Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Επιστήμονες προειδοποιούν: Αυτό το συμπλήρωμα διατροφής ενέχει κινδύνους για το έντερο

© Φωτογραφία : CC0Κοιλιά
Κοιλιά - Sputnik Ελλάδα, 1920, 11.09.2021
Κάθε φάρμακο έχει επιδράσεις στο σώμα.
Τα προβιοτικά θεωρούνται εδώ και χρόνια ως λύση για όλες τις πεπτικές παθήσεις και λαμβάνονται από εκατομμύρια ανθρώπους, ωστόσο διαπίστωσαν ότι μπορούν να προκαλέσουν πολύ σοβαρές διαταραχές στο μικροβίωμα του εντέρου και άρα προβλήματα υγείας.
Το μικροβίωμα του εντέρου ή αλλιώς εντερικό μικροβίωμα παίζει κρίσιμο ρόλο στην ευεξία και συχνά υπαγορεύει το εάν ένα σώμα είναι υγιές ή όχι.
Τα προβιοτικά συνταγογραφούνται με σκοπό την αποκατάσταση του μικροβιώματος του εντέρου και αποτελούνται από μικρόβια που κάνουν καλό στην υγεία μας, όμως έχουν και παρενέργειες.
Όμηρος Ευστρατιάδης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 09.09.2021
Ελλάδα
Όμηρος Ευστρατιάδης: Μετά από 60 χρόνια θυμήθηκαν ότι τις βίασαν; Έβαλαν φυλακή τον Πέτρο;
Ένα υγιές έντερο περιέχει βακτήρια και ανοσοκύτταρα που απομακρύνουν μολυσματικούς παράγοντες, όπως τους μύκητες.
Υπάρχουν 300 με 500 διαφορετικά είδη βακτηρίων που κατοικούν στο έντερο και όταν συνδυάζονται με άλλους οργανισμούς, σχηματίζουν το μικροβίωμα.
Επιστήμονες που μελέτησαν το πώς αντιδρά το έντερο στα προβιοτικά, προειδοποίησαν για παρατεταμένες διαταραχές του μικροβιώματος, οι οποίες θα μπορούσαν να συνδεθούν με αλλεργίες, φλεγμονές και παχυσαρκία.
Ο ανοσολόγος Εράν Ελινάβ, του Ινστιτούτου Επιστήμης Weizmann στο Ισραήλ και οι συνάδελφοί του έλαβαν δείγματα από τα μικροβιώματα υγιών εθελοντών που κατανάλωσαν γνωστά προβιοτικά συμπληρώματα ή placebo, με τα αποτέλεσμα να προκαλούν ενδιαφέρον.
Ειδικότερα, φάνηκε πως:
Τα μικρόβια που βρέθηκαν στα κόπρανα, δεν ήταν αντιπροσωπευτικά εκείνων που είχαν «αποικίσει» το έντερο
σε ορισμένες περιπτώσεις τα προβιοτικά είχαν μεταφερθεί στον γαστρεντερικό σωλήνα ορισμένων ανθρώπων
σε άλλους το μικροβίωμα «αποβλήθηκε».
Τα αποτελέσματα εξέπληξαν τους ειδικούς, καθώς φάνηκε αφενός πως η δράση των προβιοτικών ποικίλλει από άτομο σε άτομο, ενώ είναι απίθανο να δημιουργηθεί ένα ενιαίο, κοινό συμπλήρωμα που θα κάνει για όλους.
«Το να βασίζεσαι σε δείγματα κοπράνων ως ένδειξη του τι συμβαίνει μέσα στο έντερο είναι ανακριβές και λάθος. Μερικοί άνθρωποι δέχονται τα προβιοτικά στο έντερό τους, ενώ άλλοι απλά τα αποβάλλουν» ανέφερε ο ειδικός στο New Scientist.
Γυναίκα μετρά τη μέση της - Sputnik Ελλάδα, 1920, 08.09.2021
Το φρούτο που μειώνει το λίπος γύρω από την κοιλιά - Εκπληκτικά τα οφέλη στις γυναίκες
Συνολικά 21 άτομα συμμετείχαν στη μελέτη, με τον καθένα να λαμβάνει την ίδια πορεία αντιβιοτικών. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες.
Στην πρώτη ομάδα, το μικροβίωμα αφέθηκε να «αναρρώσει» από μόνο του, ενώ στα άτομα της δεύτερης ομάδας χορηγήθηκαν προβιοτικά και παρατηρήθηκε πως το μικροβίωμα τους δεν μπορούσε να επιστρέψει στα φυσιολογικά του επίπεδα για έως και έξι μήνες.
«Τα προβιοτικά εμπόδισαν δυναμικά το μικροβίωμα να επιστρέψει στην αρχική του κατάσταση. Αυτό είναι πολύ εκπληκτικό και ανησυχητικό για εμάς. Αυτή η αρνητική επίδραση δεν έχει καταγραφεί ακόμη μέχρι σήμερα. Είναι δυνητικά επιβλαβές» τόνισε ο ειδικός.
Ροή ειδήσεων