Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Γιατί πλημμυρίζουν οι δρόμοι στην Αθήνα: Τα προβλήματα και η αιτία που το λεωφορείο έγινε… Τιτανικός

© AP Photo / Thanassis StavrakisΑκινητοποιημένο λεωφορείο... υποβρύχιο στην Ποσειδώνος
Ακινητοποιημένο λεωφορείο... υποβρύχιο στην Ποσειδώνος  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 16.10.2021
Βρείτε μας
Ποιον βαραίνουν οι ευθύνες για το ότι κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας μετατράπηκαν σε λιμνοθάλασσες από την Πέμπτη βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές; Μας απαντούν πηγές της Περιφέρειας, ο πρώην αντιπεριφερειάρχης, Χρήστος Καραμάνος, ο ειδικός υδρολόγος, Ακης Ζαρκαδούλας, και η πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, Τόνια Κατερίνη.
Ένα λεωφορείο βυθίστηκε σαν τον «Τιτανικό» σε γέφυρα της Ποσειδώνος, στο ύψος του παλιού Ιπποδρόμου (Σταύρος Νιάρχος), στο φαληρικό «μέτωπο». Ο περιφερειακός του Λυκαβηττού μετατράπηκε σε καταρράκτη. Η Μητροπόλεως σε χείμαρρο. Και όχι μόνο. Κλειστές η Πειραιώς και η περιφερειακή Αιγάλεω λόγω πλημμύρας.
Η θεομηνία Μπάλλος που έπληξε τη χώρα, χωρίς έλεος, με πικρό απολογισμό μια ανθρώπινη ζωή στην Εύβοια, εγείρει σοβαρά ερωτήματα. Γιατί κεντρικές αρτηρίες, βασικές λεωφόροι του αστικού ιστού μετατράπηκαν εν ριπή οφθαλμού σε ποτάμια; Γιατί αντικρύσαμε τις πρωτοφανείς αυτές εικόνες; Φταίει αποκλειστικά το επικίνδυνο καιρικό φαινόμενο;
«Στην περίπτωση της γέφυρας στο Φάληρο, με το βυθισμένο λεωφορείο, προφανώς πρόκειται για τεχνικό λάθος» είναι το πρώτο σχόλιο της Τόνιας Κατερίνη, πρώην προέδρου του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων. «Τα φρεάτια πρέπει να έχουν την ικανότητα να παραλαμβάνουν τα ύδατα. Επειδή η περιοχή έχει πολλές ανισόπεδες διαβάσεις και οι υπόλοιπες δεν πλημμύρισαν, συμπεραίνουμε ότι πιθανώς εν προκειμένω δεν εφαρμόστηκαν σωστά οι κανόνες» παρατηρεί.
Αν αναζητηθούν οι ευθύνες θα τις βρούμε; «Είναι πάρα πολλοί οι παράγοντες για την έγκριση μιας μελέτης ώσπου να φτάσουμε στον κατασκευαστή και τον υπερεργολάβο. Είναι δύσκολο να βρεις και να αποδώσεις ευθύνες. Αυτό θα συνέβαινε μόνο, αν ο μη γένοιτο, θρηνούσαμε στη γέφυρα ζωές» συνοψίζει.
Ακινητοποιημένο λεωφορείο... υποβρύχιο στην Ποσειδώνος  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.10.2021
Ελλάδα
Αδιανόητες εικόνες: Βυθίστηκε το λεωφορείο στην Ποσειδώνος - Σχημάτισαν αλυσίδα οι επιβάτες

Ο... «συνήθης ύποπτος» για τους δρόμους-ποτάμια

Ως αίτιο για το ότι ακόμη και με ηπιότερα καιρικά φαινόμενα οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας μετατρέπονται σε ποτάμια, η κα Κατερίνη θεωρεί τα φρεάτια της πόλης που δεν καθαρίζονται. Ποιος έπρεπε να κάνει αυτό το έργο; «Είναι αρμοδιότητα βασικά του δήμου και σε κάποια σημεία κεντρικών αρτηριών της Περιφέρειας» επισημαίνει.
Για καταρχάς μια «πρωτοφανώς, πάρα πολύ μεγάλη βροχή, όσο κριτικοί κι αν θέλουμε να είμαστε απέναντι στην κυβέρνηση, την Περιφέρεια κ.ο.κ,» κάνει λόγο ο πολιτικός μηχανικός και υδρολόγος, Ακης Ζαρκαδούλας.
«Πρόκειται για μια πολύ σπάνια βροχή και καιρικό φαινόμενο» υπογραμμίζει. «Στα αντιπλημμυρικά έργα λαμβάνεται υπόψη μια βροχόπτωση και γίνεται προσομοίωση. Εδώ είχαμε μια σπάνια βροχόπτωση» επαναλαμβάνει ο ειδήμων υδρολόγος. «Δεν σχεδιάζεται κανένα έργο για τόσο μεγάλη» παραδέχεται. «Η γέφυρα ως εκ τούτου στο Σταύρος Νιάρχος θα μπορούσε πιθανώς ούτως ή άλλως να πλημμύριζε παρόλο που μια διεξοδικότερη έρευνα θα μπορούσε να αποκαλύψει τεχνικές παραλείψεις και λάθος στη μελέτη, αν υπάρχει».
Από εκεί και πέρα, τα αίτια για το ότι και με μια απλή βροχή κεντρικοί δρόμοι μετατρέπονται σε χείμαρρους, πρέπει, τονίζει, να αναζητηθούν «στο γενικότερο ζήτημα του κακού σχεδιασμού των ομβρίων. Είναι πολλά τα χαμηλά σημεία που λιμνάζουν και κάκιστη η συντήρηση των φρεατίων. Απαιτείται άμεσα ανασχεδιασμός του δικτύου».
Τα ευτράπελα της κακοκαιρίας Μπάλλος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 15.10.2021
Ελλάδα
Για γέλια και για κλάματα: Τα ευτράπελα της κακοκαιρίας Μπάλλος - Σουρεαλιστικές σκηνές

Το πρόβλημα με φρεάτια και ρέματα

Το χρονίζον τεράστιο ζήτημα με τα φραγμένα φρεάτια της Αττικής, με αποτέλεσμα μετά από λίγες σταγόνες, να δημιουργούνται λιμνοθάλασσες, το επιβεβαιώνει και ο Χρήστος Καραμάνος, πολιτικός μηχανικός, περιφερειακός σύμβουλος Αττικής και πρώην αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών (2014–2019).
«Ένας μεγάλο μέρος του ζητήματος είναι η καθαριότητα των φρεατίων», τονίζει. «Δεν έχει γίνει φέτος καθαρισμός φρεατίων, όπως γινόταν κάθε χρόνο, και γι’ αυτό πλημμυρίσαμε. Η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει αυτή τη στιγμή ενεργή εργολαβία για τον καθαρισμό των φρεατίων των κεντρικών δρόμων του Λεκανοπέδιου. Μάλιστα, η κατακύρωση του σχετικού διαγωνισμού είναι στην Ημερήσια Διάταξη της επόμενης συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής. Η ολοκλήρωση των διαδικασιών σύμφωνα με τον Νόμο και η υπογραφή της Σύμβασης θα γίνει σε περίπου τρεις μήνες. Μέχρι τότε θα πλημμυρίζουμε;», αναρωτιέται.
Δεύτερος πολύ σοβαρός παράγων για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, προσθέτει ο κ. Καραμάνος, είναι τα ρέματα. «Οι βροχές κατεβάζουν λάσπη, πέτρες, κορμούς. Τα ρέματα πρέπει να καθαρίζονται. Δεν συμβαίνει. Η Περιφέρεια Αττικής έκανε ανεπαρκέστατο καθαρισμό στα ρέματα του Λεκανοπέδιου, διαθέτοντας μόλις 200.000 ευρώ» υποστηρίζει.
Όσον αφορά στην… καταβύθιση του λεωφορείου, στη γέφυρα του Φαλήρου, υπάρχει και περαιτέρω αίτιο, διευκρινίζει ο πρώην αντιπεριφερειάρχης. «Στη συγκεκριμένη διάβαση στο Φαληρικό Όρμο υπάρχει βάσει σχεδιασμού ένα αντλιοστάσιο, ένα μεγάλο αντιπλημμυρικό κανάλι, εξηγεί. «Το οποίο αντλεί τα νερά και τα πετά στη θάλασσα. Το έργο όμως έχει σταματήσει, παραμένει ανολοκλήρωτο εδώ και δύο χρόνια, ενώ θα όφειλε να είναι έτοιμο από τον Σεπτέμβριο του 2020. Τα νερά που έβαλαν σε κίνδυνο τους ανθρώπους στο λεωφορείο θα έπρεπε να τα πετάει και να φεύγουν ώστε να μην προκαλείται αυτό που είδαμε. Τι θα γίνει τον υπόλοιπο χειμώνα;» διερωτάται.
Ακινητοποιημένο λεωφορείο... υποβρύχιο στην Ποσειδώνος  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.10.2021
Ελλάδα
Αδιανόητες εικόνες: Βυθίστηκε το λεωφορείο στην Ποσειδώνος - Σχημάτισαν αλυσίδα οι επιβάτες

Τι απαντά η Περιφέρεια Αττικής

Σε επικοινωνία μας με την Περιφέρεια ακούσαμε μια εντελώς άλλη εκδοχή. Σύμφωνα με πηγές της, «το ότι μια εργολαβία δεν ευοδώθηκε, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες. Συνολικά 2.500 φρεάτια καθαρίστηκαν με άλλη εργολαβία. Ο δε προϋπολογισμός για τον καθαρισμό τους για το 2021 αγγίζει τα 24 εκατομμύρια» αναφέρουν στο Sputnik.
Αναφορικά με τα ρέματα, διαψεύδουν πλήρως τον πρώην αντιπεριφερειάρχη ότι παρουσίασαν πρόβλημα. «Για τον καθαρισμό τους διατέθηκαν καταρχάς 10 εκ. ευρώ κι όχι 200.000» επισημαίνουν οι πηγές της Περιφέρειας. «Η εικόνα στη διεύθυνση έργων είναι ότι όλα τα ρέματα έχουν αντιδράσει ικανοποιητικά χάρη στις παρεμβάσεις μας. Δεν προκλήθηκε ζήτημα».
Οι ίδιες πηγές παραδέχονται ωστόσο ότι το αντιπλημμυρικό έργο στο Φάληρο, που θα απέτρεπε το «ναυάγιο» του λεωφορείου έχει «βαλτώσει». «Η καθυστέρηση στο έργο οφείλεται στο ότι κατά τη διάρκεια των lockdown ο εργολάβος το σταμάτησε. Ωστόσο, μόνο στη συγκεκριμένη γέφυρα υπήρξε πρόβλημα και πουθενά αλλού» καταλήγουν.
Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, πάντως, στον τηλεοπτικό σταθμό Kontra Channel, την Πέμπτη, απέδωσε τη μη ολοκλήρωση του τόσου κρίσιμου έργου στον Φαληρικό όρμο, που προκάλεσε την πλημμύρα, στην πτώχευση του αναδόχου.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала