Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Τα οφέλη της πρωτεΐνης στο σώμα - Προσοχή στην ποσότητα και στο είδος συνιστούν οι διατροφολόγοι

CC0 / / Πρωινό
Πρωινό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.09.2021
Βρείτε μας
Οι πρωτεΐνες αποτελούν ένα από τα δομικά συστατικά των ιστών μας, καθώς επίσης και για τους μυς, τα νύχια και τα μαλλιά, ενώ αναπληρώνει και τις φθορές τους.
Οι πρωτεΐνες συμβάλουν σε ένα πολύ μεγάλο εύρος λειτουργιών στο σώμα μας ενώ είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη, την εξέλιξη και την καθημερινή μας λειτουργία.

Ενέργεια έκτακτης ανάγκης

Η πρωτεΐνη δεν είναι η πρώτη -ή ακόμα και η δεύτερη- επιλογή του σώματός σας για να λάβετε ενέργεια. Αυτός ο ρόλος προορίζεται για υδατάνθρακες και λίπη. Αλλά όταν καταναλώνετε λίγες θερμίδες ή είστε αθλητής η λήψη πρωτεϊνών προσφέρει αποθέματα ενέργειας.

Χτίσιμο μυών

Χρειάζεστε πρωτεΐνη για να διατηρήσετε το μέγεθος και το σχήμα των μυών σας. Καθώς χάνετε βάρος, η λήψη πρωτεΐνης εμποδίζει να χάσετε ταυτόχρονα μυς. Εάν χρησιμοποιείτε βάρη για να ασκηθείτε, η πρωτεΐνη είναι το κλειδί για την οικοδόμηση περισσότερων μυών.

Ενισχυτικό οστών

Μελέτες δείχνουν ότι η πρόσληψη της σωστής ποσότητας πρωτεΐνης στη διατροφή σας βελτιώνει την υγεία των οστών σας. Μειώνει την πιθανότητα οστεοπόρωσης (απώλεια οστού) βοηθώντας σας να διατηρήσετε την οστική σας πυκνότητα και βοηθά στην αποφυγή σπασίματος καθώς γερνάτε.
Γάλα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 05.09.2021
Οστεοπόρωση: Αυτά τα 4 φαγητά θα δυναμώσουν τα κόκκαλά σας

Οι πρωτεΐνες ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα αμινοξέα αποτελούν τα βασικά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών, που καθορίζουν και τις χαρακτηριστικές ιδιότητές τους. Αυτές οι ενώσεις βοηθούν να μετατραπούν οι βασικοί παίκτες στο ανοσοποιητικό σας σύστημα -τα Τ κύτταρα, τα Β κύτταρα και τα αντισώματα- σε μακροβιοκτόνα που εντοπίζουν και σκοτώνουν επιβλαβή κύτταρα που εισέρχονται στο σώμα σας πριν ξεκινήσουν μια μόλυνση.

Η λήψη πρωτεϊνούχων τροφών μειώνει τις λιγούρες

Οι λιγούρες διαφέρουν από την πραγματική ανάγκη για φαγητό. Προέρχονται από τον εγκέφαλό σας και όχι από το στομάχι σας. Έρευνες δείχνουν ότι η λήψη περισσότερης πρωτεΐνης μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό του τσιμπολογήματος και της νυχτερινής επιδρομής στο ψυγείο όπως αναφέρει δημοσίευμα του webmd.com.

Οι πρωτεΐνες καίνε το λίπος

Ένα αρκετά υψηλό επίπεδο πρωτεΐνης στη διατροφή σας ενισχύει τον μεταβολισμό σας (ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα σας χρησιμοποιεί θερμίδες). Αυτό σημαίνει ότι καίτε περισσότερες θερμίδες την ημέρα -ακόμα και σε ηρεμία- απ' ό,τι αν θα κάνατε δίαιτα χαμηλότερη σε πρωτεΐνη.

Σύμμαχος της καρδιάς

Οι φυτικές πρωτεΐνες συμβάλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Μπορεί επίσης να μειώσουν τα επίπεδα LDL ή κακής χοληστερόλης, γεγονός που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Η πρωτεΐνη θεραπεύει τραυματισμούς

Η πρωτεΐνη είναι δομικό στοιχείο των ιστών και των οργάνων του σώματός μας. Δίνει τη δυνατότητα ταχύτερης επιδιόρθωσης του τραύματος μειώνοντας τη φλεγμονή και δημιουργώντας νέο ιστό στο σημείο του τραυματισμού.

Μετακινεί θρεπτικά συστατικά

Αν σκεφτείτε τη ροή του αίματός σας ως κανάλι, οι πρωτεΐνες μεταφέρουν βιταμίνες, μέταλλα, σάκχαρα, χοληστερόλη και οξυγόνο μέσω αυτού και σε κύτταρα και ιστούς που τα χρειάζονται για να λειτουργήσουν. Ορισμένες πρωτεΐνες αποθηκεύουν ακόμη και ορισμένα θρεπτικά συστατικά, όπως ο σίδηρος, οπότε έχετε εφεδρική παροχή όταν το χρειάζεστε.

Μπορείτε να λάβετε πάρα πολύ πρωτεΐνη;

Μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες έχει σαφή οφέλη, αλλά μπορεί να βλάψει πάρα πολύ την υγεία σας. Η υπερβολική κατανάλωση πρωτεΐνης προκαλεί καρκίνο, υψηλότερη χοληστερόλη, πέτρες στα νεφρά, αύξηση βάρους και δυσκοιλιότητα. Αλλά πολλές απ' αυτές τις πιθανές επιπτώσεις εξαρτώνται από τον τύπο πρωτεΐνης που λαμβάνετε και τη συνολική διατροφή σας. Συμβουλευτείτε τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σας σχετικά με το τι είναι καλύτερο για εσάς.

Πώς θα κάνετε ορθή λήψη πρωτεϊνών

Η πρωτεΐνη υπάρχει σε πολλές διαφορετικές μορφές. Αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη και τις πολύ επεξεργασμένες τροφές. Προσπαθήστε να τρώτε αρκετά γεύματα αντί ενός. Καταναλώστε μερίδες φρούτων και λαχανικών για να πάρετε πολλές βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала