Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Αυτά τα τρόφιμα μειώνουν την πιθανότητά του

CC0 / Unsplash / Υγιεινή διατροφή
Υγιεινή διατροφή - Sputnik Ελλάδα, 1920, 01.11.2021
Βρείτε μας
Για να αποφύγετε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο πρέπει να καταναλώνετε τρόφιμα που μειώνουν την αρτηριακή πίεση και την απόφραξη του κυκλοφορικού συστήματος. Με την υιοθέτηση ενός υγιεινού προγράμματος διατροφής ο κίνδυνος απόφραξης ή ρήξης των αιμοφόρων αγγείων που πηγαίνουν στον εγκέφαλο θα μειωθεί.
Το εγκεφαλικό επεισόδιο είναι μία από τις κύριες αιτίες θανάτου στον κόσμο. Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), αυτή η ασθένεια είναι η δεύτερη πιο θανατηφόρα στον κόσμο. Πρώτη στη λίστα κατατάσσεται η σωματική αναπηρία σε ενήλικες και δεύτερη η άνοια. Κάθε χρόνο, 15 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο υποφέρουν από εγκεφαλικό επεισόδιο, εκ των οποίων πέντε εκατομμύρια πεθαίνουν. Σε άλλα πέντε εκατομμύρια, το εγκεφαλικό επεισόδιο προκαλεί μόνιμη αναπηρία. Επίσης, είναι η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των γυναικών.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς να το ανιχνεύσετε, αλλά και να το αποτρέψετε. Περισσότερο από το 80% των περιπτώσεων εγκεφαλικού επεισοδίου μπορούν να αποφευχθούν. Αν και όσο γηράσκουν οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να υποστούν ένα εγκεφαλικό, υπάρχουν τρόποι για τη μείωση του κινδύνου και οι περισσότεροι σχετίζονται με τις καθημερινές συνήθειες. Η διακοπή του καπνίσματος, ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ, η τακτική άσκηση, η αποφυγή υπερβολικού και χρόνιου στρες και ο σωστός έλεγχος της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου και της χοληστερόλης είναι το κλειδί για την αποφυγή εγκεφαλικού επεισοδίου. Είναι επίσης απαραίτητο να εντάξετε μια υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητά σας.
Πώς θα αναγνωρίσετε το εγκεφαλικό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 29.10.2021
Εγκεφαλικό: Τα τρία βασικά σημάδια για να το αναγνωρίσετε

Τι να φάτε για να αποτρέψετε το εγκεφαλικό επεισόδιο

Η μεσογειακή διατροφή είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για την καταπολέμηση αυτής της ασθένειας. Τα τρόφιμα που βοηθούν στη μείωση της υπέρτασης και της παχυσαρκίας είναι καίριας σημασίας, καθώς αυτές οι ασθένειες συνήθως κρύβονται πίσω από τα περισσότερα εγκεφαλικά επεισόδια. Για παράδειγμα, βάλτε στη διατροφή σας σολομό, βρώμη, αβοκάντο, όσπρια ή ακτινίδιο.
Επιπλέον, η αύξηση καλίου (1.000 χιλιοστόγραμμα) μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, ειδικά ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων, έως και 11%. Έτσι, οι μπανάνες, οι ξηροί καρποί ή τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι καλοί σύμμαχοι, μαζί με τα ήδη προαναφερθέντα ακτινίδιο και αβοκάντο.
Η βελτίωση της κυκλοφορίας είναι σημαντική, επομένως συνιστάται η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά. Αυτή είναι η περίπτωση των μούρων, των εσπεριδοειδών, του σκόρδου ή του ελαιόλαδου. Αυτά βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής, στη δημιουργία πλακών στις αρτηρίες και στη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων. Με αυτήν την έννοια, τα λιπαρά ψάρια είναι επίσης καλά, καθώς τα ωμέγα-3 που εμπεριέχουν έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Ο τόνος, ο σολομός ή οι σαρδέλες είναι μερικά από τα μέλη αυτής της οικογένειας θαλάσσιων τροφίμων που συνιστάται να τρώτε. Η βρώμη και τα πλούσια σε φυτικές ίνες τρόφιμα εμποδίζουν την αθηροσκλήρωση, η οποία προκαλεί στένωση των αιμοφόρων αγγείων. Με τη σειρά τους, τα προϊόντα με σημαντικές ποσότητες φωσφορικών αλάτων μειώνουν την αρτηριακή πίεση. Αυτή είναι η περίπτωση των φασολιών, σπανακιού, σόγιας ή εσπεριδοειδών.

Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε

Στη «μαύρη λίστα» είναι τα αναψυκτικά, τα βιομηχανικά αρτοσκευάσματα, τα τσιπς, τα γεμιστά μπισκότα ή τα προκατασκευασμένα φαγητά καθώς ευνοούν την απόφραξη των φλεβών και των αρτηριών. Επίσης συνιστάται το κόκκινο κρέας να το αντικαταστήσετε με κοτόπουλο ή να το καταναλώνετε περιστασιακά. Μια σειρά διατροφικών αλλαγών θα ωφελήσουν την κατάσταση της υγείας του κυκλοφορικού συστήματος και συνεπώς η πιθανότητα να υποστείτε εγκεφαλικό επεισόδιο θα είναι μικρότερη. Η υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής δεν εγγυάται ότι δεν θα πάθετε εγκεφαλικό επεισόδιο, αλλά τα παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν ως σύμμαχος μιας συνολικά καλής υγείας.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала