Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Οι ετικέτες των τροφών "αποκαλύπτουν" τι πραγματικά τρως - Τα μυστικά για να τις διαβάζεις

© Φωτογραφία : pixabay.comΤρόφιμα στο σούπερ μάρκετ
Τρόφιμα στο σούπερ μάρκετ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 27.09.2021
Βρείτε μας
Η διατροφολόγος Jessica Sepel εξηγεί το πώς πρέπει να διαβάζουμε τις ετικέτες τροφίμων στα τρόφιμα. Η κατανόηση μιας ετικέτας τροφίμων μπορεί να βοηθήσει στην κατανάλωση υγιεινών επιλογών.
Κορυφαία Αυστραλή διατροφολόγος αποκάλυψε πώς να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων για να βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τα διατροφικά στοιχεία που περιέχει κάθε προϊόν.
Οι ετικέτες στις συσκευασίες τροφίμων μπορεί να προκαλούν σύγχυση, αλλά η Jessica Sepel εξηγεί βήμα προς βήμα πώς αποκωδικοποιούμε τις πληροφορίες ώστε να ξέρουμε τι τρώμε καθώς είμαστε ό,τι τρώμε.
Στον ιστότοπό της, η Τζέσικα ανέφερε ότι μια διατροφική ετικέτα εμφανίζει βασικές πληροφορίες για την ενέργεια και τις ποσότητες ενός τρόφιμου, αλλά είναι σημαντικό να ελέγξετε αρχικά τα συστατικά που αναφέρονται καθώς και τα γραμμάρια.

Ελέγξτε τη σειρά των συστατικών σε μια ετικέτα

Αρχικά είναι σημαντικό να ελέγξετε συνολικά τα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του τυποποιημένου προϊόντος, αλλά αξίζει επίσης να δώσετε σημασία και στη σειρά με την οποία αναφέρονται τα συστατικά.
Αυτό συμβαίνει επειδή τα περιεχόμενα των συστατικών εμφανίζονται κατά φθίνουσα σειρά κατά βάρος, πράγμα που σημαίνει ότι το πρώτο συστατικό που αναφέρεται «έχει τη μεγαλύτερη ποσότητα και το τελευταίο συστατικό που αναφέρθηκε περιλαμβάνει τη μικρότερη ποσότητα».
Λαχανικά - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.09.2021
Ελληνική έρευνα: Ποια διατροφή μπορεί να "απογειώσει" τους άνδρες με στυτική δυσλειτουργία
Η Τζέσικα έδωσε ένα παράδειγμα: «Εάν η ζάχαρη αναφέρεται ως ένα από τα πρώτα συστατικά, σημαίνει ότι το προϊόν περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα ζάχαρης από άλλα συστατικά που αναφέρονται παρακάτω στη λίστα».
Ορισμένα προϊόντα μπορεί επίσης να χρησιμοποιούν διαφορετικές λέξεις, όπως «γλυκαντικό» ή «πηκτίνη» αντί για «ζάχαρη», αλλά η Jessica συνέστησε την αγορά προϊόντος που περιέχει όλα τα φυσικά συστατικά που είναι εύκολα κατανοητά.

Ελέγχετε πάντα την ημερομηνία στην ετικέτα

Η διατροφολόγος τόνισε ότι είναι απαραίτητο να ελέγχετε αρχικά την ημερομηνία λήξης ή παραγωγής ενός προϊόντος πριν από την αγορά του για να βεβαιωθείτε ότι το φαγητό δεν θα λήξει πριν το καταναλώσετε.
Τα τρόφιμα, όπως το κρέας ή τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που έχουν λήξει μπορεί να προκαλέσουν πιθανούς κινδύνους για την υγεία. «Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να γυρίσετε σπίτι και να μην μπορείτε να φάτε το φαγητό που λαχταρούσατε ή να μαγειρέψετε καθώς είναι ληγμένο», έγραψε η Jessica.

Κατανοήστε τα στοιχεία «ανά 100 gr»

Η διατροφολόγος είπε ότι οι αναγραφόμενοι αριθμοί «ανά 100 γραμμάρια» λειτουργούν το ίδιο με τα ποσοστά, και όταν αναγνωστούν και γίνουν κατανοητά, μπορούν να μας βοηθήσουν να καθορίσουμε πόση ζάχαρη, λίπος και αλάτι περιέχει ένα προϊόν. Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν περιέχει 20 gr ζάχαρης ανά 100 gr, αυτό σημαίνει ότι είναι φτιαγμένο από 20% ζάχαρη.
Ένα προϊόν πρέπει να περιέχει 10 έως 15 γραμμάρια ζάχαρης ή λιγότερο ανά 100 γραμμάρια, είπε η διατροφολόγος.
Οι κοινές εναλλακτικές ονομασίες για τη ζάχαρη μπορούν επίσης να περιλαμβάνουν γλυκόζη, σιρόπι, ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο και σιρόπι καλαμποκιού.
Είναι επίσης ιδανικό να στοχεύετε στην κατανάλωση περίπου 250 έως 300mg νατρίου ή αλατιού ανά 100 gr, που ισοδυναμεί με 5 gr ή ένα κουταλάκι του γλυκού. Επίσης, είναι καλύτερο να αγοράζετε προϊόντα που δεν περιέχουν περισσότερο από 5 gr λίπους ανά 100 gr.
Η διατροφολόγος είπε ότι οι αριθμοί «ανά 100 γραμμάρια» λειτουργούν το ίδιο με τα ποσοστά, και όταν διαβαστεί από τον καταναλωτή σωστά η διατροφική ετικέτα, μπορεί να καθορίσει πόση ζάχαρη, λίπος και αλάτι περιέχει ένα προϊόν.

Κατανοήστε το μέγεθος της μερίδας

Το συνιστώμενο μέγεθος μερίδας μπορεί να διαφέρει όπως καθορίζεται από τον κατασκευαστή τροφίμων, αποκάλυψε η Jessica και αναφέρει δημοσίευμα της dailymail.co.uk. «Αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι χρήσιμες για να υπολογίσουμε κατά προσέγγιση πόση θρεπτική ουσία καταναλώνετε», είπε.
«Για παράδειγμα, εάν ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε νάτριο, χρησιμοποιήστε τη στήλη "ανά μερίδα" για να υπολογίσετε πόσο νάτριο περιέχει αυτή η μερίδα φαγητού».
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала