Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Το μυστικό για έναν καλό και ήρεμο ύπνο

CC0 / / Ύπνος
Ύπνος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.10.2021
Βρείτε μας
Η έντονη άσκηση μπορεί να προκαλέσει φυσιολογικές αλλαγές που καθυστερούν το αίσθημα της νύστας.
Νέα έρευνα δείχνει ότι η έντονη άσκηση λιγότερο από δύο ώρες πριν κοιμηθείτε μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στον ύπνο. Αντίθετα, αν γυμνάζεστε νωρίτερα, θα έχετε καλύτερη ποιότητα ύπνου.
Καρκινικά κύτταρα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.10.2021
Καρκίνος: Η φαινομενικά «υγιεινή» τροφή που αυξάνει τον κίνδυνο «επιθετικής μορφής» κατά 70%
Η μέτριας έντασης άσκηση συχνά προτείνεται ως ένας τρόπος για να μπορέσετε να κοιμηθείτε καλύτερα, ενώ το αντίθετο ισχύει για την έντονη άσκηση.
Ερευνητές του Πανεπιστήμιου Κονκόρντια έψαξαν τη σχέση μεταξύ άσκησης και ποιότητας ύπνου και βρήκαν ότι γενικά η άσκηση που γίνεται πάνω από δύο ώρες πριν τον ύπνο βοηθά στην ποιότητά του.
Αντίθετα, η άσκηση κοντά στην ώρα του ύπνου θα έχει αρνητικό αποτέλεσμα, καθώς όσοι συμμετείχαν στην έρευνα χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο να κοιμηθούν και κοιμήθηκαν λιγότερο.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η άσκηση 30 με 60 λεπτών βοηθά στον ύπνο. Ειδικά, το ποδήλατο ήταν η άσκηση που έκανε τους συμμετέχοντες να πέσουν γρήγορα σε βαθύ ύπνο.
Από την άλλη, η έντονη άσκηση -ό,τι ώρα και αν γινόταν- μείωνε τη φάση REM του ύπνου, η οποία συνδέεται με τα όνειρα. Κάποιες μελέτες αναφέρουν ότι ο μειωμένος REM ύπνος μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στη νοητική μας ικανότητα.
Συνολικά, έγιναν 15 δοκιμές με 194 συμμετέχοντες στο πλαίσιο της έρευνας. Οι συμμετέχοντες είχαν ηλικία από 18 έως 50 ετών και άλλοι έκαναν καθιστική ζωή, ενώ άλλοι ήταν πιο ενεργοί.
Αίμα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.10.2021
Τι είναι η υψηλή χοληστερόλη και γιατί είναι επιβλαβής για την υγεία;
Σύμφωνα με την Tamara Hew-Butler, αναπληρώτρια καθηγήτρια άσκησης και αθλητικής επιστήμης στο College of Education του Πανεπιστημίου Wayne State, η έντονη άσκηση προκαλεί μια αντίδραση του σώματος, κάνοντας το έτοιμο για περαιτέρω δράση και όχι για ύπνο.
Όπως είπε στο healthline, θεωρείται ότι η έντονη άσκηση περίπου τρεις ώρες πριν τον ύπνο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα -κυρίως όταν πέφτετε για ύπνο- καθώς αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος, το στρες και την υπερκινητικότητα.
Προκαλεί επίσης μια καθυστέρηση στον κιρκάδιο ρυθμό, καθώς μένετε ξύπνιοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έτσι ξυπνάτε αργότερα, κάτι που μειώνει την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης που προκαλεί νύστα το βράδυ.
Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί συνιστούν να κανονίσετε το πρόγραμμα της γυμναστικής σας ανάλογα με τις ανάγκες του σώματός σας και ό,τι είναι καλύτερο για εσάς.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала