Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Διαβήτης: Ποια συχνή συνήθεια είναι η νούμερο ένα αιτία εμφάνισης της πάθησης

CC0 / Tariq786 / retailΡάφια σούπερ-μάρκετ με τρόφιμα.
Ράφια σούπερ-μάρκετ με τρόφιμα. - Sputnik Ελλάδα, 1920, 06.09.2021
Βρείτε μας
Τις περισσότερες φορές, ο διαβήτης εμφανίζεται ως αποτέλεσμα απλών επιλογών που γίνονται στην καθημερινή ζωή. Ποια είναι η κακή συνήθεια που μπορεί να αποφευχθεί και θεωρείται η νούμερο ένα αιτία διαβήτη;
Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μια ασθένεια κατά την οποία το πάγκρεας δεν εκκρίνει την ορμόνη που ονομάζεται ινσουλίνη σε επαρκή ποσότητα ή όταν το σώμα αδυνατεί να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά την ινσουλίνη που παράγει.
Αυτή η ορμόνη έχει τη λειτουργία ρύθμισης της συγκέντρωσης γλυκόζης στο αίμα, δηλαδή της γλυκαιμίας. Ο διαβήτης που δεν παρακολουθείται οδηγεί σε υπεργλυκαιμία -υψηλή γλυκόζη στο αίμα- η οποία, με την πάροδο του χρόνου, προκαλεί σοβαρές βλάβες σε πολλά όργανα και συστήματα, ιδιαίτερα στα νεύρα και τα αιμοφόρα αγγεία, όπως εξηγεί ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

Τα δύο είδη διαβήτη

Υπάρχουν δύο είδη διαβήτη: Οι άνθρωποι με διαβήτη τύπου 1 έχουν ελλιπή παραγωγή ινσουλίνης και απαιτείται καθημερινή χορήγηση αυτής της ορμόνης ώστε να λειτουργήσει το σώμα τους όπως θα έπρεπε.
Αν και πιστεύεται ότι έχει γενετική προέλευση, η αιτία του είναι ακόμα άγνωστη και δεν μπορεί να προληφθεί με τις τρέχουσες γνώσεις της ιατρικής, όπως διευκρινίζει ο ΠΟΥ.
Μετά υπάρχει ο διαβήτης τύπου 2, όταν το σώμα δεν χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ινσουλίνη που παράγει. Πρόκειται για τον πιο κοινό τύπο της νόσου.
σέλινο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 05.09.2021
Αυτό είναι το φυσικό διουρητικό που βοηθάει με το σάκχαρο και τον διαβήτη

Οι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε διαβήτη τύπου 2

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2, ωστόσο, ο κυριότερος είναι μία δίαιτα πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία μετατρέπονται σε ζάχαρη στο σώμα, όπως γράφει το Eat This, Not That! (ETNT).
Η συνεχής πρόσληψη μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης μπορεί να κάνει το σώμα ανθεκτικό στην ινσουλίνη.
Σύμφωνα με τον Thomas Horowitz, ειδικό στην οικογενειακή ιατρική στο Hollywood Presbyterian Medical Center στο Λος Άντζελες, ο καλύτερος τρόπος για να αποφευχθεί ο διαβήτης είναι μία δίαιτα που δεν επηρεάζει την παροχή ινσουλίνης στο σώμα.

Τα τρόφιμα για αποφυγή εμφάνισης διαβήτη

Ο γιατρός συνιστά να προτιμούμε τα τρόφιμα που διασπώνται αργά ή έχουν λίγη ζάχαρη, όπως πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής αλέσεως και λαχανικά.
Επίσης, υπογραμμίζει ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να περιορίζουμε ή να αποφεύγουμε τα ποτά με προσθήκη ζάχαρης, όπως τα αναψυκτικά.
«Η περιεκτικότητα σε ζάχαρη των προϊόντων που καταναλώνονται συνήθως μπορεί να είναι πολύ υψηλή. [...] Ένα κουτάκι σόδα έχει πολύ περισσότερη ζάχαρη από αυτό που αντέχει το σώμα σας» αναφέρει ο ίδιος.
Ο Aaron Hartman, γιατρός στο Ρίτσμοντ της Βιρτζίνια (ΗΠΑ), προειδοποιεί πως «πολλά από τα τρόφιμα που τρώμε είναι διαβητογόνα, δηλαδή, αυξάνουν τον κίνδυνο αντίστασης στην ινσουλίνη και διαβήτη.
«Τα σάκχαρα είναι μια διαβητογόνος τροφή. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες είναι ένας άλλος. Ο πρώτος βασικός κανόνας για την πρόληψη του διαβήτη είναι η κατανάλωση πραγματικών τροφών» τονίζει.
Διαβήτης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.07.2021
Διαβήτης: Τα 13 προειδοποιητικά συμπτώματα για "ζάχαρο" που δεν πρέπει να αγνοήσουμε
Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχες πρωτεΐνες και καλά λιπαρά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος, όπως γράφει το ίδιο μέσο.
Ο Hartman προσθέτει ότι μια βασική συνήθεια για τη μείωση του κινδύνου διαβήτη ή ακόμη και τον έλεγχο της νόσου είναι η σωματική άσκηση.
«Η απλή άσκηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνετε τους μυς σας ευαίσθητους στην ινσουλίνη και επίσης να κάνετε το σώμα σας να χρησιμοποιεί τα επίπεδα ινσουλίνης του καλύτερα. Μπορεί να είναι και μια ήπια κίνηση, όπως το περπάτημα» καταλήγει ο γιατρός.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала