Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Ψωμί: Τα οφέλη και οι μύθοι που καταρρίπτονται

Σπιτικό ψωμί - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.08.2021
Βρείτε μας
Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, το ψωμί δεν είναι εχθρός μας αρκεί να ξέρουμε να επιλέγουμε σωστά. Αυτά είναι καλά νέα για τους λάτρεις των υδατανθράκων και όσους ενδιαφέρονται για υγιεινή διατροφή.
Σήμερα μπορούμε να βρούμε μια τεράστια ποικιλία ψωμιών στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ.
Ωστόσο, αυτή η τεράστια ποικιλία ενώ αρχικά εντυπωσιάζει δίνοντας πολλές επιλογές, δεν είναι τόσο καλή όσο φαίνεται.
Συγκεκριμένα, ορισμένες ποικιλίες ψωμιού έχουν πολύ επεξεργασμένους υδατάνθρακες και είναι γεμάτες σάκχαρα, κακά λίπη, πρόσθετα και συντηρητικά, λέει η διατροφολόγος Μέρι Στιούαρτ.
«Επιπλέον, τείνουν να έχουν μεγάλο έλλειμμα θρεπτικών συστατικών, φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων» προσθέτει η διαιτολόγος.
Στον αντίποδα, ένα ψωμί με κύριο συστατικό τη βρώμη με ελάχιστη επεξεργασία είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, υδατανθράκων και θρεπτικών συστατικών που είναι ευεργετικά για την υγεία.
Έτσι, μια υγιεινή διατροφή εξαρτάται απόλυτα από τη σωστή επιλογή των συστατικών των τροφίμων σας, εξηγεί η Στιούαρτ.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία του ψωμιού, είναι σκόπιμο να βεβαιωθείτε ότι είναι βιολογικό και ότι παρασκευάζεται με δημητριακά ολικής αλέσεως και σπόρους.
Ιδανικά, κάθε φέτα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον τρία γραμμάρια φυτικών ινών.
Πιάτο με ρύζι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.08.2021
Διατροφολόγος αποκαλύπτει ποιοι δεν πρέπει να τρώνε πολύ ρύζι
Για να διαλύσετε την πεποίθηση ότι οι υδατάνθρακες είναι κακοί, πρέπει να γνωρίζετε ότι:

Αποτελούν εξαιρετικές πηγές ενέργειας

«Με απλά λόγια, οι υδατάνθρακες παρέχουν ενέργεια στο σώμα», δήλωσε η ιδρύτρια της Live Well With Kate, Κέιτ Τέρνερ.
Το ψωμί είναι η κύρια πηγή καυσίμων. Το σώμα διασπά τους απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, η οποία στη συνέχεια επεξεργάζεται από τα κύτταρα του σώματος ή αποθηκεύεται με τη μορφή μυών ή στο ήπαρ για μελλοντική χρήση.
Η κατανάλωση λευκού ψωμιού παρέχει στον άνθρωπο ενέργεια αμέσως, αλλά το ποσοστό των φυτικών ινών και των θρεπτικών συστατικών είναι τόσο χαμηλό που θα πεινάσετε γρήγορα.

Θα σας γεμίσει με βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά

Όταν τρώμε εκλεπτυσμένους υδατάνθρακες, «γενικά εξαντλούμε τα αποθέματά μας σε μέταλλα και θρεπτικά συστατικά, με αποτέλεσμα την κούραση και την εξάντληση», δήλωσε η Tέρνερ. Γι' αυτό είναι σημαντικό να αγοράζετε και να τρώτε ψωμί ολικής αλέσεως.
Τα ψωμιά ολικής αλέσεως προσφέρουν όλα τα οφέλη των σπόρων ολικής αλέσεως, όπως βιταμίνες Β, πρωτεΐνης, υγιεινών λιπαρών και φυτικών ινών, σημειώνει η Στιούαρτ. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το Συμβούλιο Ολικής Αλέσεως, σε σύγκριση με το ψωμί ολικής αλέσεως, το λευκό περιέχει 25% λιγότερη πρωτεΐνη και τουλάχιστον 17 βασικά θρεπτικά συστατικά υπάρχουν σε πολύ μικρές ποσότητες.

Βοηθάτε το σώμα σας με υγιή πέψη

Οι υδατάνθρακες πλούσιοι σε δημητριακά και φυτικές ίνες μπορούν να είναι πραγματικά ευεργετικοί για την υγεία σας, να βοηθήσουν στην καλή πέψη και να σας κάνουν να νιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Μόνο το 5% των Αμερικανών καταναλώνει τις συνιστώμενες δόσεις φυτικών ινών στη διατροφή τους. [...] Μια ισορροπημένη διατροφή προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα και βελτιώνει την εντερική χλωρίδα», πρόσθεσε η Στιούαρτ.
Όλα αυτά βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, βελτιώνουν τη διάθεση, βοηθούν στον έλεγχο του βάρους και συμβάλλουν στην αποβολή των τοξινών. Τα ψωμιά ολικής αλέσεως δεν είναι μόνο ένας καλός τρόπος για να πάρετε τη συνιστώμενη ποσότητα φυτικών ινών, αλλά και για να βελτιώσετε άλλες πτυχές της υγείας σας.

Ανησυχητικά επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Όταν καταναλώνουμε υδατάνθρακες μόνοι -δηλαδή, χωρίς να συνοδεύονται από πρωτεΐνη, λίπος ή φυτικές ίνες- τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα εκτοξεύονται και στη συνέχεια πέφτουν γρήγορα, εξηγεί η Στιούαρτ. Αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν τρώμε λευκό ψωμί, αφού οι υδατάνθρακες του στερούνται όλων αυτών των συστατικών.
Μακροπρόθεσμα, αυτές οι απότομες αλλαγές στα επίπεδα γλυκόζης μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα. Στην πραγματικότητα, αυτές οι αλλαγές και η συχνή κατανάλωση υδατανθράκων μπορεί να προκαλέσουν διαβήτη τύπου ΙΙ, στεφανιαία νόσο και παχυσαρκία, τονίζει η διαιτολόγος.

Αίσθημα βάρους

Ακόμα κι αν η διατροφή βασίζεται σε υδατάνθρακες υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες ή εξευγενισμένους υδατάνθρακες, μπορεί πάντα να υπάρξει πεπτική διαταραχή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστάται πάντα να πίνετε μέτριες ποσότητες νερού.
Αυτό το συναίσθημα μπορεί επίσης να εμφανιστεί μετά την κατανάλωση ψωμιού ολικής αλέσεως, αλλά με τον καιρό το ανθρώπινο σώμα συνηθίζει, εξηγεί η Τέρνερ.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
ԱրմենիաՀայերենΑρμενικάАҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά