Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Ύπνος: Οι καλύτερες και οι χειρότερες θέσεις για να κοιμόμαστε

CC0 / / Ύπνος
Ύπνος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.11.2021
Βρείτε μας
Πολλές και διαφορετικές είναι οι στάσεις του ύπνου, ωστόσο μερικές μπορεί να είναι χαλαρωτικές ενώ άλλες να αντενδείκνυνται επειδή προκαλούν πόνους και άλλα προβλήματα.
Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο για την ενίσχυση των επιπέδων ενέργειας αλλά και για τη συνολική υγεία μας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν ορισμένες στάσεις που θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες για την υγεία και άλλες που θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο παθήσεων και έτσι, η εργοθεραπεύτρια, Τζούλι Τζένινγκς, εξήγησε μερικές από τις καλύτερες και τις χειρότερες από αυτές, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση της «Express».
Πιεσόμετρο  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 12.11.2021
Υψηλή πίεση: Αυτή είναι η πιο απλή μέθοδος για να πέσει γρήγορα

Ποιες είναι οι καλύτερες και χειρότερες στάσεις για τον ύπνο

Ανάσκελα

Κατά την Τζούλι Τζένινγκς, ο ύπνος ανάσκελα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ξεκουραστείτε και να προστατέψετε το σώμα σας, αφού είπε: «Ο ύπνος ανάσκελα είναι μια από τις καλύτερες στάσεις για να ξαπλώσεις και για να προστατέψεις τη σπονδυλική σου στήλη, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση των πονοκεφάλων πίεσης και έντασης. Λοιπόν, αν έχετε τακτικά πονοκεφάλους, αυτή μπορεί να είναι η θέση ύπνου για εσάς. Βεβαιωθείτε ότι το στρώμα και τα μαξιλάρια σας είναι υποστηρικτικά, καθώς αυτά μπορεί να είναι η ρίζα πολλών προβλημάτων».

Στο πλάι

Ο ύπνος στο πλάι θεωρείται υγιεινός και η ειδικός ανέφερε: «Ο ύπνος στο πλάι μπορεί να μειώσει τον πόνο τόσο στις αρθρώσεις όσο και στην πλάτη και, επίσης, μειώνει τον κίνδυνο ροχαλητού». Ακομα, η ίδια πρόσθεσε: «Το ροχαλητό μπορεί να δημιουργήσει διαταραχές στην αναπνοή, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε μακροπρόθεσμες επιπλοκές, όπως ο διαβήτης, τα καρδιακά προβλήματα και τα γνωστικά προβλήματα». Πάντως, προτείνεται να κοιμάστε με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας για να διατηρήσετε τους γοφούς, τη λεκάνη και τη σπονδυλική σας στήλη καλύτερα ευθυγραμμισμένα.

Μπρούμυτα

Ξεκάθαρα «όχι» στον ύπνο σε θέση μπρούμυτα είπε η Τζούλι Τζένινγκς και επεσήμανε: «Στα μπρούμυτα είναι σχεδόν αδύνατον να κρατήσετε τη σπονδυλική σας στήλη σε ουδέτερη θέση». Επίσης, ίδια συμπλήρωσε: «Όταν κοιμάστε στα μπρούμυτα, έχετε το κεφάλι στο πλάι για να αναπνέετε άνετα, ωστόσο, αυτό μπορεί να προκαλέσει καταπόνηση της σπονδυλικής στήλης και να επηρεάσει την ευθυγράμμιση του κεφαλιού και του λαιμού σας». Ακόμα, ο ύπνος σε αυτή τη θέση ενδέχεται να προκαλέσει πονοκεφάλους, πόνους στους ώμους, στα χέρια και στα γόνατα.

Αστερίας

Το να απλώνεστε στο κρεβάτι μπορεί να μην είναι μια επιλογή για όλους, ιδιαίτερα για όσους μοιράζονται ένα κρεβάτι. Ωστόσο, η στάση αστερίας μπορεί να μια από τις καλύτερες για άτομα που περνούν όλη την ημέρα γράφοντας ή πληκτρολογώντας σε ένα γραφείο. Η Τζούλι Τζένινγκς εξήγησε: «Αν και αυτή η στάση μπορεί να φαίνεται αντιφατική, ο ύπνος σε αυτή τη θέση μπορεί να προστατεύει από πόνους στους ώμους, τη μέση και τον αυχένα και είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να ανακουφίσουν τυχόν ανεπιθύμητο πόνο σε αυτές τις περιοχές».

Στρατιώτης

Η πιο σταθερή θέση, αυτη του στρατιώτη, αναφέρεται στον ύπνο ανάσκελα με τα χέρια κάτω στα πλάγια και τα πόδια ευθεία. Σύμφωνα με την εργοθεραπεύτρια, η θέση μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετική για τον ύπνο, αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να προσέχετε, καθώς τόνισε: «Η πιο σταθερή θέση μπορεί να ωφελήσει την υγεία του ύπνου σας, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην ομοιόμορφη κατανομή της πίεσης σε όλο το μήκος της σπονδυλικής στήλης, του λαιμού και των χεριών. Προσέξτε να μην χρησιμοποιείτε περισσότερα από ένα μαξιλάρια αν κοιμάστε σε αυτή τη στάση».
Hangover - Sputnik Ελλάδα, 1920, 12.11.2021
Hangover: Το θαυματουργό τρόφιμο με το οποίο μπορείτε να το αποφύγετε

Εμβρυική στάση

Μία από τις πιο κοινές στάσεις ύπνου, είναι η εμβρυική και λέγεται ότι βοηθά στη μείωση των πόνων καθώς και του ροχαλητού. Η Τζούλι Τζένινγκς δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η εμβρυϊκή θέση είναι μια από τις πιο κοινές θέσεις ύπνου, όχι μόνο είναι εξαιρετική για τον πόνο στη μέση, αλλά ο ύπνος σε εμβρυϊκή θέση μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του ροχαλητού». Παρ' όλα αυτά, αν η στάση αυτή είναι σχετικά χαλαρή, τότε θα μπορούσε να περιορίζει τη βαθιά αναπνοή σας και η ειδικός πρόσθεσε: «Εάν έχετε προβλήματα με πόνο στις αρθρώσεις ή δυσκαμψία, ο ύπνος σε σταθερή εμβρυική στάση μπορεί να προκάλεσε πόνο ή σφίξιμο στους μύες το πρωί».

Η «ελεύθερη πτώση»

Επισημαίνεται ότι η στάση της «ελεύθερης πτώσης» αφορα στα άτομα που κοιμούνται μπρούμυτα, με το κεφάλι προς τη μοοα πλευρά, με τα χέρια τυλιγμένα πίσω από το μαξιλάρι. Αν και μπορεί να αισθάνονται ανακούφιση και η θέση αυτή να βοηθά την πέψη, υπάρχουν και ορισμένα μειονεκτήματα. Συγκεκριμένα, η ειδικός σημείωσε: «Η θέση της "ελεύθερης πτώσης" μπορεί είναι πιο ανακουφιστική για όσους θέλουν να χαλαρώσουν από την πίεση στους ώμους και τους γοφούς. Για να αποφύγετε τα μουδιασμένα, δύσκαμπτα χέρια, δοκιμάστε να τεντώσετε τα χέρια σας προς τις δύο πλευρές και αντί να λυγίσετε το ένα γόνατό σας, προσπαθήστε να κρατήσετε τα δύο πόδια ίσια και ελαφρώς ανοιχτά». Εντούτοις, η στάση αυτή μπορεί να προκαλέσει πόνο στον αυχένα και στην πλάτη.

Πλάγια έκταση

Οι άνθρωποι που κοιμούνται στο πλάι, με τα χέρια τεντωμένα, δηλαδή σε στάση πλάγιας έκτασης, είναι σαν να απλώνουν κάτι. Συνολικά, η εν λόγω θέση μπορεί να είναι ένας υγιεινός τρόπος ύπνου, καθώς μπορεί να κρατήσει τη σπονδυλική σας στήλη φυσικά ευθυγραμμισμένη. Παρ' όλα αυτά, η Τζούλι Τζένινγκς προειδοποίησε ότι μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη ή στο ισχίο, καθώς το ένα πόδι δεν στηρίζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала