https://sputniknews.gr/20211126/ena-airbus-a340-prosgeiothike-gia-proti-fora-stin-antarktiki-grafontas-istoria-20669025.html
Ένα Airbus A340 προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην Ανταρκτική γράφοντας ιστορία
Ένα Airbus A340 προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην Ανταρκτική γράφοντας ιστορία
Για πρώτη φορά στην ιστορία των αερομεταφορών, ένα αεροπλάνο Airbus τύπου Α340 προσγειώθηκε με επιτυχία στην Ανταρκτική 26.11.2021, Sputnik Ελλάδα
2021-11-26T10:59+0200
2021-11-26T10:59+0200
2021-11-26T10:59+0200
videoclub
ανταρκτική
airbus
αεροπλάνο
βίντεο
πτήση
προσγείωση
/html/head/meta[@name='og:title']/@content
/html/head/meta[@name='og:description']/@content
https://cdnn1.img.sputniknews.gr/img/07e5/0b/1a/20668798_0:0:1920:1080_1920x0_80_0_0_eb6fd99ec996482151a085f53f278715.jpg
Το Airbus A340 προσγειώθηκε με επιτυχία στον παγωμένο διάδρομο της νοτιότερης ηπείρου στον πλανήτη, πραγματοποιώντας μία ιστορική πρωτιά στην αεροπλοΐα, καθώς είναι η πρώτη φορά που ένα τόσο μεγάλο αεροσκάφος επιχειρεί προσγείωση εκεί.Η Hi Fly, μια μπουτίκ εταιρεία leasing αεροσκαφών με έδρα την Πορτογαλία, πρωτοστάτησε στην πτήση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου.Το αεροπλάνο ευρείας ατράκτου, με πιλότο τον Κάρλος Μιρπούρι ο οποίος είναι και ο αντοπρόεδρος της Hi Fly, πέταξε συνολικά 2.500 ναυτικά μίλια από τη Νότια Αφρική στην Ανταρκτική και πίσω.Κάθε πτήση διήρκεσε λίγο παραπάνω από πέντε ώρες, ενώ ο Μιρπούρι και το πλήρωμά του πέρασαν λιγότερο από τρεις ώρες στη Λευκή ΉπειροΤο Airbus προσγειώθηκε στον παγωμένο διάδρομο ενός άτυπου αεροδρομίου, τύπου επιπέδου C, το οποίο δηλαδή μπορεί χρησιμοποιηθεί από πλήρωμα υψηλής εξειδίκευσης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.Το μεταφορικό αεροσκάφος ναυλώθηκε από το Wolf’s Fang, ένα θέρετρο περιπέτειας που διευθύνει η τουριστική εταιρεία της Ανταρκτικής White Desert, για να φέρει τις απαραίτητες προμήθειες στον Νότιο Πόλο.Ο παγωμένος διάδρομος στο Wolf’s Fang, ο οποίος έχει πλάτος σχεδόν 1.600 μέτρα και μήκος 3 χιλιόμετρα, αποτελεί μεγάλη πρόκληση και μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολος στην πλοήγηση. Στην πραγματικότητα, πρέπει να χαραχτούν ειδικές αυλακώσεις στον διάδρομο προσγείωσης για να δώσουν στο αεροπλάνο καλύτερο κράτημα κατά το φρενάρισμα.«Όσο πιο παγωμένος, τόσο το καλύτερο», ανέφερε ο Μιρπούρι.Ένας άλλος κίνδυνος είναι η λάμψη που αντανακλάται από το χιόνι και τον πάγο. Αυτό, όχι μόνο κάνει δύσκολο να διακρίνει κανείς τον διάδρομο, αλλά καθιστά επίσης δύσκολη την προσαρμογή της όρασης μεταξύ του εξωτερικού περιβάλλοντος και των οργάνων του αεροπλάνου. Για να το καταπολεμήσουν αυτό, οι πιλότοι φορούν ειδικά γυαλιά.Παρά τις δυσκολίες, ο Μιρπούρι προσγείωσε με επιτυχία το αεροπλάνο. Μετά από αυτή την πτήση ορόσημο, το A340 θα χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει έναν μικρό αριθμό τουριστών και επιστημόνων στην Ανταρκτική, μαζί με βασικό φορτίο.Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμη πραγματικό αεροδρόμιο στην Ανταρκτική.Η παγωμένη ήπειρος έχει μόνο 50 λωρίδες προσγείωσης και διαδρόμους, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα υπάρξουν μερικές ακόμη δύσκολες προσγειώσεις στο μέλλον.Αλλά ο Μιρπούρι και το πλήρωμά του απέδειξαν ότι μπορεί να γίνει.
https://sputniknews.gr/20210301/video-gigantio-pagovouno-ektasis-1270-tetr-hiliometron-apokollithike-apo-tin--antarktiki-9766100.html
https://sputniknews.gr/20210212/pigkouinoi--40--kai-epistimones-I-epistimoniki-vasi-mirni-stin-antarktiki-kleinei-ta-65-tis--9626669.html
ανταρκτική
Sputnik Ελλάδα
feedback@sputniknews.gr
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2021
Sputnik Ελλάδα
feedback@sputniknews.gr
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Ειδήσεις
el_GR
Sputnik Ελλάδα
feedback@sputniknews.gr
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdnn1.img.sputniknews.gr/img/07e5/0b/1a/20668798_240:0:1680:1080_1920x0_80_0_0_25e650e78464d7d78a60de66cfaf2d68.jpgSputnik Ελλάδα
feedback@sputniknews.gr
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
αεροπλάνο, ανταρκτική, airbus, προσγείωση
αεροπλάνο, ανταρκτική, airbus, προσγείωση
Ένα Airbus A340 προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην Ανταρκτική γράφοντας ιστορία
Για πρώτη φορά στην ιστορία των αερομεταφορών, ένα αεροπλάνο Airbus τύπου Α340 προσγειώθηκε με επιτυχία στην Ανταρκτική
Το Airbus A340 προσγειώθηκε με επιτυχία στον παγωμένο διάδρομο της νοτιότερης ηπείρου στον πλανήτη, πραγματοποιώντας μία ιστορική πρωτιά στην αεροπλοΐα, καθώς είναι η πρώτη φορά που ένα τόσο μεγάλο αεροσκάφος επιχειρεί προσγείωση εκεί.
Η Hi Fly, μια μπουτίκ εταιρεία leasing αεροσκαφών με έδρα την Πορτογαλία, πρωτοστάτησε στην πτήση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου.
Το αεροπλάνο ευρείας ατράκτου, με πιλότο τον Κάρλος Μιρπούρι ο οποίος είναι και ο αντοπρόεδρος της Hi Fly, πέταξε συνολικά 2.500 ναυτικά μίλια από τη Νότια Αφρική στην Ανταρκτική και πίσω.
Κάθε πτήση διήρκεσε λίγο παραπάνω από πέντε ώρες, ενώ ο Μιρπούρι και το πλήρωμά του πέρασαν λιγότερο από τρεις ώρες στη Λευκή Ήπειρο
Το Airbus προσγειώθηκε στον παγωμένο διάδρομο ενός άτυπου αεροδρομίου, τύπου επιπέδου C, το οποίο δηλαδή μπορεί χρησιμοποιηθεί από πλήρωμα υψηλής εξειδίκευσης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Το μεταφορικό αεροσκάφος ναυλώθηκε από το Wolf’s Fang, ένα θέρετρο περιπέτειας που διευθύνει η τουριστική εταιρεία της Ανταρκτικής White Desert, για να φέρει τις απαραίτητες προμήθειες στον Νότιο Πόλο.
Ο παγωμένος διάδρομος στο Wolf’s Fang, ο οποίος έχει πλάτος σχεδόν 1.600 μέτρα και μήκος 3 χιλιόμετρα, αποτελεί μεγάλη πρόκληση και μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολος στην πλοήγηση. Στην πραγματικότητα, πρέπει να χαραχτούν ειδικές αυλακώσεις στον διάδρομο προσγείωσης για να δώσουν στο αεροπλάνο καλύτερο κράτημα κατά το φρενάρισμα.
«Όσο πιο παγωμένος, τόσο το καλύτερο», ανέφερε ο Μιρπούρι.

12 Φεβρουαρίου 2021, 08:30
Ένας άλλος κίνδυνος είναι η λάμψη που αντανακλάται από το χιόνι και τον πάγο. Αυτό, όχι μόνο κάνει δύσκολο να διακρίνει κανείς τον διάδρομο, αλλά καθιστά επίσης δύσκολη την προσαρμογή της όρασης μεταξύ του εξωτερικού περιβάλλοντος και των οργάνων του αεροπλάνου. Για να το καταπολεμήσουν αυτό, οι πιλότοι φορούν ειδικά γυαλιά.
Παρά τις δυσκολίες, ο Μιρπούρι προσγείωσε με επιτυχία το αεροπλάνο. Μετά από αυτή την πτήση ορόσημο, το A340 θα χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει έναν μικρό αριθμό τουριστών και επιστημόνων στην Ανταρκτική, μαζί με βασικό φορτίο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμη πραγματικό αεροδρόμιο στην Ανταρκτική.
Η παγωμένη ήπειρος έχει μόνο 50 λωρίδες προσγείωσης και διαδρόμους, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα υπάρξουν μερικές ακόμη δύσκολες προσγειώσεις στο μέλλον.
Αλλά ο Μιρπούρι και το πλήρωμά του απέδειξαν ότι μπορεί να γίνει.