Αυτές είναι οι πέντε τροφές που μειώνουν το προσδόκιμο ζωής

CC0 / / Μπέργκερ
Μπέργκερ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 28.09.2021
Προκειμένου να έχουμε μία υγιεινή και μακρά ζωή, είναι σημαντικό να προσέχουμε το τι τρώμε. Ειδικοί από κλινική των ΗΠΑ, ετοίμασαν μία λίστα πέντε τροφών που επηρεάζουν αρνητικά το προσδόκιμο ζωής.
Τα ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα προσφέρουν συνήθως διατροφικά οφέλη (βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, φυτοθρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες) παρόμοια με τα φυσικά και μη επεξεργασμένα τρόφιμα, αναφέρει η διαιτολόγος Καθρίν Ζεράτσκι, του Ινστιτούτου Mayo Clinic των ΗΠΑ.
Οπότε είναι καλύτερο να απέχετε από προμαγειρεμένα τρόφιμα, πέρα από άλλα προϊόντα που είναι επιβλαβή για την υγεία.

Προπαρασκευασμένο φαγητό

Η Ζεράτσκι συμβουλεύει να μην καταναλώνουμε «τρόφιμα ευκολίας» καθότι είναι αιτία θανάτου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Mayo Clinic Proceedings.
«Η μεγάλη κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με υψηλότερη θνησιμότητα στον γενικό πληθυσμό», καταλήγει το άρθρο.

Κόκκινο κρέας

Μία ακόμα διατροφολόγος από το ίδιο Ινστιτούτο, η Λίζα Τόρμποργκ, επισημαίνει πως είναι σημαντικό να μειώσουμε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος και των επεξεργασμένων κρεάτων, στη διατροφή μας.
Επικαλείται ανάλυση έξι μελετών για την κατανάλωση αυτής της τροφής, στην οποία πάνω από 1,5 εκατ. άτομα συμμετείχαν, κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος από 5,5 έως 28 χρόνια.
«Η συνήθης κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων -ειδικά καρκίνο του παχέος εντέρου- και πρόωρο θάνατο», επισημαίνει η ειδικός.
Μπέικον, λουκάνικα, χοτ ντογκ, ζαμπόν και κρέας κονσέρβας είναι τροφές γεμάτες νάτριο, νιτρώδη άλατα και κορεσμένα λίπη.

Τηγανιτά φαγητά

Τα τηγανιτά φαγητά, προκαλούν τύπου 2 διαβήτη και καρδιακά προβλήματα, τονίζει ο καρδιολόγος Στέφεν Κοπέτσκι, της κλινικής Mayo.
Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι «η κατανάλωση τηγανητών φαγητών σε καθημερινή βάση μπορεί να συντομεύσει τη ζωή σας», αναφέρει το The Mayo Clinic Minute.
Τα χέρια ενός ηλικιωμένου άντρα (φωτ. αρχείου) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 28.09.2021
Έρευνα αποκάλυψε το μυστικό για να φτάσετε τα 100 και δεν σχετίζεται με τη διατροφή
Σύμφωνα με τον Κοπέτσκι, τα σώματά μας δεν έχουν σχεδιαστεί να τρώμε τέτοιου είδους προϊόντα. «Εάν έχεις μία μηχανή ντίζελ, μην βάζεις βενζίνη στο ρεζερβουάρ», προειδοποιεί.

Ζαχαρούχα τρόφιμα

Ειδικοί προειδοποιούν επίσης ότι τρώγοντας πολλά ζαχαρούχα φαγητά, αυξάνεται ο κίνδυνος για διαβήτη και πρόωρο θάνατο.
Σύμφωνα με άλλη μελέτη δημοσιευμένη στο περιοδικό Mayo Clinic Proceedings, είναι πολύ σημαντικό για την υγεία μας να αποφεύγουμε να προσθέτουμε ζάχαρη, συστατικά που ενισχύουν την γλυκύτητα των τροφίμων και τις θερμίδες, από σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης έως πιο υγιή, όπως αγαύη, χουρμάδες και ζαχαροκάλαμο.
«Η μείωση της κατανάλωσης πρόσθετων ζαχάρων, συγκεκριμένα φρουκτόζης, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη νοσηρότητα που σχετίζεται με τον διαβήτη και πρόωρο θάνατο», καταλήγει η έρευνα.

Αλκοόλ

Καταλήγοντας, οι γιατροί επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητο να αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ.
Ακόμα και ένα ποτό την ημέρα, ακόμα κι αν είναι μικρό, ενέχει έναν κίνδυνο για δημιουργία καρκίνου, όπως, πχ., του οισοφάγου.
Το πολύ αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα όπως παγκρεατίτιδα και ξαφνικό θάνατο εάν έχετε καρδιαγγειακές παθήσεις.
Οι βλάβες στον καρδιακό μυ μπορεί να οδηγήσουν σε καρδιακή ανεπάρκεια, νόσο του ήπατος, εγκεφαλικό επεισόδιο και εγκεφαλική βλάβη.
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала