Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Οι διατροφικές συνήθειες που βλάπτουν το έντερο - Τι να αποφεύγετε

© Φωτογραφία : CC0Πρωινό
Πρωινό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.10.2021
Βρείτε μας
«Καμπανάκι» από διατροφολόγους σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες που μπορούν να καταστρέψουν την υγεία του εντέρου. Πού χρειάζεται προσοχή.
Υπάρχουν ορισμένες διατροφικές συνήθειες -όπως η κατανάλωση πολλών γλυκαντικών ή το βραδινό φαγητό λίγο πριν τον ύπνο- που βλάπτουν το έντερο.
Οι συγκεκριμένες συνήθειες μπορεί να φαίνονται «αθώες», ωστόσο έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο μικροβίωμα του εντέρου σας.
Τόσο η Κάιλα Γκίργκεν όσο και η Λίζα Μόσκοβιτς, ειδικοί διατροφολόγοι, συνηγορούν στο συμπέρασμα πως μία από τις χειρότερες διατροφικές συνήθειες που μπορεί να έχει κάποιος είναι να μην λαμβάνει αρκετές φυτικές ίνες στη διατροφή του.
Σκυλάκι ρομπότ κρατάει παρέα σε ασθενείς με άνοια - Sputnik Ελλάδα, 1920, 20.10.2021
Άνοια: Το συμπλήρωμα βιταμινών που αυξάνει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ
«Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες θρέφει τα βακτήρια στο έντερό σας, γεγονός που στη συνέχεια ενθαρρύνει την παραγωγή SCFA (λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας). Αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία σας επειδή αυξάνουν την απορρόφηση του νερού και μειώνουν τη φλεγμονή στο πεπτικό μας σύστημα» αναφέρει η Γκίργκεν μιλώντας στο eatthis.com.
Σύμφωνα με την ειδικό, για την καλή λειτουργία και την υγεία του εντέρου, χρήσιμη είναι μία διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που ουσιαστικά «ταΐζει» πολλούς μικροοργανισμούς στο έντερο.
Από την πλευρά της, η Λίζα Μόσκοβιτς, υπογραμμίζει πως ακόμη και όταν οι άνθρωποι ακολουθούν δίαιτες με υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως, π.χ., για να χάσουν βάρος, διατρέχουν κίνδυνο.
Πόδια - Sputnik Ελλάδα, 1920, 20.10.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Τα προειδοποιητικά σημάδια σε χέρια και πόδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
Ο λόγος είναι επειδή ενδέχεται να καταλήξουν να τρώνε λιγότερες τροφές φυτικής προέλευσης και περισσότερα ζωικά προϊόντα, τα οποία έχουν πολύ λίγες φυτικές ίνες.
Η έλλειψη φυτικών ινών μπορεί να καταστρέψει την υγεία του εντέρου χωρίς καν να το καταλάβει ένα άτομο, με την κα Μόσκοβιτς να επισημαίνει χαρακτηριστικά:
«Χωρίς τρόφιμα, το σώμα χάνει βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως διάφορους τύπους φυτικών ινών, φιλικών αλλά και αντιφλεγμονώδη αντιοξειδωτικά».

Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Γι' αυτό είναι σημαντικό να καταναλώνουμε τρόφιμα όπως:
φασόλια
φακές
φρέσκα φρούτα
φρέσκα λαχανικά
δημητριακά ολικής αλέσεως
προϊόντα βρώμης
Λαιμός - Sputnik Ελλάδα, 1920, 20.10.2021
Καρκίνος: Το άγνωστο σύμπτωμα που πρέπει να χτυπήσει «καμπανάκι»

Συμπτώματα από την έλλειψη φυτικών ινών

Από την άλλη, εάν δεν λαμβάνετε αρκετές φυτικές ίνες στη διατροφή σας, μπορεί να αισθανθείτε:
φούσκωμα
κόπωση
δυσκοιλιότητα
πείνα
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала