Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Χοληστερόλη: Η νούμερο 1 διατροφική συμβουλή για να τη μειώσετε μετά τα 50

CC0 / / Φυτικές ίνες
Φυτικές ίνες - Sputnik Ελλάδα, 1920, 22.12.2021
Βρείτε μας
Αυτή η διατροφική επιλογή βρίσκεται στην κουρφή της λίστας των συστάσεων για μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης για τους 50άρηδες κι άνω.
Στην ηλικία των 50 ετών, το σώμα αρχίζει να αλλάζει με πολλούς τρόπους. Ένα από τα συχνότερα φαινόμενα που παρατηρούν οι 50άρηδες, είναι τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης.
Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, ενώ είναι πολλά εκείνα που επηρεάζουν τη χοληστερόλη -όπως η διατροφή, το κάπνισμα, η άσκηση και τα γονίδια- η ηλικία παίζει επίσης σημαντικό ρόλο.
Τα επίπεδα χοληστερόλης αυξάνονται φυσικά τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες όσο μεγαλώνουν, ωστόσο οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση έχουν ακόμα μεγαλύτερες πιθανότητες αύξησης στα επίπεδα της χοληστερόλης τους.
Για το λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό, στην ηλικία των 50 και 60 ετών, να κάνουμε ό,τι μπορούμε θα να διατηρήσουμε σε χαμηλά επίπεδα τη χοληστερόλη μας, εφαρμόζοντας μικρές αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες και στις συνήθειες άσκησης.
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.12.2021
Δίαιτα υψηλής χοληστερόλης: 5 χριστουγεννιάτικες διατροφικές αλλαγές που μειώνουν τη χοληστερίνη
Σύμφωνα με την Amy Goodson, MS, RD, CSSD, LD, συγγραφέα του The Sports Nutrition Playbook, μία από τις καλύτερες διατροφικές συνήθειες που μπορεί να έχει κανείς για να μειώσει τη χοληστερόλη μετά τα 50 είναι να συμπεριλάβει τις διαλυτές φυτικές ίνες στη διατροφή του.
«Οι διαλυτές φυτικές ίνες είναι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης επειδή διαλύονται στο νερό προκειμένου να σχηματίσουν ένα υλικό που μπορεί να δεσμεύσει τη χοληστερόλη», λέει η Δρ. Goodson.
Όσον αφορά στα είδη των τροφίμων που πρέπει να καταναλώνουμε, η ειδικός λέει ότι «η βρώμη και οτιδήποτε παρασκευάζεται με αλεύρι βρώμης, τα φρούτα τα οποία τρώγονται με τη φλούδα, τα φασόλια, οι σπόροι και οι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των τροφίμων με διαλυτές φυτικές ίνες».
Γαλακτοκομικά προϊόντα (φωτ. αρχείου) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 11.12.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Το γαλακτοκομικό προϊόν για χαμηλότερα επίπεδα και καύση λίπους
Συμπληρώνει, μάλιστα, ότι είναι καλό να τρώμε ένα γεύμα με βρώμη για πρωινό, αμύγδαλα και ένα μήλο για σνακ, να προσθέτουμε σπόρους στα δημητριακά ή στο γιαούρτι και φασόλια στο βραδινό γεύμα.
Σημειώνεται, πάντως, ότι παρόλο που οι διαλυτές φυτικές ίνες είναι ο τύπος που δεσμεύει τη χοληστερόλη και την απομακρύνει από το σώμα, οι αδιάλυτες φυτικές ίνες είναι επίσης σημαντικές για την υγεία μας. Αυτός ο τύπος φυτικών ινών κάνει τα κόπρανα πιο μαλακά και συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας του πεπτικού συστήματος, ενώ βρίσκεται σε τρόφιμα όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι πατάτες και τα πράσινα φασόλια.
Συμπερασματικά, όταν το ζήτημα είναι η μείωση της χοληστερόλης, οι διαλυτές φυτικές ίνες θα πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο. Σύμφωνα με τη Δρ. Goodson, «ο στόχος είναι να τρώτε 25 έως 38 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα και 5 - 10 από αυτά να προέρχονται από διαλυτές φυτικές ίνες».
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала