Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Γιατί δεν πρέπει να πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι - Ο κίνδυνος υγείας πίσω από την «αθώα» συνήθεια

CC0 / Unsplash/Malvestida Magazine / Ξυπνητήρι
Ξυπνητήρι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 03.11.2021
Βρείτε μας
Πατάς και εσύ αναβολή στο ξυπνητήρι; Αν ναι, τότε πρέπει να διαβάσεις αυτό!
Είσαι και εσύ από αυτούς που όσα χρόνια και αν έχουν περάσει, δεν μπορείς να συμβιβαστείς με το πρωινό ξύπνημα και αναζητάς λίγο ακόμη χρόνο κάτω από τα σκεπάσματα (ιδιαίτερα τον χειμώνα); Και μετά άλλο λίγο, κι άλλο λίγο κι άλλο λίγο, αναγκάζοντας το ξυπνητήρι σου να χτυπά κάθε 10 λεπτά, καθώς ούτε εσύ δεν ξέρεις πόσες φορές έχεις πατήσει αναβολή (snooze);
Και καλά να κοιμάσαι μόνος σου, αλλά τι σου φταίει ο διπλανός σου που ξυπνάει αμέσως, ενώ κανονικά θα σηκωνόταν από το κρεβάτι ώρες αργότερα;
Ε λοιπόν, επειδή ξέρουμε ότι δεν έχεις το παραμικρό ψήγμα τύψης, σου έχουμε άσχημα νέα!
Η κακιά σου αυτή συνήθεια που αποτελεί πλέον κομμάτι της καθημερινής σου ρουτίνας, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί όχι απλά να σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμα πιο κουρασμένος, αλλά ενδέχεται να σου προκαλέσει, μακροπρόθεσμα, κάποια διαταραχή ύπνου.
Όταν πέφτετε στο κρεβάτι, κατά τη μετάβαση μεταξύ ξύπνου και ύπνου, αρχικά οι μύες χαλαρώνουν και η αναπνοή επιβραδύνεται. Αν ξυπνήσετε ενώ βρίσκεστε σε αυτό το πρώτο στάδιο, μπορεί να νομίσετε ότι δεν κοιμηθήκατε καθόλου. Μετά ακολουθεί ο βαθύς ύπνος. Σε αυτό το στάδιο, το σώμα μας «αναγεννιέται», χαλαρώνει, η θερμοκρασία του πέφτει, ενώ ο σφυγμός σας επιβραδύνει. Μόνο όμως αφού «κουρνιάσουμε» βαθιά στην αγκαλιά του Μορφέα, θα φτάσουμε στη φάση REM, όπου ο ύπνος είναι πιο ελαφρύς, ο εγκέφαλος πιο ενεργός, ενώ ο σφυγμός, η πίεση και η θερμοκρασία του σώματος αυξάνονται. Παράλληλα, τα εγκεφαλικά κύτταρα «ζωντανεύουν» ξανά και πλησιάζουν στο μέγεθος του ξύπνου.
Χυμοί φρούτων - Sputnik Ελλάδα, 1920, 03.11.2021
Υψηλή πίεση: Ο θαυματουργός χυμός που μειώνει την υπέρταση με ένα μόνο ποτήρι
Το στάδιο REM, στο οποίο βλέπουμε τα περισσότερα όνειρα, αποτελεί περίπου το 25% του ύπνου (αν δεν μειώνεται από τη χρήση καφεΐνης και φαρμάκων) και μπορεί να επαναλαμβάνεται κάποιες φορές κατά τη διάρκεια του ύπνου.
Όταν ξυπνάμε το πρωί, τις περισσότερες φορές βρισκόμαστε στο τέλος της τελευταίας φάσης REM.
Και εδώ έρχεται το ξυπνητήρι, η αναβολή του οποίου «μπερδεύει» τόσο το σώμα όσο και τον εγκέφαλο.
Όταν πατάμε αναβολή και ξανακοιμόμαστε, επιστρέφουμε στη φάση REM, η οποία ωστόσο διακόπτεται στη μέση με το νέο ξυπνητήρι. Και όλο αυτό συνεχίζεται μέχρι να αποφασίσετε επιτέλους να σηκωθείτε από το κρεβάτι.
Μόνο που οι συνεχείς… καθυστερήσεις είναι εξαντλητικές και θα σας κάνουν να αισθάνεστε ακόμα πιο κουρασμένοι και νυσταγμένοι.
Καρκινικά κύτταρα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 03.11.2021
Καρκίνος του στόματος: Τα περίεργα σημάδια στο στόμα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
Αν πάτε λοιπόν για ύπνο μια «αξιοπρεπή» ώρα, το πρωινό ξυπνητήρι δεν θα είναι πλέον εφιάλτης για σας, κάτι που σημαίνει πως θα έχετε ξεκουραστεί αρκετά.
Όταν όμως καθυστερείτε να ανοίξετε τα μάτια, μπερδεύετε τον οργανισμό και το σώμα που δεν ξέρουν αν πρέπει να κοιμηθούν ή να ξυπνήσουν.
Έρευνες που επικαλείται το bizlife.rs έχουν δείξει ότι οι συστηματικές αναβολές στο ξύπνημα, αυξάνουν το στρες και τον κίνδυνο φλεγμονών, ενώ εξασθενούν το ανοσοποιητικό.
Το διάβασμα ενός βιβλίου, ένα ζεστό μπάνιο ή τσάι θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο εύκολα και ήσυχα, σε αντίθεση με την κατανάλωση καφεΐνης ή το σερφάρισμα με το κινητό, τα οποία το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να σας μετατρέψουν σε... ζόμπι και δώσ' του αναβολές το πρωί!
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала