Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Εγκεφαλικό: Τα είδη τροφίμων που πρέπει να «κοπούν» για να αποφευχθεί ο κίνδυνος

CC0 / Pixabay / Πρωινό
Πρωινό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.10.2021
Βρείτε μας
Οι διατροφικές μας συνήθειες παίζουν σημαντικό ρόλο για την πρόκληση εγκεφαλικού επεισοδίου. Δείτε τι πρέπει να προσέχουμε, για να μειώσουμε τον κίνδυνο.
Πολλοί είναι εκείνοι που αυξάνουν άθελά τους τον κίνδυνο να πάθουν εγκεφαλικό, καταναλώνοντας τρόφιμα που συνδέονται με το συγκεκριμένο ιατρικό επεισόδιο που μπορεί να οδηγήσει στον θάνατο.
Όπως αναφέρει η βρετανική Express, το εγκεφαλικό σημειώνεται όταν διακόπτεται απότομα η κυκλοφορία του αίματος προς ένα τμήμα του εγκεφάλου, που με τη σειρά της σταματάει το οξυγόνο από το να φτάσει στον ιστό του εγκεφάλου.
Διαβήτης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.10.2021
Διαβήτης: Το θαυματουργό λαχανικό που ρίχνει το σάκχαρο
Όσο συντομότερα ένα άτομο δεχθεί θεραπεία για εγκεφαλικό τόσο μικρότερες βλάβες θα υποστεί. Οι κίνδυνοι για εγκεφαλικό μειώνονται όταν περιορίσουμε συγκεκριμένες τροφές από την διατροφή μας καθώς οι επιλογές που κάνουμε στον τρόπο ζωής μας, επηρεάζουν τις πιθανότητες για ένα εγκεφαλικό.
Τροφές πλούσιες σε κορεσμένα και trans λιπαρά, συνδέονται με εγκεφαλικό και καρδιακές παθήσεις.
Ένα βραστό αβγό (φωτ. αρχείου) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.10.2021
Αυγά: Τα 5 πράγματα που πρέπει να προσέξουμε στην αγορά και το μαγείρεμα
Επιπλέον, οι μεγάλες ποσότητες αλατιού στα φαγητά μας μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.
Μελέτη που έγινε σε 418.329 άτομα από εννέα ευρωπαϊκές χώρες (Δανία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία, Νορβηγία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο), ερεύνησε τις διατροφικές συνήθειες, το ιατρικό ιστορικό, τον τρόπο ζωής αλλά και κοινωνικά/δημογραφικά χαρακτηριστικά, για μία μέση χρονική περίοδο 12,7 ετών.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στατιστικά εργαλεία για να εκτιμήσουν τον κίνδυνο για «ισχαιμικό και αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο που σχετίζεται με την κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος, πουλερικών, ψαριών, γαλακτοκομικών, αυγών, δημητριακών, φρούτων και λαχανικών, οσπρίων, ξηρών καρπών και σπόρων και διαιτητικών ινών».
Η έρευνα έδειξε ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, φυτικών ινών, γάλακτος, τυριού ή γιαουρτιού, συσχετίστηκαν με χαμηλότερο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, αλλά όχι με εκείνον αιμορραγικού εγκεφαλικού.
Ειδικότερα, για κάθε επιπλέον 200 γρ. φρούτων ή λαχανικών που καταναλώνει ένα άτομο ημερησίως, ο κίνδυνος για ισχαιμικό επεισόδιο ήταν 13% χαμηλότερος και για κάθε 10 γρ./ημέρα των συνολικών διαιτητικών ινών, ο κίνδυνος ήταν μικρότερος σε ποσοστό 23%.
Ηλικιωμένη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.10.2021
Το τρόφιμο για να φτάσεις τα 100: Τι έδειξε έρευνα στις περιοχές όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερο
Αυτό ισοδυναμεί με 1,02 λιγότερες περιπτώσεις ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου για φρούτα και λαχανικά και 1,86 λιγότερες περιπτώσεις για διαιτητικές ίνες ανά 1.000 συμμετέχοντες σε μια περίοδο 10 ετών.

Παράγοντες πρόκλησης εγκεφαλικού

Τα ισχαιμικά επεισόδια είναι το πιο συνηθισμένο είδος εγκεφαλικού. Συμβαίνουν όταν ένας θρόμβος αίματος εμποδίζει τη ροή αίματος και οξυγόνου στον εγκέφαλο.
Αυτοί οι θρόμβοι αίματος σχηματίζονται σε περιοχές όπου οι αρτηρίες έχουν στενέψει ή φράξει με την πάροδο του χρόνου από λιπώδη αποθέματα γνωστά ως «πλάκες».
Οι επιλογές ενός υγιεινού τρόπου ζωής μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 80%, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο NCBI.

Το βρετανικό σύστημα υγείας (NHS) αναφέρει επιπλέον παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε κίνδυνο εγκεφαλικού, είναι:
Το κάπνισμα
Η υψηλή πίεση του αίματος
Η παχυσαρκία
Τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης
Ο διαβήτης
Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала