Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Υψηλή χοληστερίνη: Τα θαλασσινά που πρέπει να αποφύγετε, αν θέλετε να μειώσετε τα επίπεδα της

© SputnikΠάγκος με ψάρια και θαλασσινά στο Καπάνι
Πάγκος με ψάρια και θαλασσινά στο Καπάνι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 07.01.2022
Βρείτε μας
Είμαστε ό,τι τρώμε λένε οι ειδικοί και η ύπαρξη της υψηλής χοληστερίνης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με τις διατροφικές μας επιλογές. Ενώ υπάρχουν ορισμένες τροφές που φαίνονται εκ πρώτης όψεως υγιεινές, εν τέλει πρέπει να αποφεύγονται σε περίπτωση που έχετε υψηλή χοληστερόλη.
Η ποσότητα χοληστερόλης στο αίμα παίζει ρόλο στην υγεία της καρδιάς, καθώς τα υψηλά επίπεδά της αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για στεφανιαία νόσο, καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο. Η LDL, ειδικότερα, είναι μια κακή μορφή χοληστερόλης που μπορεί να συσσωρευτεί στο εσωτερικό των αρτηριών σας. Μπορεί να συνδυαστεί με άλλες ουσίες και να δημιουργήσει πλάκα. Αυτό είναι επικίνδυνο, γιατί με την πάροδο του χρόνου, η πλάκα μπορεί να προκαλέσει σκλήρυνση των αρτηριών σας και να μειώσει το πλάτος τους, δημιουργώντας άμεσο κίνδυνο απόφραξή τους.

Τα ένοχα θαλασσινά

Τα οστρακοειδή όπως στρείδια, μύδια, καβούρια, αστακοί και μύδια περιέχουν μεγάλες ποσότητες χοληστερόλης, ανάλογα βέβαια και με τη μερίδα.
Για παράδειγμα, τα πόδια του βασιλικού καβουριού περιέχουν 71 mg χοληστερόλης ανά μερίδα, ο αστακός περιέχει 61 mg και τα στρείδια περιέχουν 58 mg ανά μερίδα.
Αλλά ο μεγαλύτερος ένοχος είναι οι γαρίδες. Μια μαγειρεμένη μερίδα γαρίδων μεσαίου μεγέθους περιέχει 189 mg χοληστερίνης. Σε σύγκριση, η ίδια μερίδα σολομού σε βάρος περιέχει περίπου 62 χιλιοστόγραμμα χοληστερόλης, όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας express.co.uk.
Αν και οι γαρίδες και άλλα οστρακοειδή περιέχουν σχετικά υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, είναι χαμηλά σε λιπαρά και ιδιαίτερα χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά. Περιέχουν, επίσης, ιχνοστοιχεία και μέταλλα όπως σελήνιο, ιώδιο και ψευδάργυρο. Αυτό σημαίνει ότι οι γαρίδες θα πρέπει να τρώγονται με μέτρο.
Αίμα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 22.12.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Τα τέσσερα σημάδια που πρέπει να δώσετε προσοχή για τον «σιωπηλό δολοφόνο»

Η διατροφική χοληστερόλη

Ορισμένα τρόφιμα περιέχουν χοληστερόλη εκ του φυσικού τους, που ονομάζεται διαιτητική χοληστερόλη. Τρόφιμα όπως νεφρά, αυγά και γαρίδες είναι υψηλότερα στη διαιτητική χοληστερόλη από άλλα τρόφιμα, δήλωσε το NHS.
Ο Εθνικός Οργανισμός Υγείας πρόσθεσε: «Η διαιτητική χοληστερόλη έχει πολύ μικρότερη επίδραση στο επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα σας από ό,τι η ποσότητα κορεσμένων λιπαρών που τρώτε.
«Εάν ο γιατρός σας σάς έχει συμβουλεύσει να αλλάξετε τη διατροφή σας για να μειώσετε τη χοληστερόλη στο αίμα σας, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να μειώσετε τα κορεσμένα λιπαρά».

Οι αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα τόσο σε χοληστερόλη όσο και σε κορεσμένα λιπαρά που πρέπει να αποφεύγονται, είναι:
Κρεατόπιτες
Λουκάνικα και λιπαρά τεμάχια κρέατος
Βούτυρο και λαρδί
Κρέμα
Σκληρά τυριά
Κέικ και μπισκότα
Τρόφιμα που περιέχουν καρύδα ή φοινικέλαιο
Επίσης, άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής περιλαμβάνουν τη διακοπή του καπνίσματος και τη μείωση του αλκοόλ.
Εάν σταματήσετε το κάπνισμα όχι μόνο θα μειώσετε το ποσοστό αύξησης της χοληστερόλης σας, αλλά θα μειώσετε και τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.
Μπορείτε, μάλιστα, να πάρετε φάρμακα για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας, εάν δεν έχει μειωθεί μετά από αλλαγές στον τρόπο ζωής, ή εάν υπάρχει κίνδυνος καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.
Το πιο κοινό φάρμακο που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της υψηλής χοληστερόλης είναι οι στατίνες.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала