Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η Γη θα μπορούσε να δεχτεί εισβολή από «εξωγήινους»

© Φωτογραφία : YouTube/Astro BytesΚαλλιτεχνική αναπαράσταση του αστεροειδή 2020ND που θα στις 24 Ιούλη θα φτάσει στο πλησιέστερο σημείο του σε σχέση με τη Γη
Καλλιτεχνική αναπαράσταση του αστεροειδή 2020ND που θα στις 24 Ιούλη θα φτάσει στο πλησιέστερο σημείο του σε σχέση με τη Γη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.11.2021
Η πανδημία του κορονοϊού έχει προκαλέσει ανησυχίες στους επιστήμονες σχετικά με την επιδημιολογική ασφάλεια. Μερικοί απ' αυτούς έχουν υποθέσει ακόμη και ότι ο SARS-CoV-2 μπορεί να έχει εξωγήινη προέλευση.
Ωστόσο, η ιδέα για πιθανούς ιούς που προέρχονται από το διάστημα δεν είναι νέα: οι επιστήμονες γνωρίζουν από καιρό ότι οι πολιοϊοί και τα βακτηριοφάγα είναι ικανά να επιβιώνουν από κενό και κοσμική ιονισμένη ακτινοβολία.
Η συνεχής πρόοδος στην εξερεύνηση του διαστήματος και η συμμετοχή νέων ιδιωτικών παικτών σε αυτή τη βιομηχανία θα μπορούσε να αποτελέσει «εξωγήινο» κίνδυνο εισβολής για τον πλανήτη μας.
Αλλά σε αντίθεση με ό,τι παρουσιάζουν οι ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, δεν θα ήταν πράσινοι άνδρες ή τερατώδη πλάσματα, αλλά μυκοβακτηρίδια και ιοί, λέει μια μελέτη δημοσιευμένη στις 17 Νοεμβρίου στο επιστημονικό περιοδικό BioScience.
«Οι αμφίδρομοι κίνδυνοι μόλυνσης που σχετίζονται με μελλοντικές αποστολές ενδέχεται να είναι μεγαλύτεροι και πιο ποικίλοι απ' ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως. Στην πραγματικότητα, κατά μία άποψη είναι σχεδόν αδύνατο να εξερευνήσουμε νέους πλανήτες χωρίς να μεταφέρουμε ή να παραδίδουμε μικρόβια», αναφέρει το δημοσίευμα.
Το δημοσίευμα εξηγεί περαιτέρω ότι αρκετοί οργανισμοί (μερικοί απ' αυτούς Ακραιόφιλοι) παρουσιάζουν ανοχή στις συνθήκες που είναι απαραίτητες για το διαστημικό ταξίδι.
Στην πραγματικότητα, ορισμένα βακτήρια μπορούν να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν κάτω από τη μικροβαρύτητα και ένας εκτεταμένος κατάλογος μικροβίων μπορεί να επιβιώσει από το ακραίο κρύο, την ακτινοβολία και την αφυδάτωση.
Ακόμη και ο Άρης, ο πλανήτης που ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ ονειρεύεται να αποικίσει, θα μπορούσε να μαστίζεται από βιολογικές απειλές για τον άνθρωπο.
Εικόνα από το Διάστημα: Η Γη.  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.11.2021
Κόσμος
Έρευνα ανατρέπει όσα ξέρουμε για τη Γη: Οι πρώτες ήπειροι σχηματίστηκαν νωρίτερα απ' ό,τι πιστεύουμε
«Πρόσφατα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ορισμένες περιοχές της υπόγειας επιφάνειας του Άρη θα μπορούσαν να υποστηρίξουν υψηλές πυκνότητες μικροβιακών κυττάρων. Αυτές οι περιοχές του Άρη και άλλων πλανητών και εξωγήινων φεγγαριών που θεωρούνται δυνητικά κατοικήσιμα θα ήταν στόχος αποστολών αφιερωμένων στην αναζήτηση υπάρχουσας ζωής, ενισχύοντας έτσι τους κινδύνους της μόλυνσης, προς τα εμπρός και προς τα πίσω», αναφέρει το άρθρο.
Οι συντάκτες του δημοσιεύματος προτρέπουν τη διεθνή κοινότητα να αναπτύξει το πεδίο της «επιστήμης των εισβολών» το οποίο εξετάζει τέτοιες απειλές και αξιολογεί τις συνέπειές τους.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, «τα πρωτόκολλα για έγκαιρη ανίχνευση, αξιολόγηση κινδύνου, ταχεία απόκριση και διαδικασίες περιορισμού που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για χωροκατακτητικά είδη στη Γη θα μπορούσαν να προσαρμοστούν για την αντιμετώπιση πιθανών εξωγήινων ρύπων».
Επιπλέον, τόνισαν ότι η μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ «βιολόγων εισβολής» και αστροβιολόγων θα βελτίωνε τα υπάρχοντα διεθνή πρωτόκολλα για την πλανητική βιοασφάλεια, τόσο για τη Γη όσο και για τα εξωγήινα σώματα που θα μπορούσαν να περιέχουν ζωή.
Ροή ειδήσεων