Άνοια: Ελληνική μελέτη δείχνει ποια τρόφιμα τριπλασιάζουν τον κίνδυνο αν τα παραλείπουμε

© Φωτογραφία : Pixabay/TheDigitalArtistΑνθρώπινος εγκέφαλος (καλλιτεχνική αναπαράσταση)
Ανθρώπινος εγκέφαλος (καλλιτεχνική αναπαράσταση) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 17.12.2021
Τέσσερα τρόφιμα, σύμφωνα με σχετική ελληνική μελέτη, μπορούν και να τριπλασιάσουν τον κίνδυνο για άνοια αν παραλείπονται από τη διατροφή μας.
Παρότι έχει βρεθεί θεραπεία για την άνοια, η έρευνα για την πάθηση έχει κάνει άλματα στον εντοπισμό παραγόντων κινδύνου. Σε μια πρόσφατη ελληνική μελέτη, τέσσερα τρόφιμα έχουν αποδειχθεί ότι τριπλασιάζουν τον κίνδυνο μείωσης, όταν παραλείπονται από οποιαδήποτε διατροφή.
Καμία θεραπεία δεν είναι ικανή να αναστρέψει την ασθένεια, αλλά όλο και περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι η διατροφή θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποφυγή της.

Τα τέσσερα τρόφιμα που δεν πρέπει να παραλείπονται από τη διατροφή για την άνοια

Η σχετική ελληνική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, έδειξε ότι όσοι ακολουθούσαν διατροφή χωρίς πολλά φρούτα, λαχανικά, φασόλια και τσάι, είχαν τρεις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο άνοιας.
Πιεσόμετρο  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.12.2021
Υπέρταση: Το σύμπτωμα του «σιωπηλού δολοφόνου» που μπορεί να εμφανιστεί το πρωί
Για την τυχαιοποιημένη δοκιμή, οι ερευνητές παρακολούθησαν συνολικά 1.059 άτομα για περίπου τρία χρόνια κατά μέσο όρο. Η διατροφική πρόσληψη παρατηρήθηκε μέσω ενός συνόλου τυποποιημένων ερωτηματολογίων για να αντιπροσωπεύουν τις διατροφικές νόρμες σε 11 διαφορετικές χώρες. Τα ερωτηματολόγια, μάλιστα, αποσκοπούσαν στον προσδιορισμό πληροφοριών σχετικά με τα κύρια τρόφιμα που καταναλώθηκαν τον προηγούμενο μήνα.
Έτσι, λοιπόν, περιλαμβάνονταν κυρίως γαλακτοκομικά προϊόντα, δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρι, όσπρια, τα οποία αφορούσαν φασόλια, φακές και μπιζέλια, πρόσθετα λίπη, αλκοολούχα ποτά, διεγερτικά και γλυκά.
Οι βαθμολογίες διατροφικών φλεγμονών ελήφθησαν χρησιμοποιώντας τον δείκτη φλεγμονώδους διατροφής, ο οποίος τυπικά κυμαίνεται από -8,87 έως 7,98, με τους αριθμούς στο υψηλότερο εύρος να υποδεικνύουν μια πιο φλεγμονώδη διατροφή. Τέτοιες φλεγμονώδεις δίαιτες περιλαμβάνουν συνήθως λιγότερες μερίδες φρούτων, λαχανικών, φασολιών, τσαγιού ή καφέ.
Κατά συνέπεια, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ξεχωριστές ίσες ομάδες: Εκείνες με χαμηλή βαθμολογία φλεγμονώδους διατροφής, μεσαίες βαθμολογίες και υψηλές βαθμολογίες. Όσοι συμμετέχοντες ήταν ομάδα με σκορ 1,76 και χαμηλότερα, κατανάλωναν συνήθως υψηλότερες ποσότητες αντιφλεγμονωδών τροφίμων. Συνήθως, αυτή η διατροφή περιλαμβάνει κατά μέσο όρο την εβδομάδα 20 μερίδες φρούτων, 19 μερίδες λαχανικών, 4 φασολιών ή άλλων οσπρίων και 11 καφέ ή τσαγιού.
Έντερο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 16.12.2021
Έντερο: Οι «απαγορευμένες» και οι «σωτήριες» τροφές για καλή λειτουργία
Μεταξύ των συμμετεχόντων, οι 62 εμφάνισαν άνοια, η οποία ισοδυναμούσε με το 6% της κοόρτης (σ.σ. είδος μελέτης παρατήρησης η οποία περιγράφει μια ομάδα ατόμων που μοιράζονται μια συγκεκριμένη εμπειρία ή χαρακτηριστικό). Όσοι έπασχαν από τη νόσο, είχαν μέση διατροφική φλεγμονώδη βαθμολογία -0,06, σε σύγκριση με τη μέση βαθμολογία -0,70 για όσους παρέμειναν υγιείς.
Έπειτα από την προσαρμογή όλων των παραγόντων κινδύνου για την άνοια, οι ερευνητές προσδιόρισαν ότι κάθε αύξηση κατά μία μονάδα στη βαθμολογία των δεικτών αντι-φλεγμονώδους διατροφής ισοδυναμούσε με αύξηση κατά 21% του κινδύνου για άνοια.
Ο Νικόλαος Σκαρμέας, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, δήλωσε: «Μπορεί να υπάρχουν κάποια πιθανά διατροφικά εργαλεία στο σπίτι σας που θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, η οποία θα μπορούσε να συμβάλει στη γήρανση του εγκεφάλου. Η διατροφή είναι ένας παράγοντας του τρόπου ζωής που μπορείτε να τροποποιήσετε και μπορεί να παίξει ρόλο στην καταπολέμηση της φλεγμονής, μιας από τις βιολογικές οδούς που συμβάλλει στον κίνδυνο για άνοια και γνωστική εξασθένηση αργότερα στη ζωή».
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала