Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Εγκεφαλικό: Η «πολύ κοινή» ανεπάρκεια βιταμινών «διπλασιάζει» τον κίνδυνο εγκεφαλικού

© Φωτογραφία : Pixabay/TheDigitalArtistΑνθρώπινος εγκέφαλος (καλλιτεχνική αναπαράσταση)
Ανθρώπινος εγκέφαλος (καλλιτεχνική αναπαράσταση) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 22.11.2021
Βρείτε μας
Το εγκεφαλικό στοιχίζει περίπου 38.000 ζωές στο Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο, καθώς είναι μια από τις κύριες αιτίες θανάτου στη χώρα. Ωστόσο, οι ερευνητές εκτιμούν ότι έως και το 50% των περιπτώσεων μπορούν να προληφθούν. Η ανεπάρκεια μιας βιταμίνης μπορεί να διπλασιάσει τον κίνδυνο της θανατηφόρας κατάστασης.
Το εγκεφαλικό σκοτώνει ετησίως εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, αλλά ο αριθμός μειώνεται χρόνο με τον χρόνο. Παρά τα χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας, η επιβάρυνση εξακολουθεί να αυξάνεται ως αποτέλεσμα της γήρανσης του πληθυσμού. Η λήψη μέτρων για τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας μέσω της διατροφής και της άσκησης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Η ανεπάρκεια μιας βιταμίνης, συνηθισμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν «διορθωθεί», μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο.

Η βιταμίνη D και η συμβολή της στην καρδιαγγειακή υγεία

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για πολλές βασικές λειτουργίες του σώματος, όπως το ανοσοποιητικό σύστημα και ο μεταβολισμός των οστών. Είναι κυρίως υπεύθυνη για τη ρύθμιση των επιπέδων ασβεστίου και φωσφόρου. Ωστόσο, υπάρχει αυξανόμενη βιβλιογραφία που υπογραμμίζει τις συσχετίσεις της βιταμίνης D με την καρδιαγγειακή υγεία.
Ερευνητές στο Johns Hopkins αναφέρουν ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D θα μπορούσαν να διπλασιάσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού στους λευκούς, αλλά όχι στους έγχρωμους ανθρώπους.
Η επιστημονική ομάδα δεν μπόρεσε να βρει για ποιον λόγο διαφέρουν, αλλά υπέθεσε ότι μπορεί να οφείλεται στο ότι οι έγχρωμοι άνθρωποι είναι πιο επιρρεπείς σε ανεπάρκεια επειδή το σκουρόχρωμο δέρμα να εμποδίζει τις ακτίνες του ήλιου. Ο Έριν Μίχος, επίκουρος καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς και του Καρδιοαγγειολογικού Ινστιτούτου, διατύπωσε τη θεωρία ότι οι έγχρωμοι μπορεί να έχουν προσαρμοστεί σε αυτήν την ανεπάρκεια με την πάροδο των γενεών.
Λαχανικά - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.11.2021
Βιταμίνη D: Το μικρό λαχανικό που μπορεί να παρέχει το «100%» της ημερήσιας πρόσληψης
«Μπορεί οι έγχρωμοι να έχουν προσαρμοστεί με την πάροδο των γενεών στην ανεπάρκεια βιταμίνης D, επομένως δεν πρόκειται να δούμε καμία σύνθετη επίδραση με το εγκεφαλικό», σημείωσε. «Οι υψηλότεροι αριθμοί υπέρτασης και διαβήτη σίγουρα εξηγούν ορισμένους από τους υπερβολικούς κινδύνους για εγκεφαλικό στον έγχρωμο σε σύγκριση με το λευκό. Κάτι άλλο όμως κρύβεται σίγουρα πίσω απ' αυτό το πρόβλημα. Ωστόσο, μην κατηγορείτε το έλλειμμα βιταμίνης D για τον υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού στους έγχρωμους». Άλλες μελέτες έχουν επισημάνει ότι η ισχυρή συσχέτιση μεταξύ των επιπέδων βιταμίνης D και του εγκεφαλικού επεισοδίου σε λευκούς ανθρώπους περιορίζεται σε άτομα που έχουν σοβαρή ανεπάρκεια.
Άλλες μελέτες έχουν υποστηρίξει ότι την άποψη ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D ως παράγοντας κινδύνου για εγκεφαλικό είναι εσφαλμένη, υποδηλώνοντας ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D είναι συνέπεια ενός εγκεφαλικού. Υπάρχουν και ενδείξεις ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης D θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και να βελτιώσουν την ανάρρωση.
«Τα ευρήματά μας όχι μόνο έδειξαν την άμεση επίδραση της βιταμίνης D στον βαθμό φλεγμονής και δευτερογενούς εγκεφαλικής βλάβης που αναπτύχθηκε μετά από εγκεφαλικό, αλλά απέδειξαν ότ το συγκεκριμένο συμπλήρωμα θα μπορούσε να περιορίσει τον τραυματισμό που προέκυψε» τόνισαν οι συγγραφείς της μελέτης.

Πού θα βρείτε τη βιταμίνη D;

«Η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι πολύ συχνή. Υπολογίζεται ότι περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως έχουν χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης στο αίμα», σύμφωνα με το Healthline.

Ωστόσο, τα επίπεδα είναι εξαιρετικά χαμηλά στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες όπου η ηλιοφάνεια είναι σπάνια.
Έτσι, κατά τους χειμερινούς μήνες, τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός πρέπει να προέρχονται από τα τρόφιμα. Τα αυγά, τα λιπαρά ψάρια, το κοτόπουλο και το μοσχαρίσιο συκώτι είναι όλα εξαιρετικές πηγές βιταμίνης D, όπως και το εμπλουτισμένο γάλα, το γιαούρτι και ορισμένα δημητριακά αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας express.co.uk.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала