Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Πήραν φωτιά οι βελόνες στη Νέα Μηχανιώνα: Ράφτες διχτυών τρέχουν πριν το πρώτο σάλπισμα της μπουρού

© Sputnik / Φανή ΧαρίσηΑιγύπτιοι αλιεργάτες ράβουν δίχτυα σε μηχανότρατα στη Νέα Μηχανιώνα
Αιγύπτιοι αλιεργάτες ράβουν δίχτυα σε μηχανότρατα στη Νέα Μηχανιώνα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 25.09.2021
Βρείτε μας
Το ράψιμο των σκισμένων διχτυών είναι μια τέχνη που λίγοι γνωρίζουν. Όπως οι Αιγύπτιοι αλιεργάτες που δουλεύουν στις μηχανότρατες της Νέας Μηχανιώνας. Το Sputnik κατέγραψε το ράψιμο των διχτυών, λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η νέα αλιευτική περίοδος.
Εκατοντάδες μέτρα διχτυών είναι απλωμένα στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας, δίπλα από τις αγκυροβολημένες μηχανότρατες.
Είναι η εποχή που οι καπετάνιοι και τα πληρώματα των μηχανοτρατών επιδίδονται στο ράψιμο των διχτυών που την περασμένη αλιευτική περίοδο σκίστηκαν στις μανιασμένες θάλασσες βγάζοντας στην επιφάνεια τόνους ψαριών.
Με το τέλος του καλοκαιριού, προκειμένου να προστατευθεί η αναπαραγωγική περίοδος των ψαριών, οι μηχανότρατες της Νέας Μηχανιώνας που αποτελούν και τον μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο της Ελλάδας θα βγουν και πάλι από το λιμάνι την 1η Οκτωβρίου.
Έως τότε, οι ράφτες των διχτυών έχουν να μπαλώσουν εκατοντάδες μέτρα διαφόρων τύπων τα οποία χρησιμοποιούν ανάλογα με το είδος του ψαριού που ψαρεύουν στο Αιγαίο.
© Sputnik / Φανή ΧαρίσηΑπλωμένα δίχτυα δίπλα στις μηχανότρατες στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας
Απλωμένα δίχτυα δίπλα στις μηχανότρατες στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.09.2021
Απλωμένα δίχτυα δίπλα στις μηχανότρατες στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας

Η τέχνη του ραψίματος διχτυών

Η τέχνη του ραψίματος διχτυών θέλει γνώση, εμπειρία και ταχύτητα και λίγοι κατέχουν αυτή τη γνώση.
Ο Αιγύπτιος Σάιντ είναι ένας έμπειρος αλιεργάτης που εδώ και χρόνια βρίσκεται στο πλευρό του καπετάν Μάρκου πάνω στη μηχανότρατα «Κωνσταντίνος». Οι Αιγύπτιοι είναι γνώστες της θάλασσας και της αλιείας και κάθε χρόνο, πολλοί δουλεύουν σε ελληνικά αλιευτικά.
Ο Σάιντ, μαζί με άλλους τρεις Αιγύπτιους αλιεργάτες, έχουν απλώσει τα δίχτυα πάνω στη μηχανότρατα. Βλέπουν ποια τμήματα του διχτυού έχουν σκιστεί, πώς θα τα ράψουν κι αν πρέπει να προσθέσουν νέο κομμάτι. Οι μεγάλες πλαστικές βελόνες από τις οποίες έχουν περάσει το σχοινί, έχουν πάρει… φωτιά και η ταχύτητα ραφής μοιάζει με αυτή που θα έκανε μια μηχανή.
«Είμαι από την Αίγυπτο και εδώ και 23 χρόνια είμαι εδώ, στη μηχανότρατα του καπετάνιου Μάρκου και σήμερα ράβουμε τα δίχτυα για να είναι έτοιμα» είπε στο Sputnik ο Σάιντ.
© Sputnik / Φανή ΧαρίσηΟ Σαϊντ, ο Αιγύπτιος ράφτης διχτυών
Ο Σαϊντ, ο Αιγύπτιος ράφτης διχτυών - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.09.2021
Ο Σαϊντ, ο Αιγύπτιος ράφτης διχτυών
Πάνω σε κάθε μηχανότρατα υπάρχουν τέσσερα-πέντε διαφορετικά είδη διχτυών που χρησιμοποιούνται συνεχόμενα και ανάλογα με το θήραμα.
«Έχουμε τέσσερα-πέντε ήδη διχτυών με διαφορετικά είδη "ματιών" (σ.σ. είναι το άνοιγμα, η τρύπα που υπάρχει στο δίχτυ). Το μικρότερο μάτι είναι 22 χιλιοστά. Το Λιμενικό απαγορεύει να είναι από 20 χιλιοστά και κάτω. Τα δίχτυα μπορεί να τρυπήσουν ή να σκιστούν και όταν ψαρεύουμε, και να τα ράψουμε πάνω στο σκάφος ακόμα κι αν φυσά άνεμος 6 μποφόρ» είπε ο καπετάνιος της μηχανότρατας «Κωνσταντίνος», Μάρκος Τσακμάκας, προσθέτοντας ότι όταν έχουν πέσει τα δίχτυα για ψάρεμα, η μηχανότρατα πηγαίνει με ταχύτητα έξι χιλιομέτρων.
Μηχανότρατες στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.06.2021
Ελλάδα
Ο μεγαλύτερος αλιευτικός στόλος της Ελλάδας και το πρόβλημα με τους Τούρκους: "Θέλαν να με βυθίσουν"
Όπως λέει ο κ. Τσακμάκας, τα δίχτυα που προτιμούν να αγοράζουν είναι ελληνικά, πορτογαλικά και ισπανικά.
«Το κάθε κομμάτι διχτυού κάνει τη δουλειά του. Είναι άλλο που εφάπτεται στον βυθό και άλλο που είναι στο πάνω μέρος (της θάλασσας). Πολλές φορές, επειδή στον βυθό υπάρχουν πέτρες, ναυάγια κ.ά., (τα δίχτυα) σκίζονται. Όταν μείνουν στον βυθό (σ.σ. δεν μπορούν να ανακτηθούν, κόβουν το σχοινί και τα αφήνουν βυθισμένα), είναι δύσκολο για εμάς γιατί είναι πολύ ακριβά και πρέπει να αγοράσουμε καινούρια» εξήγησε.
Τις ημέρες αυτές θα ολοκληρωθεί το ράψιμο των διχτυών και τα μεσάνυχτα της 30ής Σεπτεμβρίου προς 1η Οκτωβρίου τα πληρώματα θα λύσουν τους κάβους, η μπουρού (κόρνα) των μηχανοτρατών θα ηχήσει και τα σκάφη θα βγουν από το λιμάνι για το πρώτο ταξίδι της αλιευτικής χρονιάς.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала