Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Courier: Τι συμβαίνει σήμερα με τους αφανείς ήρωες - «Εξαντλητικά ωράρια οδηγούν σε ατυχήματα»

© Φωτογραφία : Konstantinos Tsakalidis / SOOCΝτελιβεράς
Ντελιβεράς - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.10.2021
Βρείτε μας
Τα προβλήματα του κλάδου, που τελευταία δοκιμάζεται και λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών, αναλύουν στο Sputnik, εκπρόσωποι συνδικάτων - σωματείων και εργαζόμενοι.
Επάγγελμα Courier. Αποστολές delivery. Θα περίμενε κανείς ότι ο κλάδος θα έπεφτε στη δίνη των περικοπών, μετά την υψηλή ζήτηση των lockdοwn, που οδήγησε σε νέες προσλήψεις.
«Κάθε άλλο. Υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση αμείωτα» μας λέει εκπρόσωπος από τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου, που βάσει του κανονισμού τους, δεν μπορεί να κάνει δήλωση επώνυμα.
«Μαζικές απολύσεις δεν γίνονται γιατί δεν έγιναν και μαζικές προσλήψεις» μας διευκρινίζει κι ο πρώην πρόεδρος του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Ταχυδρομείων Ταχυμεταφορών Αττικής ΣΕΤΤΑ Βασίλης Βήττος.

«Καμία απόλυση»

Από το λογιστήριο της ACS Courier, στο υποκατάστημα του Συντάγματος, στο ίδιο ερώτημα που τους θέσαμε μας δόθηκε το στοιχείο της πρόσληψης περί τα 4 άτομα για ταχυμεταφορές (στο συγκεκριμένο πάντα υποκατάστημα) λόγω μεγάλης κίνησης, την περίοδο των καραντινών, εκ των οποίων «κανείς δεν έχει απολυθεί, παρότι η ζήτηση έχει μικρή κάμψη» όπως μας σημείωσαν.
Και ο κ. Κεφαλάς, μέλος της επιτροπής Αγώνων Διανομέων επιβεβαιώνει ότι έγιναν περιορισμένες προσλήψεις στην καραντίνα, όπου δεν τις διαδέχτηκαν απολύσεις.
Το πρόβλημα στον κλάδο των διανομέων κούριερ δεν είναι επομένως οι απολύσεις, μας υπογραμμίζει, αλλά οι «δολοφονίες», όπως τις ονομάζει, χωρίς περιστροφές, στην άσφαλτο, φέρνοντάς μας το πρόσφατο παράδειγμα των δυο θανάτων ταχυμεταφορέων σε τροχαία.
Περιστατικά που συνδέει με τους επαχθείς όρους εργασίας του κλάδου.
Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 25.06.2020
Ελλάδα
Νεκρός 20χρονος ντελιβεράς στην Ηλιούπολη - Έπεσε από το μηχανάκι
Ο ίδιος «δείχνει» και τον νόμο Χατζιδάκη, που έκανε, όπως υπογραμμίζει, «νόμιμο αυτό που ίσχυε ήδη παρανόμως, με τις παράλογες υπερωρίες, που μετά πληρώνονται ως ρεπό».

«Όλα τα ατυχήματα γίνονται μετά το 8ωρο»

«Ένας βασικός λόγος των ατυχημάτων είναι τα εξαντλητικά ωράρια» μας εξηγεί ο κ. Κεφαλάς. «Μετά τα 12ωρα ξεφεύγουμε από κάθε επιτρεπτό όριο. Δεν τυχαίο ότι όλα τα ατυχήματα γίνονται μετά το 8ωρο» τονίζει.
Ακόμη ένας παράγοντας για τα ατυχήματα στο δρόμο, που κάποια αποβαίνουν μοιραία, είναι «η μεγάλη πίεση και ένταση που δημιουργείται σε βάρος των εργαζομένων από τους εργοδότες, όχι μόνο μέσα στην καραντίνα που είχε περισσότερη δουλειά. Κι αυτό συμβαίνει κι από εταιρείες - εργοδότες, τις μεγάλες πλατφόρμες και από μικρές μεσαίες επιχειρήσεις. Υπήρξε μέχρι και ξυλοδαρμός εργαζομένου που έχουμε καταγγείλει» αποκαλύπτει.
Οι απολύσεις, προβλέπει, θα έρθουν, αλλά αυτό θα συμβεί «όταν πέσει η ζήτηση - κίνηση λόγω ακρίβειας. Ακόμη δεν το έχουμε δει αυτό» διαπιστώνει ο κ. Κεφαλάς που είναι και μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Επισιτισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης.
Ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΤΑ κ. Βήττος βλέπει στον κλάδο αποκλειστικά ένα «μεμονωμένο ξεκαθάρισμα λογαριασμού με τους πιο πρωτοπόρους και μαχόμενους εργαζομένους».
Και μας παραπέμπει, ειδικότερα στις «στοχευμένα εκδικητικές απολύσεις τριών εργαζομένων στη Γενική Ταχυδρομική», όπου έχουν ως αποτέλεσμα σειρά από κινητοποιήσεις.
«Το franchise υποκατάστημα στα Γλυκά Νερά το αναλαμβάνει πάλι η μητρική κι ενώ προσλαμβάνει όλους τους εργαζομένους που είναι στη λίστα αποκλείει συγκεκριμένα τρεις εργαζομένους. Ο κλάδος είναι στο πόδι».
Delivery στους δρόμους - Sputnik Ελλάδα, 1920, 30.06.2021
Ελλάδα
Πώς είναι να είσαι ντελιβεράς μέσα στον καύσωνα - "Νιώθεις ότι θα σου φύγει το δέρμα"
«Δεν έχω κανένα παράπονο από την εργοδοσία μου» μας λέει εργαζόμενος ως Courier για τη Γενική Ταχυδρομική, στην περιοχή του αθηναϊκού κέντρου, που δεν ανήκει σε κανένα συνδικάτο ή σωματείο, δεν γνωρίζει για τις κινητοποιήσεις στο υποκατάστημα των Γλυκών Νερών και ζητά να διατηρηθεί η ανωνυμία του. Το μόνο που θα ήθελε είναι να ενταχθεί στα «βαρέα και ανθυγιεινά».
«Απολύσεις δεν γίνονται γιατί η κίνηση είναι σταθερή. Πάντα υψηλή» διαπιστώνει.
Τι ζητά ο κλάδος όμως γενικότερα; Σε έντονα καιρικά φαινόμενα, καύσωνες άνω των 40 βαθμών και βροχοπτώσεις «με νόμο να διακόπτεται η διανομή» απαντά ο κ. Κεφαλάς.
Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου ζητούν με ανακοινώσεις τους εταιρικό μηχανάκι, ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά, μέσα ατομικής προστασίας, να μην πληρώνουν από την τσέπη τους τα rapid test και, τέλος, να μην δοκιμάζονται στο δρόμο με ακραία καιρικά φαινόμενα.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала