Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Κόσμος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.03.2021
Κόσμος
Διεθνείς ειδήσεις από όλο τον κόσμο. Άρθρα και αναλύσεις για όλα όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο.

Πόσο συχνά μπορούμε να απολαμβάνουμε τα ζυμαρικά στη διατροφή μας;

CC0 / / Φαγητό
Φαγητό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 28.08.2021
Βρείτε μας
Για δεκαετίες, τα ζυμαρικά δέχονται πυρά από υποστηρικτές της υγιεινής ζωής και διατροφής, κάτι που έχει κάνει πολλούς από εμάς να αναρωτιούνται: "Πρέπει να τρώμε μακαρόνια και αν "ναι" πόσο συχνά;
Τα ζυμαρικά είναι ένα από τα πρώτα τρόφιμα που κόβουν οι άνθρωποι όταν προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση υδατανθράκων.Σε αντίθεση με άλλες τροφές που συχνά θεωρούνται απαγορευτικές για εκείνους που κάνουν διατροφή ή που θέλουν να χάσουν βάρος (όπως τα γλυκά και το αλκοόλ), τα ζυμαρικά έχουν στην πραγματικότητα κάποιες θρεπτικές ιδιότητες. Υπάρχει ακόμη και έρευνα που υποδηλώνει ότι τα ζυμαρικά μπορεί να είναι ευεργετικά για την απώλεια βάρους. Ναι, καλά διαβάσατε!

Γιατί μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε ζυμαρικά;

Τα ζυμαρικά είναι γεμάτα με υδατάνθρακες. Μόνο ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα μακαρόνια προσφέρει 42 γραμμάρια υδατανθράκων, περίπου το ένα έκτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης υδατανθράκων σε δίαιτα 2.000 θερμίδων . Αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι σχεδόν κανείς δεν τρώει ποτέ μόνο ένα φλιτζάνι ζυμαρικά τη φορά. «Τα ζυμαρικά είναι ένα φαγητό που πολλοί άνθρωποι τείνουν να τρώνε υπερβολικά» λέει η διατροφολόγος Carolyn Brown σύμφωνα με το δημοσίευμα του eatthis.com.
Παραγγείλετε μακαρόνια Μπολονέζ σε ένα εστιατόριο και είναι πιθανό να φάτε τουλάχιστον δύο έως τρεις μερίδες ζυμαρικά σε ένα γεύμα.
Πιάτο με ρύζι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.08.2021
Διατροφολόγος αποκαλύπτει ποιοι δεν πρέπει να τρώνε πολύ ρύζι
«Οι απλοί υδατάνθρακες [που βρίσκονται στα λευκά ζυμαρικά και όχι στα ολικής] μεταφράζονται γρήγορα σε ζάχαρη στο σώμα μας και μπορούν να αυξήσουν γρήγορα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα», εξηγεί η διατροφολόγος.«Το σάκχαρο του αίματος σχετίζεται στενά με τα επίπεδα κορτιζόλης και ορμονών». Επιπλέον, ότι οι ημερήσιες θερμίδες προστίθενται γρήγορα όταν τρώμε ζυμαρικά. Μόνο ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ζυμαρικά περιέχει περίπου 200 θερμίδες. Πολλαπλασιάστε το με δύο ή τρία, ανάλογα με το μέγεθος της μερίδας που σερβίρετε, στη συνέχεια προσθέστε μια κρεμώδη σάλτσα και τυρί από πάνω και θα δείτε τις θερμίδες να εκτοξεύονται.

Τα ζυμαρικά δεν είναι ο εχθρός

Στα λευκά ζυμαρικά το πίτουρο και το φύτρο αφαιρούνται, τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στον πυρήνα του σιταριού αφαιρούνται. Αυτό καθιστά τα λευκά ζυμαρικά υψηλότερα σε θερμίδες και χαμηλότερα σε φυτικές ίνες.
Τούτου λεχθέντος, τα περισσότερα ζυμαρικά είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μέταλλα όπως νιασίνη, σίδηρο, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη και φολικό οξύ, οπότε δεν στερούνται εντελώς θρεπτικών συστατικών.Στον αντίποδα τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι φτιαγμένα από ολόκληρο τον πυρήνα σίτου και περιέχουν φυσικά αυτά τα θρεπτικά συστατικά (και επομένως δεν χρειάζεται να ενισχυθούν), καθώς και πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.Η υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες των ζυμαρικών ολικής αλέσεως μπορεί να σας κρατήσει χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και επίσης να μετριάσει τις αυξήσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά το γεύμα.
Εν κατακλείδι μπορούμε να τρώμε ζυμαρικά αρκετά συχνά.Ωστόσο, αν είμαστε οπαδοί της υγιεινής διατροφής πρέπει να προτιμούμε τα ολικής αλέσεως καθώς αυξάνουν μεταξύ άλλων το αίσθημα του κορεσμού. Επίσης, πρέπει να τρώμε μικρές μερίδες (ένα φλιτζάνι ή στο μέγεθος της γροθιάς) κάτι που βέβαια δεν είναι εύκολο καθώς είναι ιδιαιτέρως νόστιμα.
Προκειμένου να χορτάσουμε μπορούμε να φάμε μια πλούσια σαλάτα που θα συνοδεύσει το πιάτο των ζυμαρικών μας.
Τέλος, καλό είναι να αποφεύγουμε τις παχυντικές σάλτσες ενώ μια μακαρονάδα με ντομάτα σίγουρα την καθιστά πιο ελαφριά. Επίσης, όταν τρώτε ζυμαρικά αποφύγετε το ψωμί.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала
Διεθνή
InternationalEnglishΑγγλικάMundoEspañolΙσπανικά
Ευρώπη
DeutschlandDeutschΓερμανικάFranceFrançaisΓαλλικάΕλλάδαΕλληνικάΕλληνικάItaliaItalianoΙταλικάČeská republikaČeštinaΤσέχικαPolskaPolskiΠολωνικάСрбиjаСрпскиΣέρβικαLatvijaLatviešuΛετονικάLietuvaLietuviųΛιθουανικάMoldovaMoldoveneascăΜολδαβικάБеларусьБеларускiΛευκορωσικά
Νότιος Καύκασος
ԱրմենիաՀայերենΑρμενικάАҧсныАҧсышәалаΑμπχαζικάХуссар ИрыстонИронауΟσσετικάსაქართველოქართულიΓεωργιανάAzərbaycanАzərbaycancaΑζερικά
Μέση Ανατολή
Sputnik عربيArabicΑραβικάTürkiyeTürkçeΤούρκικαSputnik ایرانPersianΦαρσίSputnik افغانستانDariΝταρί
Κεντρική Ασία
ҚазақстанҚазақ тіліΚαζακικάКыргызстанКыргызчаΚιργιζικάOʻzbekistonЎзбекчаΟυζμπεκικάТоҷикистонТоҷикӣΤατζικικά
Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία
Việt NamTiếng ViệtΒιετναμέζικα日本日本語Ιαπωνικά俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Κινέζικα (απλοπ.)俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Κινέζικα (παραδ.)
Νότια Αμερική
BrasilPortuguêsΠορτογαλικά