Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Μύθος ή αλήθεια ότι το ένα ποτηράκι κόκκινο κρασί κάνει καλό στην υγεία

© Depositphotos / ArturVerkhovetskiyΗλικιωμένο ζευγάρι απολαμβάνει ένα ποτήρι κρασί
Ηλικιωμένο ζευγάρι απολαμβάνει ένα ποτήρι κρασί - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.09.2021
Βρείτε μας
Πολλοί εκτιμούν πως η κατανάλωση του κόκκινου κρασιού (ένα ποτήρι) αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή είτε στις κοινωνικές μας εξόδους, είτε στην καθημερινότητά σας στο σπίτι μας. Ωστόσο, υπάρχει μια μερίδα ειδικών που πιστεύουν πως η διατροφική αξία του κόκκινου κρασιού είναι υπερτιμημένη.
Το κόκκινο κρασί έχει αποδειχθεί πως σε μέτριες ποσότητες κατανάλωσης είναι ευεργετικό για την υγεία λόγω της ρεσβερατρόλης, η οποία είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει την καρδιά αναφέρει η Maya Feller, MS, RD, CDN, ιδρύτρια της Maya Feller Nutrition.

Τι είναι το κόκκινο κρασί και πώς παράγεται

Το κόκκινο κρασί παράγεται από σκουρόχρωμες ποικιλίες σταφυλιών, οι οποίες αφού συγκομίζονται και φτάσουν στο οινοποιείο μεταφέρονται στο θλιπτήριο όπου γίνεται έκθλιψη των ρογών. Στη συνέχεια η σταφυλομάζα μεταφέρεται στις δεξαμενές για αλκοολική ζύμωση.
Ενώ η Γαλλία και η Ιταλία είναι οι πιο συνηθισμένες χώρες παραγωγής κρασιού, το πρώτο κρασί παρήχθη στην Κίνα πριν από 7.000 χρόνια. Με το πέρασμα των αιώνων το κρασί έγινε γνωστό και καταναλώνεται σε όλο τον κόσμο ευφραίνοντας τον ουρανίσκο μας.
Η ήπια κατανάλωση κόκκινου κρασιού ανά τακτά διαστήματα έδειξε πως υπάρχουν αξιοσημείωτα οφέλη για την υγεία, κυρίως λόγω της περιεκτικότητας ισχυρών αντιοξειδωτικών ουσιών.
Ωστόσο, έχει υπερεκτιμηθεί η διατροφική του αξία και η πεποίθηση ότι μειώνει το ρίσκο εμφάνισης προβλημάτων υγείας συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών βλαβών.
Καλοκαιρινές εικόνες απο την Αστυπάλαια τον Αύγουστο του 2017 - Sputnik Ελλάδα, 1920, 16.11.2020
Ελλάδα
Μεσογειακή διατροφή: Τι έχουν αλλάξει οι Έλληνες στο φαγητό τους με το πέρασμα των χρόνων

Τα αντιοξειδωτικά και οι ιδιότητές τους

Το κόκκινο κρασί περιέχει πολυφαινολικές ουσίες, ενώσεις υπεύθυνες για την ιδιαίτερη γεύση και το βαθύ σκούρο κόκκινο χρώμα, καθώς και τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες.
Σύμφωνα με μια μελέτη που αναφέρεται στο International Journal of Angiology, ένα μέσο ποτήρι κόκκινο περιέχει 200 ​​χιλιοστόγραμμα ολικών πολυφαινολών - σε σύγκριση με 30 χιλιοστόγραμμα ενός αντίστοιχου λευκού ποτηριού κρασιού.
Η ρεσβερατρόλη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που έχει επίσης αντικαρκινογόνες ιδιότητες και τη δυνατότητα να εμποδίσει τον σχηματισμό και την ανάπτυξη του όγκου.
Λειτουργεί ως φυσικός καθαριστής ελεύθερων ριζών και βοηθά στην επιβράδυνση της οξείδωσης της LDL, ή της «κακής» χοληστερόλης που ευθύνεται για τις καρδιαγγειακές παθήσεις σύμφωνα με το δημοσίευμα του περιοδικού glamour.
Ωστόσο, υπάρχει μόνο μια μικρή ποσότητα πολυφαινολών στο κόκκινο κρασί. Αν ψάχνετε να αυξήσετε την πρόσληψη πολυφαινόλης σας, αντί να καταναλώσετε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί μπορεί να φάτε δημητριακά με μούρα ή να καταναλώσετε δαμάσκηνα, σύμφωνα με έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, αφού αυτά τα φρούτα περιέχουν πολύ περισσότερες πολυφαινόλες από ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.
Ηλικιωμένο ζευγάρι απολαμβάνει ένα ποτήρι κρασί - Sputnik Ελλάδα, 1920, 15.01.2021
Κόσμος
Κρασί ή μπίρα: Νέα έρευνα δείχνει ποιο είναι πιο υγιεινό για τον οργανισμό

Είναι καλό το κόκκινο κρασί για την καρδιά;

Υπάρχει έρευνα που υποδηλώνει ότι η ρεσβερατρόλη συνδέεται με τον μειωμένο κίνδυνο φλεγμονής και πήξης του αίματος, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αλλά σε άλλες μελέτες, αυτή η συσχέτιση διαψεύστηκε.
«Ενώ υπάρχουν πιθανά οφέλη από την κατανάλωση κόκκινου κρασιού με μέτρο, δεν θα το έβαζα στην κορυφή μιας λίστας με υγιεινά ποτά για την καρδιά» λέει ο Feller.
Άλλωστε ο κίνδυνος εξάρτησης από το αλκοόλ και του εθισμού πάντα ελοχεύει. Γι΄αυτό είναι προτιμότερη η κατανάλωση φυλλωδών χόρτων, ξηρών καρπών και σπόρων.

Η ορθή κατανάλωση κρασιού

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα τυπικό ποτό περιέχει 0,6 ουγγιές (σ.σ. η ισοδυναμία σε γραμμάρια είναι: 1 κοινή ουγγία = 28,35 γραμμάρια) δηλαδή 14,0 γραμμάρια ή 1,2 κουταλιές της σούπαςκαθαρού αλκοόλ.
Γενικά, αυτή η ποσότητα καθαρής αλκοόλης βρίσκεται σε:
12 ουγκιές μπύρας (5% περιεκτικότητα σε αλκοόλ)
8 ουγγιές υγρό βύνης (περιεκτικότητα σε αλκοόλ 7%)
5 ουγγιές κρασί (περιεκτικότητα σε αλκοόλ 12%)
1,5 ουγκιές αποσταγμένων οινοπνευματωδών ποτών ή αλκοολούχων ποτών (40% αλκοόλ) (π.χ. τζιν, ρούμι, βότκα, ουίσκι).
Κατά συνέπεια, επιβάλλεται η συνετή κατανάλωση κρασιού καθώς εύκολα κάποιος μπορεί όπως προαναφέρθηκε να είναι επιρρεπής σε μεγαλύτερες ποσότητες κατανάλωσης αλκοόλ από το επιτρεπτό.

Η σωστή ποσότητα κατανάλωσης αλκοολούχων

Οι Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς προτείνουν όχι περισσότερο από 1 αλκοολούχο ποτό κατ 'ανώτατο όριο την ημέρα για τις γυναίκες και 2 αλκοολούχα ποτά την ημέρα για τους άνδρες.
Είναι επίσης σημαντικό να επαναλάβουμε ότι οι καταναλωτές δεν χρειάζεται να καταναλώνουν κρασί για να αποκομίσουν καρδιαγγειακά οφέλη.
«Επειδή το κόκκινο κρασί έχει ευεργετικές ιδιότητες δεν σημαίνει ότι πρέπει να το πιείτε» λέει ο Feller.

Στις ΗΠΑ κάθε χρόνο η υπερβολική χρήση αλκοόλ οδηγεί σε 95.000 θανάτους

Η υπερβολική χρήση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη υψηλής αρτηριακής πίεσης, καρδιακών παθήσεων, παθήσεων του ήπατος, καρκίνου του παχέος εντέρου, καρκίνου του μαστού, καρκίνου του λάρυγγα εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και να επιφέρει μια σειρά κοινωνικών προβλημάτων τόσο στους κόλπους της οικογένειας όσο και στην εργασία.
Σε περίπτωση που θέλετε να απολαύσετε ένα ποτήρι κρασιού επιλέξτε ένα βιοδυναμικό κρασί, βιοδυναμικής καλλιέργειας.
Επίσης, προσπαθήστε να τρέφεστε σωστά τρώγοντας τρόφιμα που κάνουν καλό στην καρδιά.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала