Οι πέντε λόγοι για να βάλετε τον ανανά στη διατροφή σας

CC0 / / Ανανάς
Ανανάς - Sputnik Ελλάδα, 1920, 27.09.2021
Ο ανανάς, χάρη στα πλούσια θρεπτικά συστατικά που περιέχει, αποτελεί μία εξαιρετική τροφή με πολλά οφέλη για την υγεία μας.
Πέρα από ένα τρόφιμο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, ο ανανάς μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία σας.
Ο ανανάς είναι ένα τρόφιμο με λίγες θερμίδες, μία κούπα από αυτό το φρούτο (περίπου 165 γραμμαρίων) περιέχει μόλις 82 θερμίδες.
Από την άλλη, είναι εξαιρετικά θρεπτικό. Πιο συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και μαγγάνιο. Μία κούπα ανανά προσφέρει το 131% και το 76% των καθημερινών θρεπτικών συστατικών που συστήνονται, σύμφωνα με τον ιστότοπο Healthline.
«Γενικά, ο ανανάς είναι μία εξαιρετική πηγή βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων», αναφέρει ο Αμερικανός διατροφολόγος Κέρι Γκανς στο «Eat This, Not That!» (ETNT).
Ο ανανάς είναι επίσης μία εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, θρεπτικών συστατικών ικανών να μειώσουν τον κίνδυνο ορισμένων χρόνιων ασθενειών.
Ας δούμε όμως μερικά από τα οφέλη του συγκεκριμένου φρούτου στην υγεία μας.

Μειώνει τις φλεγμονές

Οι ανανάδες χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή φαρμακευτική εδώ και αιώνες. Αυτό οφείλεται στο μεγάλο εύρος του από βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και ένζυμα, τα οποία όλα μαζί μπορούν να ενισχύσουν την ανοσία και να μειώσουν τις φλεγμονές.

Επιταχύνει την ανάρρωση του σώματος

Η βρωμελίνη στους ανανάδες, μπορεί να μειώσει το πρήξιμο, τους μώλωπες και τον πόνο μετά από χειρουργείο.
Ωμό κρέας - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.09.2021
Γιατί δεν πρέπει να πλένουμε το κρέας πριν το μαγειρέψουμε - Διατροφολόγος εξηγεί
Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες αυτού του ενζύμου μπορούν επίσης να βοηθήσουν το σώμα να επανέλθει έπειτα από έντονη άσκηση.

Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου

Ο ανανάς περιέχει θρεπτικά συστατικά που μειώνουν το οξειδωτικό στρες και τις φλεγμονές, που και τα δύο σχετίζονται με την εμφάνιση καρκίνου. Η βρωμελίνη σε αυτό το φρούτο μπορεί να διεγείρει τον κυτταρικό θάνατο ορισμένων καρκινικών κυττάρων και να συνεργαστεί στη «δουλειά» των λευκών αιμοσφαιρίων, σύμφωνα με το Healthline.
Μελέτες που έγιναν με ζώα σε εργαστήριο, δείχνουν ότι αυτό το φρούτο μπορεί να έχει θετική επίδραση στον αγώνα κατά του καρκίνου του στήθους, του δέρματος, του γαστρικού συστήματος και του παχέος εντέρου, ανάμεσα σε άλλα.

Ανακουφίζει από συμπτώματα αρθρίτιδας

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του ανανά, μπορούν να δώσουν βραχυπρόθεσμη ανακούφιση για κάποιους τύπους αρθρίτιδας.
Μία μελέτη ασθενών με οστεοαρθρίτιδα αποκάλυψε πως η κατανάλωση ενός συμπληρώματος πεπτικού ενζύμου που περιέχει βρωμελίνη, ένα ένζυμο που βρίσκεται στον ανανά μπορεί να ανακουφίσει από τον πόνο σχεδόν όσο αποτελεσματικά όσο κάποια φάρμακα για την αρθρίτιδα. Δεν είναι ωστόσο ξεκάθαρο, εάν η βρωμελίνη έχει τέτοια επίδραση που να δικαιολογεί την χρήση της σε μακροπρόθεσμη θεραπεία της πάθησης.

Διευκολύνει την πέψη

Η βρωμελίνη που εντοπίζεται στον ανανά, διασπά μόρια πρωτεΐνης, επιτρέποντάς τους να απορροφηθεί πιο εύκολα στο λεπτό έντερο. Αυτό βοηθά στην διαδικασία της πέψης και μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για άτομα με παγκρεατική ανεπάρκεια, μία συνθήκη κατά την οποία το πάγκρεας δεν παράγει αρκετά πεπτικά ένζυμα.

Οι αρνητικές παρενέργειες

Παρότι μπορεί να έχει αρκετά θετικά οφέλη, ο ανανάς μπορεί να έχει και αρνητικές παρενέργειες για το σώμα.
Το συγκεκριμένο φρούτο μπορεί να προκαλέσει έντονη φαγούρα, κνίδωση και πρήξιμο σε κάποιους ανθρώπους. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πηγή φυσικού καουτσούκ λάτεξ, το οποίο είναι αλλεργιογόνο για κάποια άτομα, σύμφωνα με το ETNT.
Μπορεί επίσης να προκαλέσει εκτεταμένη αιμορραγία επειδή η βρωμελίνη λειτουργεί ως αραιωτικό αίματος. Το ένζυμο αραιώνει το αίμα και το εμποδίζει να πήξει γρήγορα.
Αν και σπάνια, κάποια άτομα που είναι ευαίσθητα στην βρωμελίνη ή που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ανανά, μπορεί να έχουν διάρροια ή εμετό. Ο λόγος για αυτήν την αντίδραση παραμένει άγνωστος.
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала