Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Αυξήσεις-φωτιά καίνε το καλάθι της νοικοκυράς: Το απαραίτητο προϊόν για κάθε σπίτι που «εκτινάχθηκε»

CC0 / Tariq786 / retailΡάφια σούπερ-μάρκετ με τρόφιμα.
Ράφια σούπερ-μάρκετ με τρόφιμα. - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.12.2021
Βρείτε μας
Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ τον Νοέμβριο του 2021 σε σχέση με τον περσινό αυξήθηκε κατά 4,8%. Τα νοικοκυριά δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις αυξήσεις για τις οποίες καταναλωτικές οργανώσεις όπως το ΚΕΠΚΑ κάνουν λόγο για «ανεξήγητες αυξήσεις που γίνονται με ταχύτητα αστραπής». Το παράδειγμα του ελαιόλαδου.
Η Θ.Α. είναι αυτό που λέμε στην Ελλάδα μια παραδοσιακή νοικοκυρά. Εδώ και χρόνια είναι παντρεμένη και έχει δύο παιδιά. Πρώτο μέλημά της είναι η αγορά του φαγητού, η πληρωμή των υποχρεώσεων και γενικά ο έλεγχος του ταμείου της οικογένειας.
Η γνώση της για τις τιμές που επικρατούν από τα σούπερ μάρκετ έως τον φούρνο και τις λαϊκές αγορές είναι τεράστια αφού και από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης έχει εξασκηθεί στον έλεγχο τιμών και προϊόντων.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρεί -όπως και όλοι οι καταναλωτές- ότι επικρατεί ένα… ράλι ανατιμήσεως σε δεκάδες προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στα αρτοποιεία ακόμα και στις λαϊκές αγορές.
«Το λάδι που είναι βασικό διατροφικό προϊόν έχει αυξηθεί πάρα πολύ» λέει η Θ.Α. στο Sputnik.
Μεγάλες αυξήσεις όμως διαπιστώνει όπως λέει και στα απορρυπαντικά αλλά και στα είδη προσωπικής υγιεινής όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα όπου παράλληλα όπως αναφέρει «και αυξάνονται οι τιμές τους και τα μπουκάλια μίκρυναν και είναι των 300 ml ενώ πριν ήταν 500 ml».
Αυξήσεις καταγράφει και στο ψωμί και σε άλλα είδη αρτοποιείου και ζαχαροπλαστείου όπου «το ψωμί πλέον δεν ζυγίζεται σε κανέναν φούρνο, είναι μικρότερου βάρους αλλά έχει αυξηθεί η τιμή του».
Πλέον η νοικοκυρά όπως διαπιστώνει «απαιτούνται τουλάχιστον 500 ευρώ κάθε μήνα για τη διατροφή δηλαδή για τις αγορές σε σούπερ μάρκετ, το καθημερινό ψωμί, τα φρούτα και τα λαχανικά και το κρεοπωλείο».
Η ίδια όπως κατέληξε προκειμένου να γλιτώνει χρήματα, επιδίδεται σε αγορές από διαφορετικά σούπερ μάρκετ «ακολουθώντας τις προσφορές που έχουν ανά ημέρα σε διάφορα είδη».
Κολώνα της ΔΕΗ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 12.10.2021
Ελλάδα
Ενεργειακή κρίση: Ελληνικές επιχειρήσεις απειλούνται με λουκέτο - «Θα είναι δύσκολος χειμώνας»

Αύξηση 4,8% του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή

Πρόσφατα, η ΕΛΣΤΑΤ συγκρίνοντας τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του φετινού Νοεμβρίου σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους ανακοίνωσε ότι προέκυψε αύξηση 4,8% «έναντι μείωσης 2,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019».
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 4,8% τον μήνα Νοέμβριο 2021 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές σε ομάδες αγαθών και υπηρεσιών όπου μόνο στη Διατροφή η αύξηση ήταν 3,5%.
Αναλυτικά:
- 3,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, πουλερικά, αρνί και κατσίκι, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, καφέ.
- 3,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 17,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
- 2,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
- 9,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούρια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- 1,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Υποδομές ηλεκτροπαραγωγικής ενέργειας στη Σανγκάη - Sputnik Ελλάδα, 1920, 24.10.2021
Ελλάδα
Πόσο απέχουμε από μια νέα μεγάλη οικονομική κρίση; «Ο Έλληνας θα δυσκολευτεί πολύ»

«Ο κόσμος έχει αποδεχθεί την ακρίβεια»

Η γενική γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ) Ευαγγελία Κεκελέκη μιλώντας στο Sputnik για το θέμα επισήμανε χαρακτηριστικά ότι οι αυξήσεις είναι μεγάλες, προσθέτοντας ωστόσο ότι «ο κόσμος έχει αποδεχθεί την ακρίβεια».
«Υπάρχουν παράπονα από πολίτες (σ.σ. που φτάνουν στο ΚΕΠΚΑ), αλλά ο κόσμος έχει αποδεχθεί την ακρίβεια. Ούτως ή άλλως ο τρόπος που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, δηλαδή ένας πανικός ότι αυξάνονται τα πάντα, έκαναν τον καταναλωτή να περιμένει ακόμη χειρότερες ανατιμήσεις, οπότε αυτή τη στιγμή ουσιαστικά έχει αποδεχθεί τη μοίρα του» είπε.
Η κα Κεκελέκη χαρακτήρισε «ανεξήγητες τις ανατιμήσεις» που γίνονται «με ταχύτητα αστραπής» και ανέφερε το παράδειγμα του ελαιόλαδου.
«Το λάδι τον τελευταίο μήνα αυξήθηκε κατά 1 ευρώ το λίτρο κι εμείς ρωτάμε, τη στιγμή που μαζευόταν η φετινή ελιά, πώς είναι δυνατόν να αυξήθηκε 1 ευρώ το λίτρο όταν ακόμα υπάρχει περσινό λάδι στις αποθήκες; Εμείς αυτό το λάδι από τις αποθήκες αγοράζουμε τώρα» είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας: «Άρα είναι μία αγορά η οποία δεν ελέγχεται, χαρακτηρίζεται από ολιγοπώλια και ο καταναλωτής είναι θύμα αυτής της αγοράς και της αδιαφορίας της κυβέρνησης να την ελέγξει».
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала