Διατροφολόγος αποκαλύπτει τα «χρυσά» αποξηραμένα φρούτα

CC0 / Pixabay / Αποξηραμένα φρούτα
Αποξηραμένα φρούτα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.11.2021
Τα πιο ωφέλιμα αποξηραμένα φρούτα θεωρούνται οι σταφίδες, τα βερίκοκα, οι χουρμάδες και τα δαμάσκηνα.
Η διατροφολόγος Λιουντμίλα Μικιτιούκ, σε συνέντευξή της στο Sputnik, ανέφερε τα τέσσερα από τα πιο ωφέλιμα αποξηραμένα φρούτα και εξήγησε τι ακριβώς προσφέρει το καθένα.
Έτσι, σύμφωνα με την ειδικό, τα πιο γνωστά υγιεινά αποξηραμένα φρούτα είναι οι σταφίδες, τα αποξηραμένα βερίκοκα, οι χουρμάδες και τα δαμάσκηνα. Είναι πολύ πιο θρεπτικά από τα φρέσκα φρούτα, διότι έχουν τρεις φορές περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.
Επίσης, περιέχουν πολλές πολυφαινόλες, οι οποίες είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά. Οι λιχουδιές αυτές προσφέρουν σε πολύ υψηλό ποσοστό τη συνιστώμενη ημερήσια αξία σε θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός.
Φρούτα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 25.09.2021
Ποια φρούτα έχουν την περισσότερη και ποια τη λιγότερη ζάχαρη
Οι σταφίδες περιέχουν πολύ κάλιο και βιταμίνες Β και μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση και διάφορες φλεγμονές στον οργανισμό.
Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε κάλιο, φυτικές ίνες, βιταμίνες Α και Κ και βοηθούν στην καταπολέμηση της οστεοπόρωσης, καθώς και στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων. Επίσης, είναι ένα φυσικό καθαρτικό.
Οι χουρμάδες είναι πλούσιοι σε σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες. Είναι «πρωταγωνιστές» όσον αφορά την περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν στη μείωση των βλαβών που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Επιπλέον, συμβάλλουν στη διαστολή του τραχήλου της μήτρας στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης.
Τα αποξηραμένα βερίκοκα βοηθούν στην πρόληψη παθήσεων που σχετίζονται με τα μάτια. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο, βιταμίνες Α και C.
«Παρέχουν το 47% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Α, που κάνει καλό στο δέρμα και τα μάτια μας» πρόσθεσε η διατροφολόγος Λιουντμίλα Μικιτιούκ.
Το κόκκινο κρέας έχει πολύ περισσότερη χοληστερόλη από τα ψάρια. - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.11.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Μία «πολύ κοινή» ανεπάρκεια βιταμίνης συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο
Ωστόσο, η ειδικός υπενθύμισε ότι τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν τις θερμίδες που περιέχει και ένα ολόκληρο φρούτο. Επομένως, είναι σημαντικό να προσέχουμε την ποσότητα που καταναλώνουμε, διαφορετικά μπορούμε εύκολα να πάρουμε βάρος από μια, κατά τ’ άλλα, υγιεινή λιχουδιά.
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала