Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Σπλαχνικό λίπος: Η ένοχη αιτία που το προκαλεί - Η μέθοδος για να το αποβάλλετε

© Φωτογραφία : YouTube/AlexandrasGirlyTalkΤζιν παντελόνι (φωτ αρχείου)
Τζιν παντελόνι (φωτ αρχείου) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 25.11.2021
Βρείτε μας
Δυστυχώς, όσο μεγαλώνουμε, το βάρος που παίρνουμε κατά τη διάρκεια των διακοπών ή των εορτών γίνεται πιο δύσκολο να το χάσουμε, ειδικά γύρω από τη μέση. Στο μεταξύ, το λίπος στην κοιλιά (γνωστό και ως σπλαχνικό λίπος) μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.
Το σπλαχνικό λίπος ή κοιλιακό λίπος βρίσκεται στην κοιλιακή χώρα και περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα. Ο καθένας έχει σπλαχνικό λίπος, ειδικά όσοι κάνουν καθιστική ζωή.

Τι είναι το σπλαχνικό λίπος;

Σε αντίθεση με το υποδόριο λίπος, το σπλαχνικό λίπος περιβάλλει όργανα βαθιά μέσα στην κοιλιά, όπως το στομάχι, το ήπαρ και τα έντερα, και μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την υγεία. Σύμφωνα με την κλινική του Cleveland, το υπερβολικό σπλαχνικό λίπος αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρών μεταβολικών διαταραχών, όπως:
Καρδιακές παθήσεις
Διαβήτη τύπου 2
Λιπαρή ηπατική νόσο
Άπνοια ύπνου
Στις γυναίκες, το σπλαχνικό λίπος συνδέεται επίσης με τον καρκίνο του μαστού, τις πολυκυστικές ωοθήκες και τη χειρουργική επέμβαση στη χοληδόχο κύστη, αναφέρει η Ιατρική Σχολή του Harvard.
Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, είναι πιθανό να έχετε προβλήματα υγείας που προκαλούνται από σπλαχνικό λίπος εάν η περιφέρεια της μέση είναι μεγαλύτερη από 88,9 εκ. εάν είστε γυναίκα, ή περισσότερο από 101,6 εκ. εάν είστε άνδρας.
Σωματικό βάρος - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.11.2021
Σπλαχνικό λίπος: Το «μαγικό» φρούτο που το μειώνει σημαντικά σε λίγο καιρό

Κακή διατροφή

Η πρώτη αιτία του σπλαχνικού λίπους είναι η κακή διατροφή, ιδιαίτερα υψηλή σε ζάχαρη, επεξεργασμένα τρόφιμα και απλούς υδατάνθρακες (τους οποίους το σώμα μετατρέπει γρήγορα σε ζάχαρη). Αυτό οδηγεί σε αύξηση βάρους που είναι συχνά δύσκολο να χαθεί, ειδικά στην κοιλιακή περιοχή. «Η φρουκτόζη, ή ζάχαρη, αυξάνει τα λιποκύτταρα σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στο σπλαχνικό λίπος» τονίζει η κλινική του Cleveland.
«Μια διατροφή γεμάτη με αναψυκτικά ή ποτά που περιέχουν φρουκτόζη όχι μόνο αυξάνει την πρόσληψη θερμίδων, αλλά επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται το λίπος της κοιλιάς» αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας eatthis.com.
Για να μειώσετε το σπλαχνικό λίπος, υιοθετήστε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και άπαχη πρωτεΐνη. Αρκετές μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση πρωτεϊνών με την απώλεια σπλαχνικού λίπους. Η πρωτεΐνη χορταίνει και βοηθάει να μειώσεται τις προσλαμβάνουσες θερμίδες. Επίσης, φαίνεται να μειώνει τα επίπεδα της γκρελίνης, ορμόνη που αυξάνει την όρεξη, και να ενισχύει τον μεταβολισμό σας.

Έλλειψη άσκησης

«Εάν τρώτε πάρα πολύ και ασκείστε πολύ λίγο, είναι πιθανό να αυξήσετε το βάρος σας συμπεριλαμβανομένου του λίπους στην κοιλιά» υπογραμμίζει η Mayo Clinic. Καθώς γερνάμε, η μυϊκή μάζα μειώνεται ελαφρώς, ενώ το λίπος αυξάνεται. Λιγότεροι μυς σημαίνουν ότι το σώμα καίει λίπος με βραδύτερο ρυθμό. Για την καταπολέμηση του σπλαχνικού λίπους, ασκηθείτε τακτικά. Μέτρια σωματική δραστηριότητα σε συνδυασμό με προπόνηση ενδυνάμωσης φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα στην καύση του. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά 150 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων δύο συνεδριών προπόνησης ενδυνάμωσης.

Πάρα πολύ άγχος

Το χρόνιο στρες οδηγεί σε επιπλέον παραγωγή της ορμόνης του στρες, γνωστή ως κορτιζόλη, αυξάνοντας την περίμετρο της μέσης και του σπλαχνικού λίπους. Προσπαθήστε να μειώσετε το άγχος με τεχνικές άσκησης και χαλάρωσης και μιλήστε με το γιατρό σας εάν χρειάζεστε βοήθεια.

Έλλειψη ύπνου

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Wake Forest διαπίστωσαν ότι όσοι άνθρωποι κοιμούνταν πέντε ώρες ή και λιγότερο κάθε βράδυ, έβαζαν 2 1/2 φορές περισσότερο λίπος στην κοιλιά από όσους κοιμούνταν επαρκώς (επτά έως εννέα ώρες τη νύχτα).
Μια μελέτη του 2021 διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που πάνε για ύπνο τα μεσάνυχτα ή αργότερα έχουν 20% μεγαλύτερο κίνδυνο να αποκτήσουν κοιλιακή παχυσαρκία. Ο κίνδυνος ήταν ακόμη υψηλότερος κατά 38% για τους ανθρώπους που πάνε για ύπνο μεταξύ 2 π.μ. και 6 π.μ. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι κοιμούνται πολύ αργά, μπορεί να πέσουν οι κιρκάδιοι ρυθμοί τους με αποτέλεσμα το σώμα να παράγει περισσότερη κορτιζόλη.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала