Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο
Η ελληνική σημαία - Sputnik Ελλάδα, 1920
Ελλάδα
Η επικαιρότητα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη ή την επαρχία. Γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις.

Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές το 2022 – Μηχανογραφικά, βάσεις εισαγωγής και συντελεστές βαρύτητας

© Φωτογραφία : Nick Paleologos / SOOCΠανελλήνιες εξετάσεις 2021
Πανελλήνιες εξετάσεις 2021 - Sputnik Ελλάδα, 1920, 02.01.2022
Βρείτε μας
Οι αλλαγές που προβλέπονται για την Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022.
Αντιμέτωποι με ποικίλες αλλαγές, από το μηχανογραφικό και τα μαθήματα μέχρι την ελάχιστη βάση εισαγωγής και τους συντελεστές βαρύτητας, θα έρθουν φέτος οι υποψήφιοι για τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Νέα τμήματα και επιστημονικά πεδία

Όπως ενημερώνει το Alfavita,gr το μηχανογραφικό που καλούνται να συμπληρώσουν και να υποβάλουν οι υποψήφιοι θα περιλαμβάνει το 2022 τέσσερα νέα τμήματα στρατιωτικών σχολών:
Ικάρων (ΣΙ) Μετεωρολόγων,
Ικάρων (ΣΙ) Έρευνας Πληροφορικής,
Ικάρων (ΣΙ) Διοικητικών και
Ικάρων (ΣΙ) Εφοδιαστών.
Επιπλέον, υπάρχουν αλλαγές και στα επιστημονικά πεδία στα οποία εντάσσονται κάποια τμήματα. Ειδικότερα:
Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
Το Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών».
Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής».
Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής»
Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο.

Αλλαγές στην εξέταση των μαθημάτων

Αλλαγές υπάρχουν και στην εξέταση ορισμένων μαθημάτων. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στα ειδικά μαθήματα που υποχρεούνται να δώσουν οι υποψήφιοι για το Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα εξετάζονται μόνο στο Ελεύθερο Σχέδιο.
Βασιλακόπουλος στο MEGA - Sputnik Ελλάδα, 1920, 02.01.2022
Ελλάδα
Βασιλακόπουλος: Να περιοριστούν κι άλλο οι ανεμβολίαστοι αντί να κλείνει η κοινωνία-Ανοιχτά σχολεία
Η κοινωνιολογία αντικαθίσταται και πάλι από το Λατινικά. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει και τους φετινούς απόφοιτους που είναι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και οι οποίοι θα ξαναδώσουν εξετάσεις του χρόνου σε ένα μάθημα που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο.

Μηχανογραφικά σε δύο φάσεις

Το λεγόμενο μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης για τα Πανεπιστήμια θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ που θα δώσουν πανελλήνιες. Αυτό θα συμπληρωθεί μετά τις εξετάσεις και αφού ανακοινωθούν οι βαθμοί σε όλα τα μαθήματα, περιλαμβανομένων και των ειδικών και πρακτικών. Παράλληλα μπορούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό για τα δημόσια ΙΕΚ.
Στο μηχανογραφικό πρώτης φάσης έχουν δυνατότητα να επιλέξουν συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό τους πεδίο. Δεν επιτρέπεται να δηλώσουν πάνω από το 10% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του πεδίου.
Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.
Ο Θάνος Πλεύρης και ο Θεοκλής Ζαούτης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 02.01.2022
Ελλάδα
Πλεύρης: Τις επόμενες ημέρες οι αποφάσεις για τα σχολεία - Λήξη του πιστοποιητικού στο 7μηνο
Μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης μπορούν να συμπληρώσουν μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων οι υποψήφιοι που δεν μπήκαν σε καμία από τις επιλογές τους. Αυτή τη φορά δεν υπάρχει περιορισμός επιλογών, καθώς οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.
Στο στάδιο αυτό οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις που δεν πληρώθηκαν κατά την προηγούμενη φάση της διαδικασίας.

Παράλληλο μηχανογραφικό

Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών μπορούν να υποβάλουν μηχανογραφικό δελτίο και για θέσεις σε δημόσιο ΙΕΚ. Ο αριθμός των θέσεων είναι συγκεκριμένος και προσδιορίζεται με απόφαση του γενικού γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας.
Άνοιξαν τα σχολεία με μέτρα για τους μαθητές και τους καθηγητές - Sputnik Ελλάδα, 1920, 01.01.2022
Ελλάδα
Σχολεία: Αλλαγή στα πρωτόκολλα ασφαλείας εξετάζει η κυβέρνηση - Τηλεκπαίδευση για τα πανεπιστήμια
Το παράλληλο αυτό μηχανογραφικό υποβάλλεται την ίδια περίοδο με το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης.
Οι υποψήφιοι που δεν θα μπορέσουν να καταλάβουν κάποια θέση σε δημόσιο ΙΕΚ, μπορούν μετά να υποβάλουν αίτηση για κάλυψη κάποιων κενών θέσεων.

Διδακτέα και εξεταστέα ύλη

Όσον αφορά στη διδακτέα και την εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2021-20522, ισχύουν τα εξής:
Για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας η εξέταση είναι ενιαία και γίνεται σε αδίδακτα κείμενα, λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά.
Για την Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα / ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται;
α) να κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,
β) να ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκαταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο, γ) να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμενες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.
δ) να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: i) τον μετασχηματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και ii) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και iii) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.
Κορονοϊός στην Γαλλία - Sputnik Ελλάδα, 1920, 02.01.2022
Κόσμος
Γαλλία: Υποχρεωτική η μάσκα σε παιδιά ηλικίας από 6 ετών και πάνω
Για την λογοτεχνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα, ο/η μαθητής/-ήτρια αναμένεται να είναι σε θέση: – να εντοπίσει ποιο είναι, κατά τη γνώμη του/της, το θέμα του κειμένου – να καταγράψει το ερώτημα ή τα ερωτήματα που απορρέει/-ουν από τον τρόπο που χειρίζεται ο/η συγγραφέας το θέμα του/της – να αξιολογήσει ποιο από τα ερωτήματα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο/-α και σε αυτό να στηρίξει το ερμηνευτικό του/της σχόλιο. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να τεκμηριώνουν τις απαντήσεις τους με αναφορές στο κείμενο ή σε συγκεκριμένους κειμενικούς δείκτες.

Συντελεστές βαρύτητας

Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 (όπως ορίστηκε από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή) που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Όσον αφορά τις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.
Εμβολιασμός με το εμβόλιο της Pfizer - Sputnik Ελλάδα, 1920, 30.12.2021
Κόσμος
ΗΠΑ: Προς έγκριση η χορήγηση τρίτης δόση του εμβολίου σε παιδιά 12 έως 15 ετών
Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Για την ΣΣΑΣ Ιατρικής οι συντελεστές βαρύτητας είναι: Φυσική 25%, Χημεία 25%, Βιολογία 25%, Νεοελληνική Γλώσσα 25%.
Για το ΣΣΑΣ Οικονομικό οι συντελεστές βαρύτητας είναι: Νεοελληνική Γλώσσα 25%, Μαθηματικά 30%, Πληροφορική 20%, Οικονομικά 20%.
Για την Αστυφυλάκων οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
1ο πεδίο: Νεοελληνική Γλώσσα 30%, Αρχαία 20%, Ιστορία 30%, Λατινικά 20%
2ο πεδίο: Νεοελληνική Γλώσσα 30%, Φυσική 20%, Χημεία 20%, Μαθηματικά 30%.
Θάνος Πλεύρης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 29.12.2021
Πλεύρης για το «δεν πιάνουν την Όμικρον τα εμβόλια» του Πολάκη: Ντροπή η διασπορά ψευδών ειδήσεων

Ελάχιστη βάση εισαγωγής

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, 27 τμήματα αύξησαν τους συντελεστές της ΕΒΕ και 24 τμήματα τους μείωσαν. Οι μεταβολές αφορούν περίπου στο 10% των τμημάτων, συνεπώς δεν πρόκειται να αλλάξουν σημαντικά τα πράγματα.
Κάποια τμήματα μείωσαν την ΕΒΕ που τους στοίχισε, με εντυπωσιακότερο όλων το τμήμα Αρχιτεκτόνων Ξάνθης που έμεινε χωρίς κανένα εισακτέο από το Γενικό Λύκειο. Έτσι μείωσαν το συντελεστή του τμήματος από 1,1 σε 0,8. Έθεσαν, δηλαδή το μικρότερο δυνατό συντελεστή. Στο Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο μείωσαν τους συντελεστές από 1,1 σε 0,8, ενώ είχαν τη δυνατότητα να ορίσουν το 0,7.

Εξετάσεις για τις σχολές σωμάτων ασφαλείας

Οι προκαταρκτικές εξετάσεις ΠΚΕ (αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες) σύμφωνα με τα νέα δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας, θα υλοποιούνται για πρώτη φορά το 2022 την Άνοιξη (Μάρτιος- Απρίλιος) πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Για τις περισσότερες σχολές υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής είτε από το Γενικό Λύκειο, είτε από τα ΕΠΑΛ.
Ωστόσο οι παρακάτω συγκεκριμένες σχολές προσφέρονται μόνο από τα ΓΕΛ:
Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας (1ο,2ο,4ο πεδίο)
Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ΛΣ και ΕΛ Ακτοφυλακής (1ο,2ο,3ο,4ο πεδίο)
Σχολή Ανθυποπυραγών (1ο,2ο,3ο,4ο πεδίο)
Στρατιωτικές Σχολές Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ) (1ο, 3ο, 4ο πεδίο)
Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.Α.Ν)(3ο πεδίο)
Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (Σ.Σ.Ε)(2ο πεδίο)
Σχολή Ναυτικών Δοκίμων(Σ.Ν.Δ)(2ο πεδίο)
Σχολή Ικάρων (2ο πεδίο)
Από τις Πανελλήνιες του 2022 ισχύουν νέοι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα σε κάθε σχολή.
Το ξεκαρδιστικό βίντεο για τα εμβόλια και τις μεταλλάξεις - «Μόνος στο σπίτι» ο κορονοϊός - Sputnik Ελλάδα, 1920, 22.12.2021
Κόσμος
Το ξεκαρδιστικό βίντεο για τα εμβόλια και τις μεταλλάξεις - «Μόνος στο σπίτι» ο κορονοϊός

Αστυνομικές Σχολές: Αλλαγές στο ύψος υποψηφίων ανδρών και γυναικών

Σύμφωνα με τροπολογία που υπερψηφίστηκε στη Βουλή, τα προσόντα των υποψηφίων και οι προκαταρκτικές εξετάσεις, στις οποίες υποβάλλονται, είναι κοινές και για τα δύο φύλα με εξαίρεση το ελάχιστο απαιτούμενο ανάστημα, το οποίο είναι τουλάχιστον ένα μέτρο και εβδομήντα εκατοστά 1,70μ για τους άνδρες και ένα μέτρο και εξήντα τρία εκατοστά 1,63μ για τις γυναίκες.
Όλα όσα ορίζει η τροπολογία: «Τα προσόντα των υποψηφίων και οι προκαταρκτικές εξετάσεις, στις οποίες υποβάλλονται, είναι κοινές και για τα δύο φύλα με εξαίρεση το ελάχιστο απαιτούμενο ανάστημα, το οποίο είναι τουλάχιστον ένα μέτρο και εβδομήντα εκατοστά 1,70μγια τους άνδρες και ένα μέτρο και εξήντα τρία εκατοστά 1,63μ για τις γυναίκες».
Με την προωθούμενη ρύθμιση επιχειρείται διαφοροποίηση μόνο ως προς το προσόν του ύψους, ώστε να είναι διαφορετικό για άνδρες και διαφορετικό για τις γυναίκες, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις τελευταίες νομολογιακές επί του θέματος εξελίξεις (Συμμόρφωση με τις υπ’ αρ. 902-907/2021 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας).
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала