Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Βιταμίνη Β6: Χρειάζεται προειδοποιητική σήμανση ώστε να τη λάβει κάποιος ως συμπλήρωμα διατροφής;

CC0 / / Κάψουλες
Κάψουλες - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.09.2021
Βρείτε μας
Ενδεχομένως οι συσκευασίες της βιταμίνης Β6 να χρειάζονται προειδοποιητική σήμανση, σύμφωνα με διευθύνοντα σύμβολο μεγάλου ερευνητικού εργαστηρίου στη Βόρεια Καλιφόρνια, κάτι όμως που απορρίπτεται από τη φαρμακοβιομηχανία.
Η βιταμίνη Β6, που προωθείται και λαμβάνεται ως συμπλήρωμα, πρέπει να φέρει μια προειδοποιητική ετικέτα για πιθανά νευρικά προβλήματα, σύμφωνα με τον Ρον Νατζάφι, διευθύνοντα σύμβουλο της Emery Pharma, δηλαδή ενός μεγάλου ερευνητικού εργαστηρίου στη Βόρεια Καλιφόρνια.
Γυναίκα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 23.09.2021
Ποιον κίνδυνο κρύβει ο καθιστικός τρόπος ζωής για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση του webmd.com, o Ρον Νατζάφι υπέβαλε, την Παρασκευή (17/09), σχετική αίτηση στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) και επιθυμεί ο εν λόγω φορέας να αναθεωρήσει τις οδηγίες σχετικά με υψηλές δόσεις βιταμίνης Β6 χωρίς ιατρική συνταγή, λόγω των κινδύνων σοβαρής τοξικής έκθεσης που προκαλεί μούδιασμα και μυρμήγκιασμα των χεριών και των ποδιών.
Ακόμα, ο Ρον Νατζάφι προτείνει μια συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα 2 mg ή λιγότερο, αν και, όπως επισημαίνει, δόσεις των 50 mg έως 500 mg είναι ευρέως διαθέσιμες χωρίς ιατρική συνταγή.
Μάλιστα, ο ίδιος προτείνει μια προειδοποιητική ετικέτα στην οποία να αναγράφεται το εξής: «Αυτό το φάρμακο μπορεί να είναι επικίνδυνο, όταν χρησιμοποιείται σε μεγάλη ποσότητα ή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σταματήστε να παίρνετε αυτό το φάρμακο εάν αισθανθείτε μυρμήγκιασμα, κάψιμο ή μούδιασμα και δείτε τον γιατρό σας το συντομότερο δυνατό».

Τι ισχύει για τη βιταμίνη Β6

Η βιταμίνη Β6 είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη και βρίσκεται, επίσης, σε τρόφιμα, όπως πουλερικά, ψάρια, πατάτες, μπανάνες και εμπλουτισμένα δημητριακά και βοηθά στη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου και διατηρεί το νευρικό και το ανοσοποιητικό σύστημα υγιή.
Πάντως, οι ενήλικες χρειάζονται 1,2 έως 2 mg ημερησίως, ανάλογα με την ηλικία και το φύλο, ενώ η υψηλότερη ποσότητα συνιστάται για έγκυες ή θηλάζουσες γυναίκες.
Επισημαίνεται ότι η ανεπάρκεια της βιταμίνης Β6 είναι πιο πιθανή σε άτομα με νεφρική ή αυτοάνοση νόσο, σε άτομα που έχουν πρόβλημα απορρόφησης θρεπτικών συστατικών από τρόφιμα ή σε άτομα που έχουν εξάρτηση από το αλκοόλ.

Ποιες περιπτώσεις ενδεχομένως να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιταμίνη Β6

Ο Ρον Νατζάφι στην προαναφερθείσα αίτησή του ανέφερε ως παράδειγμα το ιστορικό της υπόθεσης ενός 63χρονου άνδρα που άρχισε να παίρνει 100 mg βιταμίνης Β6 καθημερινά τον Ιούλιο του 2020 και, μέχρι τον Μάιο του 2021, παρουσίασε θερμοευαισθησία, μυρμήγκιασμα στα χέρια και στα πόδια, υπερβολική δίψα, έξαψη και συχνοουρία.
Έτσι, οι γιατροί έκαναν πολλαπλές εξετάσεις στον 63χρονο άνδρα, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου για διαβήτη τύπου 2 και σκλήρυνση κατά πλάκας, και βγήκες όλες φυσιολογικές εκτός από το επίπεδο της βιταμίνης Β6, που ήταν πέντε φορές πάνω από τον κανονικό μέσο όρο.
Ακόμα και μετά τη διακοπή του συμπληρώματος, τα συμπτώματα συνεχίστηκαν για έναν μήνα, στη συνέχεια υποχώρησαν, αλλά δεν εξαφανίστηκαν ούτε στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Πάντως, ένα άλλο ανάλογο περιστατικό αναφέρθηκε το 2020 σε σχετική δημοσίευση του γαλλικού ιατρικού περιοδικού «La Revue de Médecine Interne», κατά το οποίο μια 92χρονη γυναίκα που είχε λάβει υψηλά επίπεδα συμπληρωμάτων βιταμίνης Β6, είχε πρόβλημα στο βάδισμα λόγω νευρικών προβλημάτων.
Ως εκ τούτου, οι γιατροί υποστήριξαν ότι η χρήση υπερβολικής βιταμίνης Β6 ήταν η αιτία, καθώς βρέθηκε στο αίμα περίπου έξι φορές πάνω από τα φυσιολογικά.

Η άποψη της φαρμακοβιομηχανίας για τη βιταμίνη Β6

Δεν υπάρχει ανάγκη για προειδοποιητική ετικέτα για τη βιταμίνη Β6, υποστήριξε εκπρόσωπος οργάνωσης που εξέδωσε ανακοίνωση ως απάντηση στην προαναφερθείσα αίτηση.
Μάλιστα, η Αντρέα Γουόνγκ, ανώτερη αντιπρόεδρος στο Συμβούλιο Υπεύθυνης Διατροφής, ανέφερε: «Η βιταμίνη Β6 παίζει ρόλο σε πολλές λειτουργίες στο σώμα και μπορεί να καταναλωθεί με ασφάλεια από τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής. Το ανεκτό ανώτερο επίπεδο πρόσληψης για βιταμίνη Β6 είναι 100 mg σε ενήλικες, με βάση τον κίνδυνο αισθητηριακής νευροπάθειας. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η αισθητηριακή νευροπάθεια συνήθως αναπτύσσεται σε πολύ υψηλότερες δόσεις. Ενθαρρύνουμε τα άτομα να μιλήσουν με τον γιατρό τους σχετικά με το ποια επίπεδα της βιταμίνης Β6 είναι κατάλληλα για την υποστήριξη της υγείας τους».
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала