Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Χυμός πορτοκάλι: Οι επιπτώσεις από την υπερβολική κατανάλωση

CC0 / Pixabay / Χυμός πορτοκάλι
Χυμός πορτοκάλι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.11.2021
Βρείτε μας
Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από την κατανάλωση του χυμού πορτοκάλι.
Είναι γνωστό ότι πρέπει να πίνουμε ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι με το πρωινό μας για να πάρουμε την ημερήσια δόση βιταμίνης C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και όχι μόνο.
Πρωινό - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.11.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Τα σημάδια που δείχνουν πρόβλημα και η «καλή» διατροφή
Υπάρχουν όμως και αρνητικές συνέπειες από το να πίνουμε αυτόν τον υψηλό σε σάκχαρα χυμό κάθε μέρα; Και μήπως τελικά αυτές ξεπερνούν τα οφέλη;
Σε γενικές γραμμές, ο χυμός πορτοκάλι είναι πιο υγιεινός σε σχέση με άλλα ποτά με ζάχαρη, όπως τα αναψυκτικά. Παρ' όλα αυτά, συχνά ο χυμός πορτοκάλι περιέχει ίδια ποσότητα ζάχαρης και θερμιδών.
Επιπλέον, αν και η ζάχαρη παράγεται φυσικά στους 100% φυσικούς χυμούς και δεν προστίθεται όπως στα επεξεργασμένα ποτά, ο τρόπος που το σώμα αντιδρά σε αυτή είναι ο ίδιος, σύμφωνα με έρευνα στο JAMA Network Open.
Δεν υπάρχει, βέβαια, αμφιβολία ότι ο χυμός πορτοκάλι είναι εξαιρετική πηγή θρεπτικών στοιχείων: Ακόμα και μισό φλιτζάνι περιέχει περίπου το 80 με 100% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης C, 10% καλίου, 15% θειαμίνης και 15% φυλλικό οξύ, καθώς και άλλες πολυφαινόλες και φυτοχημικά.
Από την άλλη, περιέχει περίπου 24 γραμμάρια ζάχαρη. Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει ότι οι χυμοί φρούτων δεν είναι τόσο επιβλαβείς όσο τα ζαχαρούχα ποτά, αλλά δεν είναι τόσο υγιεινοί σε σχέση με ολόκληρο το φρούτο.
Διαβήτης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 05.11.2021
Διαβήτης τύπου 2: Ο «μαγικός» χυμός που μπορεί να ρίξει το σάκχαρο μέσα σε λίγα λεπτά

Ακολουθούν κάποια από τα οφέλη και τις συνέπειες της κατανάλωσης χυμού πορτοκάλι:

Μπορεί να πάρετε βάρος

Ο χυμός πορτοκάλι περιέχει θερμίδες, οι περισσότερες από τις οποίες προέρχονται από τη ζάχαρη.
Καθώς δεν περιέχει στοιχεία που επιβραδύνουν την πέψη, όπως οι φυτικές ίνες, τα υγιεινά λιπαρά και οι πρωτεΐνες, ο χυμός πορτοκάλι μπορεί να προκαλέσει αυξομειώσεις στα επίπεδα της ζάχαρης στο αίμα, προκαλώντας έτσι αύξηση του βάρους με τον ίδιο τρόπο που το προκαλούν και τα αναψυκτικά.
Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nutrition & Diabetes, οι επιστήμονες έδωσαν στους συμμετέχοντες χυμό πορτοκάλι τρεις φορές την ημέρα ανάμεσα στα γεύματα. Τελικά, βρήκαν ότι η κατανάλωσή του αυξάνει το λίπος και μειώνει την ευαισθησία της ινσουλίνης μέσα σε μόλις τέσσερις εβδομάδες.
Λαχανικά - Sputnik Ελλάδα, 1920, 09.11.2021
Τα 3 πιο υγιεινά λαχανικά που μειώνουν τις καρδιακές παθήσεις και τον κίνδυνο καρκίνου
Γι' αυτόν τον λόγο, αν θέλετε να πίνετε χυμό πορτοκάλι, καλύτερο θα είναι να το κάνετε μαζί με κάποιο γεύμα, έτσι ώστε τα άλλα φαγητά να επιβραδύνουν την πέψη της ζάχαρης.
Μάλιστα, η αύξηση βάρους μπορεί να είναι μακροχρόνια. Σε μια άλλη έρευνα, αναφέρεται ότι μέσα σε τέσσερα χρόνια η αυξημένη κατανάλωση χυμών συνδέεται με αύξηση στο βάρος κατά 0,3 κιλά.
Μπορεί να μην φαίνεται πολύ, αλλά δείχνει ότι το σώμα μας μεταβολίζει διαφορετικά τους χυμούς σε σχέση με ολόκληρα τα φρούτα.

Αυξάνεται ο κίνδυνος διαβήτη τύπου 2

Τα αποτέλεσμα έρευνας του BMJ σε 180.000 συμμετέχοντες, που έγινε στη διάρκεια 24 χρόνων, έδειξαν ότι ένα ποτήρι χυμός πορτοκάλι την ημέρα συνδέεται με 21% αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.
Αντίθετα, η κατανάλωση ολόκληρου του φρούτου μειώνει κατά 24% τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς της έρευνας, κατά τη διαδικασία παραγωγής του χυμού χάνονται επωφελή φωτοχυμικά και φυτικές ίνες.
Επιπλέον, οι χυμοί απορροφώνται πιο γρήγορα και οδηγούν σε πιο δραματικές αλλαγές στα επίπεδα ζάχαρης στο αίμα και στα επίπεδα ινσουλίνης μετά την κατανάλωση τροφής.
Διάφορα ροφήματα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.11.2021
Καφές: Αυτή η ποσότητα καθημερινά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο από διάφορες ασθένειες

Πλησιάζετε την καθημερινή συνιστώμενη ποσότητα φρούτων

Αν πίνετε συχνά χυμό πορτοκάλι, φτάνετε κοντά στον ημερήσιο στόχο κατανάλωσης ενός με δύο φλιτζάνια φρούτα. Ένα φλιτζάνι 100% φυσικού χυμού ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι/μερίδα φρούτου.
Μάλιστα, η κατανάλωση χυμού έχει συνδεθεί με τη μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
Σύμφωνα με μια έρευνα, όσοι πίνουν 100% φυσικό χυμό έχουν 42% περισσότερη πιθανότητα να φάνε την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα φρούτων και λαχανικών.

Προστατεύετε τον εγκέφαλό σας

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neurology, αποδείχτηκε ότι η καθημερινή κατανάλωση χυμού πορτοκάλι συνδέεται με χαμηλότερες πιθανότητες μειωμένης γνωστικής λειτουργίας.
Οι ειδικοί υπέθεσαν ότι τα οφέλη του χυμού στον εγκέφαλο προέρχονται από τα υψηλά αντιοξειδωτικά που περιέχει, καθώς και τις βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και τις πολυφαινόλες.
Το κόκκινο κρέας έχει πολύ περισσότερη χοληστερόλη από τα ψάρια. - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.11.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Μία «πολύ κοινή» ανεπάρκεια βιταμίνης συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο

Μπορεί να μειώσετε την αρτηριακή πίεση

Δύο ποτήρια χυμού πορτοκάλι την ημέρα για ένα μήνα μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση σε υπέρβαρους άνδρες, σύμφωνα με έρευνα του American Journal of Clinical Nutrition.
Αυτό ενδέχεται να οφείλεται στην εσπεριδίνη, μια σημαντική πολυφαινόλη που έχει αντιφλεγμονώδη και αθηρογόνα λειτουργία.

Ενισχύετε την υγεία της καρδιάς

Σε έρευνα όπου οι συμμετέχοντες έπιναν μισό φλιτζάνι χυμό πορτοκάλι την ημέρα για 20 χρόνια, παρατηρήθηκε μειωμένη εμφάνιση υπέρτασης, η οποία είναι προάγγελος καρδιοπάθειας.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала