν να προστατεύσουν ζώα που έχουν μολυνθεί με την αρχική μετάλλαξη του κορονοϊού.
Οι ερευνητές επέλεξαν τα δύο πιο αποτελεσματικά αντισώματα και τα εξέτασαν έναντι άλλων μεταλλάξεων, συμπεριλαμβανομένων ιών με πρωτεΐνες ακίδων που αντιπροσωπεύουν τις παραλλαγές Άλφα, Βήτα, Γάμμα, Δέλτα, Κάππα και Γιώτα και πολλές άλλες ανώνυμες.
Ένα αντίσωμα, το SARS2-38, εξουδετέρωσε εύκολα όλες τις μεταλλάξεις.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης καθηγητής Μοριακής Μικροβιολογίας, Παθολογίας και Ανοσολογίας, Δρ Μάικλ Σ. Ντάιαμοντ, ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ουάσινγκτον στο Σεντ Λούις των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή (20/08), το εξής: «Αυτό το αντίσωμα είναι εξαιρετικά εξουδετερωτικό δηλαδή λειτουργεί πολύ καλά σε χαμηλές συγκεντρώσεις αλλά και ευρέως αφού λειτουργεί ενάντια σε όλες τις μεταλλάξεις».
Ο ίδιος, έπειτα, πρόσθεσε: «Αυτός είναι ένας ασυνήθιστος και ιδιαίτερα επιθυμητός συνδυασμός για ένα αντίσωμα. Επιπλέον, συνδέεται με ένα μόνο σημείο της πρωτεΐνης ακίδας που δεν στοχεύουν άλλα αντισώματα που αναπτύσσονται. Αυτό είναι υπέροχο για συνδυαστική θεραπεία. Θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τον συνδυασμό αυτού του αντισώματος με ένα άλλο που συνδέεται αλλού για να δημιουργήσουμε μια συνδυαστική θεραπεία, στην οποία ο ιός δύσκολα θα μπορούσε να αντισταθεί».
Τα ευρήματα της σχετικής μελέτης δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Immunity και θα μπορούσαν να είναι ένα βήμα προς την ανάπτυξη νέων θεραπειών που βασίζονται σε αντισώματα.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
Νότιος Καύκασος
ԱրմենիաՀայերենΑρμενικάАҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική